Geachte heer/mevrouw,
Ik wens hierbij een klacht in te dienen over een geschil met Vinted en de vervoerder Mondial Relay/InPost.
Op 21/09/2025 heb ik via Vinted een pakket verzonden (trackingnummer: 47118623) naar Italië. Het pakket is tijdens het transport geopend geweest, vermoedelijk door een koerier, met als doel de inhoud te stelen. Toen bleek dat de inhoud niet was wat men verwachtte, is het pakket alsnog doorgestuurd, maar mijn item was hierdoor beschadigd aangekomen.
Vinted weigert mij echter uit te betalen en stelt dat de schade is ontstaan door een “slechte verpakking”. Dit klopt niet: mijn item zat in de originele, afgesloten doos en die doos was bovendien nog eens verpakt in een extra stevige verzenddoos. Zowel ik als de koper zijn het erover eens dat de schade duidelijk het gevolg is van opzettelijke opening of manipulatie door de vervoerder.
Ondanks meerdere pogingen van mijn kant weigert Vinted mij te vergoeden en leveren zij geen enkel bewijs dat de schade aan mijn verpakking te wijten zou zijn. Volgens hun eigen voorwaarden hebben zowel koper als verkoper recht op terugbetaling wanneer een item beschadigd raakt door toedoen van de vervoerder. In dit geval krijg ik echter noch mijn item terug, noch de betaling.
Ik vraag daarom uw hulp om ervoor te zorgen dat Vinted en/of de vervoerder hun verplichtingen nakomen en dat ik alsnog de verschuldigde vergoeding ontvang.
Bij voorbaat dank voor uw tussenkomst.
Met vriendelijke groet,
Stefano Willemyns
0499 17 72 34
willemyns.stefano@gmail.com
Klerkenstraat 150a langemark
[Trackingnummer: 47118623]