Terug

Klacht tegen Cybex

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. S.

Naar: Cybex

20/08/2025

Onderwerp: Klacht tegen Cybex – Defecte kinderautostoelen Geachte, Mijn naam is Bassam Sheer en ik wens via deze weg een officiële klacht in te dienen tegen de firma Cybex, fabrikant van kinderautostoelen. Op 29/07/2022 en 04/09/2024 heb ik in totaal vier Cybex-autostoelen aangekocht bij Dreambaby in België, samen ter waarde van €943. Tot mijn grote ontgoocheling hebben wij na verloop van tijd vastgesteld dat bij alle stoelen sprake is van een slechte afwerking: de materialen beginnen uiteen te komen en vertonen structurele gebreken. Op 20/08/2025 heb ik contact opgenomen met Cybex via hun Belgische kanalen. Zij hebben mij echter enkel doorverwezen naar Dreambaby, het verkooppunt waar ik de stoelen oorspronkelijk heb aangekocht. Daar bevestigde een medewerkster dat dit probleem vaker voorkomt bij Cybex-autostoelen. Haar voorstel was om de stoelen binnen te brengen zodat deze naar Duitsland gestuurd kunnen worden voor herstellingen. Dit betekent dat wij onze stoelen gedurende enkele weken zullen moeten missen en bovendien geen enkel alternatief aangeboden krijgen. Een terugbetaling of vervanging werd door Cybex volledig uitgesloten, ondanks dat het probleem duidelijk niet te wijten is aan slijtage of verkeerd gebruik, maar aan een productiefout. Tijdens mijn communicatie met Cybex kreeg ik enkel de garantievoorwaarden doorgestuurd, zonder bereidheid tot een echte dialoog over de ernst van het probleem. Gezien de aard van het product – autostoelen waarin wij de veiligheid van onze kinderen toevertrouwen – vind ik deze aanpak bijzonder zorgwekkend en onaanvaardbaar. Mijn vragen blijven onbeantwoord: Hoe kan ik vertrouwen hebben dat de stoelen na een herstelling opnieuw veilig zullen zijn? Wat is de garantie dat dezelfde gebreken niet opnieuw zullen optreden? Aangezien Cybex geen gepaste oplossing aanbiedt en het probleem een risico inhoudt voor kinderveiligheid, zie ik mij genoodzaakt om dit dossier aan Testaankoop voor te leggen. In bijlage zal ik de aankoopbewijzen en foto’s van de gebreken bezorgen, zodat u een duidelijk beeld krijgt van de situatie. Ik wens dat er een dossiernummer wordt geopend, zodat ik dit kan koppelen aan mijn verdere correspondentie met Cybex en Dreambaby. Ik dank u alvast voor uw ondersteuning en hoor graag hoe dit dossier verder kan worden opgevolgd. Met vriendelijke groet, Bassam Sheer Ten Inde 5 1933 Sterrebeek Tel: +32 473 27 43 68 E-mail: bassamsheer1@gmail.com

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 26 augustus 2025

Test Aankoop

Naar: B. S.

26/08/2025
Dit antwoord is privé

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform