Terug

Klacht over onwettelijke praktijken - teveel kosten aanrekenen

Closed Openbaar

Discart-Suykens

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Discart-Suykens

20/03/2016

Wanneer een schuldeiser de minnelijke invordering aan een deurwaarder toevertrouwt, moet laatstgenoemde zich schikken naar de procedure die daarvoor in de wet is vastgelegd. Er zijn een hele rist regels, onder meer over wat allemaal in de brief met de ingebrekestelling aan de consument moet staan. Zo is de deurwaarder verplicht om op een volledige en ondubbelzinnige wijze alle gegevens over de schuldvordering op te nemen. U moet dus exact kunnen lezen wie de schuldeiser is, hoeveel de schuld bedraagt (met inbegrip van de geëiste schadevergoeding en verwijlintresten) en op basis waarvan die schuld kan worden opgeëist. DIT STAAT NIET IN DE BRIEF EN U DREIGT MET BESLAGLEGGING ZONDER GERECHTELIJKE UITSPRAAK. De schuld van de stad mechelen bedraagt 125 € +5 € kosten. Ik los (braafjes maandelijks) een bedrag van 320,05 (veel meer dan het dubbele by the way, u verdient er meer aan de de Stad Mechelen!!!) af en dan durft u nog eens 53 € extra te vragen wanneer ik eindelijk die 320 euro heb afbetaald. Ik heb nog klachten gehoord over uw bureau van mensen die ik ken. Als u hier niets aan doet en uw praktijken wat eerlijker toepast... zullen wij onze krachten bundelen en een echte klacht tegen u indienen bij de raad van de arrondissementskamer van gerechtsdeurwaarders (www.gerechtsdeurwaarders.be). Dit kan niet meer u maakt arme mensen nog armer. Schandalig.

Berichten (1)

Discart-Suykens

Naar: A. C.

22/03/2016

Geachte,U hebt gelijk wat betreft de wettelijke bepalingen omtrent de minnelijke invordering, doch u ziet waarschijnlijk over het hoofd dat dit dossier een gerechtelijke invordering betreft.De door mijn kantoor verstuurde aanmaning gebeurde krachtens een dwangschrift, uitgevaardigd door de Stad Mechelen, en betrof op dat ogenblik dus al de gerechtelijke uitvoeringsfase. De wettelijke bepalingen omtrent de minnelijke invordering zijn hier dan ook niet op van toepassing.Ik betreur het te moeten vaststellen dat u meteen via een openbaar kanaal klacht indient lastens mijn kantoor. Ik verzoek u - na het inzien van uw vergissing- deze klacht onmiddellijk weer te laten verwijderen.Voorts vertrouw ik erop dat u het resterende saldo in onderhavig dossier zal betalen, zoals gevraagd.Hoogachtend,De gerechtsdeurwaarderi.o.Bv-Bvba Discart-SuykensGerechtsdeurwaardersDiscart Kathleen - Suykens PatrickKbo 0887.945.027BTW BE887.945.027 RPR MechelenAdministratie Nieuwstraat 82830 WillebroekDerdenrekening IBAN BE87 6304 0421 2294 BIC BBRUBEBBTel 03/886.95.26 - 03/886.51.77Fax 03/886.58.90info@gdwdiscart-suykens.be [


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform