Terug

Klacht i.v.m. onderhoud Dacia Duster bij Group Pashuysen Aarschot (Renault/Dacia)

Closed Openbaar

Group Pashuysen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Group Pashuysen

16/07/2025

In 2025 planden wij een onderhoud voor onze Dacia Duster (bouwjaar 2023). Deze afspraak werd meer dan drie maanden op voorhand vastgelegd. Daarbij gaven we meteen twee gekende problemen door: Een verduurde en gescheurde rubber aan de buitenzijde van het raam Een brandstofklep die niet meer opende/sloot Beide gebreken waren trouwens al gemeld tijdens het eerste onderhoud in 2024. Het onderhoud vond plaats in april 2025. Daar werd vastgesteld dat de eerder gemelde problemen niet werden opgelost, omdat de benodigde onderdelen niet voorradig waren. Er werd ook gemeld dat de voorste banden dringend aan vervanging toe waren. Op de vraag naar de kostprijs van bandenvervanging én uitlijning kregen we het bedrag van 400 euro te horen. We maakten een afspraak op maandag 14 juli voor deze werken. De wagen werd die dag om 7u45 binnengebracht, met de belofte dat hij tegen 17u klaar zou zijn. Wat volgde was een aaneenschakeling van slechte communicatie en vertragingen: Maandag 14 juli Geen bericht ontvangen, dus we belden zelf om 15u. Receptioniste V beloofde ons binnen 15 minuten terug te bellen. Dit gebeurde niet. Om 16u belden we opnieuw. Ze zei dat de banden werden gemonteerd en dat de brandstofklep nog moest worden hersteld. Opnieuw een belofte om ons binnen het kwartier terug te bellen. Opnieuw: geen contact. Rond 16u45 gingen we zelf naar de garage. De banden stonden erop, maar de brandstofklep was nog niet gemaakt. De auto zou pas dinsdag klaar zijn. Dinsdag 15 juli Om 15u opnieuw zelf gebeld, weer hetzelfde verhaal van receptioniste V: “de banden staan erop, enkel de brandstofklep nog.” En weer die loze belofte om terug te bellen. Om 16u opnieuw zelf gebeld. “Ze zijn ermee bezig,” kregen we te horen. Rond 16u45 belden we opnieuw en kregen we receptioniste K aan de lijn. Zij checkte onmiddellijk de situatie en gaf een totaal ander verhaal: De banden waren pas op 15 juli geleverd, en stonden er dus nog maar net op. De mecanicien had nog niet aan de brandstofklep gewerkt omdat hij op het onderdeel moest wachten en vervolgens met een andere auto bezig was. De auto zou pas op woensdag 16 juli klaar zijn. Receptioniste K was de enige die eerlijk en correct communiceerde. In tegenstelling tot receptioniste V, die ons op twee dagen tijd vier keer beloofde terug te bellen, maar dat nooit deed. Op woensdag 16 juli haalden we de wagen dan eindelijk op. Tot onze verbazing was de factuur niet 400 euro zoals oorspronkelijk meegedeeld, maar 544 euro. Er werd uiteindelijk 144 euro méér aangerekend dan het vooraf meegedeelde bedrag van 400 euro. Op de factuur werd een prijs van 201 euro per band vermeld, terwijl exact dezelfde banden bij erkende leveranciers online beschikbaar zijn aan 126,99 euro per stuk. Zelfs wanneer men rekening houdt met montage, balanceren (50 euro) en uitlijning (78,51 euro), blijft het prijsverschil onverklaarbaar hoog en economisch niet te verantwoorden. Deze buitensporige meerkost roept ernstige vragen op over de transparantie en eerlijkheid van de gehanteerde tarieven. Toen we vroegen waarom er niets over de herstelling van de brandstofklep op de factuur stond, kon de zaakvoerder daar geen antwoord op geven. Ook de post van 12,06 euro voor “kleine benodigdheden” kon hij niet verduidelijken. De zaakvoerder toonde geen enkele bereidheid tot compensatie of tegemoetkoming, ondanks het feit dat: We de wagen drie dagen kwijt waren in plaats van één De prijs aanzienlijk hoger was dan wat vooraf gecommuniceerd werd Ons werk- en privéleven hierdoor ernstig ontregeld werden Volgens hem was “alles volgens procedure verlopen” en moesten we voor een klacht maar bij Dacia zelf terecht, niet bij Group Pashuysen Aarschot. De garage had in zijn ogen “correct gehandeld”. In totaal hebben we 905,32 euro betaald voor een klein onderhoud, twee banden, uitlijning en het onder garantie herstellen van een rubber en brandstofklep — een proces dat vier dagen duurde, in plaats van één. Het onderhoud van de wagen duurde 1 dag en kostte ons 361,32€ voor 1 dag, het vervangen van 2 banden, rubber vervangen, brandstofklep repareren kostte ons 544€ en duurde 3 dagen ipv één. Wij zijn uiterst ontevreden over deze gang van zaken. Niet alleen omwille van de kost en de tijd, maar vooral door de gebrekkige communicatie, foutieve informatie, het gebrek aan transparantie en totale afwezigheid van klantgerichtheid alsook de meerprijs van 144€. Wij vragen dan ook dat Dacia of Group Pashuysen alsnog gepast reageren en compensatie overwegen voor het geleden ongemak.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform