Terug

Klacht Loodgieterij DE SMET (H.M.D. GROUP S.R.L) - Oplichting & nieuwe lekken gecreëerd - €492,90

Closed Openbaar

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. A.

Naar: H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

19/05/2023

Beste,Bij deze wensen wij een publieke klacht neer te leggen tegen loodgieterij De Smet te Brugge.Afgelopen vrijdag 24/03/23 ging ik op zoek naar een loodgieter om te komen kijken naar een verstopping toilet en een eventuele aansluiting van vaatwasser in orde te brengen.Ik kwam via google terecht bij Loodgieterij De Smet.Na een korte telefoon waarin ik mijn situatie uitleg krijg ik een afspraak voor maandag 27/03/23.2 personen zijn rond 15.40 u bij ons toegekomen. 1 werkman heeft onmiddellijk zonder zoeken naar het probleem een ontstopper machine op de lavabo gezet en vervolgens een ontstopper machine in het toilet geduwd. dit heeft alles bij elkaar maximaal 5 minuten geduurd. Terwijl werkman 1 deze luttele minuten bezig was heeft werkman 2 een formulier van de firma Desmet (societe hmd group srl) onder onze neus geduwd ter ondertekening met een totaal bedrag van € 235 ( namelijk vervoer 60 plus 1 uur werk van €175) . Wij zijn akkoord gegaan op voorwaarde dat ze binnen dit éne uur zowel de verstopping als de aansluiting van onze vaatwas konden in orde brengen.Hiermee ging men akkoord, doch nadien blijkt dat we € 492,90 onmiddellijk in cash geld dienden te betalen. Voor ons, als jonge twintigers, was dit de eerste keer dat we een loodgietersbedrijf nodig hadden en in vertouwen hebben we getekend. We voelden dat er iets niet pluis was, maar we voelden ons geïntimideerd en zijn dan dit bedrag cash van een bankautomaat gaan afhalen. Het ging allemaal zo snel dat we ons na dit uur gerealiseerd hebben dat we zwaar opgelicht zijn. Tevens dienen we hierbij nog te vermelden dat na het uur van aanwezigheid bleek dat er 2 nieuwe problemen ontstaan waren namelijk een lek in de lavabo aansluiting badkamer alsook een lek aan de vaatwas aansluiting. Gezien het snelle oplopen van de kosten wenstte ik zeker niet langer te betalen dan het afgesproken uur, waardoor ik besloten heb zelf deze lekken op te lossen. resultaat: 1 uur werk aan € 492,90 cash betaald met 2 lekken die ik zelf opgelost heb .Voorgestelde oplossing : deze firma Loodgieterij De Smet / H.M.D. GROUP S.R.L (grote oplichters) zouden niet langer in Brugge mogen opereren: graag controle van hun werkwijze en volledige terugbetaling van onze € 492,90,-

Berichten (5)

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: M. A.

04/04/2023

Beste klant, Eerst en vooral, onze technicus controleert altijd voor hij vertrekt met de klant of alles in orde is. Onze technieker is dus vertrekt de werkplaats nadat hij zeker is dat alles gerepareerd en in orde is. Dan, in geval van problemen achteraf bieden wij aan al onze klanten een garantie. Dit wilt zeggen dat als er achteraf een probleem nog is, komen we gratis terug het probleem op te lossen.Wij werden in uw geval niet verwittigd over deze, geen mail of geen oproep.Er is hier geen spraken van oplichting aangezien we zijn langsgekomen en onze werk hebben gedaan. We hebben ontstopt en een kraan vervangt, u hebt ook daarvoor betaald. Alles was in orde vooraleer de technieker is vertrokken en ook geen melding ontvangen achteraf dat er nog een probleem was is voorgekomen.Met vriendelijke groeten DESMET loodgieterij Le 30 mars 2023 à 22:29, klachtenbox@test-aankoop.be a écrit

M. A.

Naar: H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

04/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

M. A.

Naar: H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

06/05/2023

Intussen zijn we meer dan een maand verder en heb ik nog geen reactie ontvangen. Ook duiken er online meer gevallen als het onze op, zo voeg ik onderaan een link toe naar een recente klacht op testaankoop richting Loodgieter De Smet, op trust pilot zijn er intussen ook weer 4!! gelijkaardige reviews van mensen die op dezelfde manier onder druk gezet werden en schandalige bedragen moesten betalen.Ze lijken dan ook overgegaan te zijn op algemeen stilzwijgen online...Ik blijf achter mijn punt staan dat ik controle wil van de werking van dit bedrijf en een volledige terugbetaling van € 492,90-Klacht op testaankoop:https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01776312-48Klachten op trustpilot:https://nl-be.trustpilot.com/review/loodgieterijdesmet.be

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: M. A.

07/05/2023

Beste klant, Onze technicus zijn langsgekomen, hebben u op voorhand uitgelegd wat ze gingen doen en hoeveel dit ging kosten. U bent daarmee akkoord gegaan.Dan, hebben de technicus hun werk gedaan en alles ontstopt en de betaling heeft plaatsgevonden.De werkmannen hebben u huis verlaten nadat het probleem volledig was opgelost, geen ontstopping meer en het is daarom ook ongepast om een terugbetaling te vragen terwijl het werk helemaal en correct werd uitgevoerd.Alvast bedankt, Met vriendelijke groeten DESMET loodgieterij Le 6 mai 2023 à 21:47, klachtenbox@test-aankoop.be a écrit

M. A.

Naar: H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

19/05/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform