Klacht en terugbetaling abonnement Test-Aankoop
Aard van probleem:
AbonnementKlacht
H. V.
Naar: Testaankoop
Geachte, Ik wens hierbij formeel mijn klacht en terugbetalingsvraag in te dienen. Ik had een abonnement bij Test-Aankoop aan €11,98 per maand, wat voor mij aanvaardbaar was. Vanaf april werd dit plots verhoogd naar €24,66 per maand, zonder dat ik hierover een duidelijke communicatie of bevestiging heb ontvangen. Omdat ik dit bedrag te hoog vond, heb ik via uw website een opzegbericht gestuurd, waarin ik duidelijk vermeldde dat ik mijn abonnement wilde stopzetten en dat verdere communicatie niet nodig was. Sindsdien heb ik ook geen magazines meer ontvangen, waardoor ik ervan uitging dat de opzeg correct verwerkt was. Tot mijn verbazing stel ik nu vast dat er nog steeds maandelijks €24,66 van mijn rekening wordt afgehouden. Bovendien werd er op 5 februari tweemaal €11,98 afgehouden, terwijl de prijsverhoging pas in april startte. Ook dit lijkt mij foutief. Mevrouw van de klantendienst beweerde dat ze dit niet zag dat er 2maal een overschrijving heeft plaatsgevonden. Toen ik hierover contact opnam met de klantendienst, werd mij verteld dat na mijn opzegmail, dat er een mail gestuurd zou zijn met een voorstel voor een voordeelabonnement. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. Zelfs indien dit zo was, had u moeten vaststellen dat ik hier maandenlang niet op reageerde, en u zeker niet verder betalingen had moeten laten doorlopen. Daarbovenop was het bij de online opzeg verplicht om mijn telefoonnummer in te vullen, dus u had mij indien nodig ook langs die weg kunnen contacteren. Tot slot wens ik te vermelden dat ik dit gesprek met de klantendienst op een vriendelijke en correcte manier wilde voeren, maar ik ben helaas op een onbeleefde manier afgesnauwd geweest, wat ik betreur. Ik eis hierbij de onmiddellijke terugbetaling van: de dubbele afschrijving van €11,98 op 5 februari; alle bedragen die na mijn opzegging onterecht van mijn rekening werden geïnd. Daarnaast bevestig ik dat ik mijn abonnement vandaag (1 september) intussen ook telefonisch heb opgezegd, en ik verwacht dat er vanaf deze maand geen enkele afhaling meer gebeurt (de afschrijvingen gebeurden normaal rond de 5e-6e van de maand). Ik reken op een correcte en snelle oplossing. Indien er binnen de 14 dagen geen terugbetaling volgt, zal ik mij genoodzaakt zien om een klacht neer te leggen bij de Consumentenombudsdienst en/of het Meldpunt van de FOD Economie. Met zeer vriendelijke groeten
Berichten (6)
Testaankoop
Naar: H. V.
Beste, We bedanken u dat u gebruik hebt gemaakt van ons klachtenplatform om ons uw grieven en opmerkingen door te sturen. Het spijt ons uiteraard dat u niet tevreden bent van onze dienstverlening, we nemen uw opmerkingen hieromtrent mee om onze diensten te verbeteren. We hebben uw bericht intern doorgestuurd naar de abonnementendienst zodat de collega’s u zo snel als mogelijk kunnen verder helpen. Vriendelijke groeten, De Klantendienst
Testaankoop
Naar: H. V.
Beste, Allereerst onze oprechte excuses voor de manier waarop de stopzetting van uw abonnement werd behandeld. Bij nazicht stellen we vast dat uw klacht op 01 september in behandeling werd genomen. Uw abonnement werd stopgezet met ingang van 01 oktober; u ontving hierover een bevestigingsmail. De dienst boekhouding werd gecontacteerd met de vraag om alle ontvangen abonnementsbijdragen vanaf mei tot op heden zo snel mogelijk terug te storten. Daarnaast werd dit incident doorgegeven aan de verantwoordelijke van de afdeling Abonnementendienst, zodat de betrokken agenten hierop gecoacht kunnen worden. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak. Ter informatie: bij uw inschrijving ontving u op 03 april 2024 een bevestigingsbrief met een gedetailleerd overzicht van de abonnementsvoorwaarden, de prijs van het abonnement en de stopzettingsmodaliteiten. U kunt deze brief steeds terugvinden in uw persoonlijke ruimte op onze website onder Mijn account Zie mijn overzicht Mijn persoonlijke gegevens Mijn abonnement Welkomstbrief Download de pdf. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en doen er alles aan om de terugbetalingen zo snel mogelijk te verwerken. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer
H. V.
Naar: Testaankoop
Beste, Deze week merkte ik toevallig op dat er inderdaad een terugstorting heeft plaatsgevonden voor mijn opgezegde abonnement, maar dit betreft niet het volledige bedrag. Zoals vermeld in een eerdere e-mail zouden alle betalingen van mei tot heden worden terugbetaald, in totaal vijf terugbetalingen van telkens €24,66. Het bedrag dat ik tot nu toe ontving bedraagt echter slechts €98,64. Graag zou ik dit gecorrigeerd zien, want eerlijk gezegd heb ik wel andere zaken te doen dan te controleren of terugbetalingen correct verlopen. Daarnaast heb ik nog geen informatie ontvangen over de dubbele afschrijving van een €11.98 in februari. Wordt dit eveneens rechtgezet? Alvast bedankt voor de snelle reactie! Vriendelijke groeten Met vriendelijke groeten,
Testaankoop
Naar: H. V.
Beste, Hartelijk dank voor uw bericht. Na controle van uw dossier hebben we vastgesteld dat uw opzegging op 01 mei 2025 bij ons werd ontvangen via het contactformulier op onze website. Bij het verwerken van schriftelijke verzoeken tot stopzetting wordt altijd rekening gehouden met de verzenddatum van de mail of brief. Belangrijke informatie over stopzetting: Als u uw abonnement wilt stopzetten, dient dit te gebeuren vóór de 15de werkdag van de maand waarin u het wilt beëindigen. In dat geval wordt de stopzetting administratief geregeld tegen het einde van diezelfde maand en hoeft u daarna niets meer te betalen. Indien u uw opzegging doet na de 15de werkdag van de lopende maand, wordt het abonnement pas beëindigd aan het einde van de volgende maand. Hierdoor zal er nog één maand abonnementsbijdrage verschuldigd zijn. In uw geval betekent dit dat er terugbetalingen zijn uitgevoerd voor de maanden juni, juli, augustus en september 2025. Het bedrag dat u tot nu toe ontving (€ 98,64) komt overeen met deze vier maanden. De betaling voor de maand mei 2025 valt buiten deze periode omdat de stopzetting na de 15de werkdag van mei werd verwerkt. Dubbele afschrijving van € 11,98 in februari: Deze betreft uw abonnementsbijdrage voor januari 2025, die door uw bank twee keer is geweigerd met opgave van de SEPA-code MS03. Als een betaling door de bank wordt geweigerd, wordt automatisch een nieuw betalingsverzoek ingediend bij de financiële instelling. Deze procedure herhaalt zich elke 15 dagen toat de betaling wordt aanvaard. Voor de maand januari is dit twee keer aangeboden, en uiteindelijk werd de bijdrage op 05/02/2025 samen met uw maandelijkse bijdrage voor februari goedgekeurd en doorgestort. Voor meer info hierover, verwijzen wij u graag door naar uw financiële instelling. Wij hopen u hiermee de nodige verduidelijking te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer
H. V.
Naar: Testaankoop
Bedankt voor de toelichting omtrent de €11,98. Ik laat dit hierbij, al vind ik het jammer dat de nodige transparantie pas komt na herhaaldelijk navragen. Wat betreft de €25 die ik nog tegoed heb, kan ik uw standpunt echter niet volgen. In het eerdere mailverkeer werd duidelijk vermeld dat **alle ontvangen abonnementsbijdragen vanaf mei tot heden zouden worden teruggestort. Ik citeer hierbij de betreffende zin: "De dienst boekhouding werd gecontacteerd met de vraag om alle ontvangen abonnementsbijdragen vanaf mei tot op heden zo snel mogelijk terug te storten." Ik ga er dan ook vanuit dat dit wordt rechtgezet. Met vriendelijke groet, `
Testaankoop
Naar: H. V.
Beste, Dank voor uw bericht. We begrijpen dat het verwarrend kan zijn en lichten graag de situatie toe. Inderdaad werd er gevraagd aan de boekhouding om alle ontvangen abonnementsbijdragen vanaf mei terug te storten. Helaas kon dit niet volledig worden uitgevoerd, omdat uw opzegging op 01 mei 2025 bij ons werd ontvangen via het contactformulier. Bij het verwerken van schriftelijke verzoeken tot stopzetting wordt altijd rekening gehouden met de verzenddatum van de mail of brief. Belangrijke informatie over stopzetting: Als u uw abonnement wilt stopzetten vóór de 15de werkdag van de maand waarin u het wilt beëindigen, wordt het abonnement administratief geregeld tegen het einde van diezelfde maand en hoeft u daarna niets meer te betalen. Indien u uw opzegging doet na de 15de werkdag van de lopende maand, wordt het abonnement pas beëindigd aan het einde van de volgende maand. Hierdoor blijft er één maand abonnementsbijdrage verschuldigd. In uw geval zijn terugbetalingen uitgevoerd voor de maanden juni, juli, augustus en september 2025, wat overeenkomt met een bedrag van € 98,64. De betaling voor de maand mei 2025 valt buiten deze periode, omdat de stopzetting pas op 01 mei bij ons werd ontvangen, waardoor de feitelijke stopdatum van uw abonnement 01 juni 2025 was. Wij hopen u hiermee de nodige verduidelijking te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
