Terug

Klacht en terugbetaling abonnement Test-Aankoop

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Abonnement

Klacht

H. V.

Naar: Testaankoop

01/09/2025

Geachte, Ik wens hierbij formeel mijn klacht en terugbetalingsvraag in te dienen. Ik had een abonnement bij Test-Aankoop aan €11,98 per maand, wat voor mij aanvaardbaar was. Vanaf april werd dit plots verhoogd naar €24,66 per maand, zonder dat ik hierover een duidelijke communicatie of bevestiging heb ontvangen. Omdat ik dit bedrag te hoog vond, heb ik via uw website een opzegbericht gestuurd, waarin ik duidelijk vermeldde dat ik mijn abonnement wilde stopzetten en dat verdere communicatie niet nodig was. Sindsdien heb ik ook geen magazines meer ontvangen, waardoor ik ervan uitging dat de opzeg correct verwerkt was. Tot mijn verbazing stel ik nu vast dat er nog steeds maandelijks €24,66 van mijn rekening wordt afgehouden. Bovendien werd er op 5 februari tweemaal €11,98 afgehouden, terwijl de prijsverhoging pas in april startte. Ook dit lijkt mij foutief. Mevrouw van de klantendienst beweerde dat ze dit niet zag dat er 2maal een overschrijving heeft plaatsgevonden. Toen ik hierover contact opnam met de klantendienst, werd mij verteld dat na mijn opzegmail, dat er een mail gestuurd zou zijn met een voorstel voor een voordeelabonnement. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. Zelfs indien dit zo was, had u moeten vaststellen dat ik hier maandenlang niet op reageerde, en u zeker niet verder betalingen had moeten laten doorlopen. Daarbovenop was het bij de online opzeg verplicht om mijn telefoonnummer in te vullen, dus u had mij indien nodig ook langs die weg kunnen contacteren. Tot slot wens ik te vermelden dat ik dit gesprek met de klantendienst op een vriendelijke en correcte manier wilde voeren, maar ik ben helaas op een onbeleefde manier afgesnauwd geweest, wat ik betreur. Ik eis hierbij de onmiddellijke terugbetaling van: de dubbele afschrijving van €11,98 op 5 februari; alle bedragen die na mijn opzegging onterecht van mijn rekening werden geïnd. Daarnaast bevestig ik dat ik mijn abonnement vandaag (1 september) intussen ook telefonisch heb opgezegd, en ik verwacht dat er vanaf deze maand geen enkele afhaling meer gebeurt (de afschrijvingen gebeurden normaal rond de 5e-6e van de maand). Ik reken op een correcte en snelle oplossing. Indien er binnen de 14 dagen geen terugbetaling volgt, zal ik mij genoodzaakt zien om een klacht neer te leggen bij de Consumentenombudsdienst en/of het Meldpunt van de FOD Economie. Met zeer vriendelijke groeten

Berichten (2)

Testaankoop

Naar: H. V.

03/09/2025

Beste, We bedanken u dat u gebruik hebt gemaakt van ons klachtenplatform om ons uw grieven en opmerkingen door te sturen. Het spijt ons uiteraard dat u niet tevreden bent van onze dienstverlening, we nemen uw opmerkingen hieromtrent mee om onze diensten te verbeteren. We hebben uw bericht intern doorgestuurd naar de abonnementendienst zodat de collega’s u zo snel als mogelijk kunnen verder helpen. Vriendelijke groeten, De Klantendienst

Testaankoop

Naar: H. V.

08/09/2025

Beste, Allereerst onze oprechte excuses voor de manier waarop de stopzetting van uw abonnement werd behandeld. Bij nazicht stellen we vast dat uw klacht op 01 september in behandeling werd genomen. Uw abonnement werd stopgezet met ingang van 01 oktober; u ontving hierover een bevestigingsmail. De dienst boekhouding werd gecontacteerd met de vraag om alle ontvangen abonnementsbijdragen vanaf mei tot op heden zo snel mogelijk terug te storten. Daarnaast werd dit incident doorgegeven aan de verantwoordelijke van de afdeling Abonnementendienst, zodat de betrokken agenten hierop gecoacht kunnen worden. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak. Ter informatie: bij uw inschrijving ontving u op 03 april 2024 een bevestigingsbrief met een gedetailleerd overzicht van de abonnementsvoorwaarden, de prijs van het abonnement en de stopzettingsmodaliteiten. U kunt deze brief steeds terugvinden in uw persoonlijke ruimte op onze website onder Mijn account Zie mijn overzicht Mijn persoonlijke gegevens Mijn abonnement Welkomstbrief Download de pdf. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en doen er alles aan om de terugbetalingen zo snel mogelijk te verwerken. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform