Terug

Klacht over onterechte kosten van €6,95 (niet uitgevoerde orders)

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. E.

Naar: Belfius Banque/bank

08/10/2025

Geachte, Ik ben woonachtig in België en heb een zichtrekening bij Belfius, evenals een kredietkaart van Beobank. Graag dien ik hierbij een formele klacht in over een onterechte afschrijving van mijn rekening. Op 26/09/2025 heb ik het volledige openstaande saldo van mijn Beobank-kredietkaart voor de maand september correct en tijdig betaald. Toch werd er op 07/10/2025 een bedrag van €6,95 automatisch van mijn Belfius-rekening afgehouden, met als omschrijving: > “Kosten op niet uitgevoerde orders” Deze kost is volledig ongegrond, aangezien de betaling reeds was uitgevoerd vóór de automatische afschrijving. Ik heb meermaals contact opgenomen met de klantendienst van Belfius om meer duidelijkheid te krijgen, maar helaas kreeg ik geen duidelijk of bevredigend antwoord. Deze situatie heeft me niet alleen financiële ergernis bezorgd, maar ook emotionele stress en een gevoel van onzekerheid. Ik betaal mijn rekeningen altijd tijdig en verwacht van mijn bankpartners correcte en transparante communicatie, wat hier duidelijk niet is gebeurd. Daarom vraag ik dat het bedrag van €6,95 uiterlijk tegen 30/10/2025 wordt teruggestort op mijn rekening. Met vriendelijke groet. Sami Elastal

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: S. E.

09/10/2025

Beste Graag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken. We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant. Met vriendelijke groeten Dienst Klachtenbeheer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform