Terug

Keuken is jaar nog niet af

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: eggo

15/01/2021

Beste,Begin vorig jaar hebben we 2 keukens besteld bij eggo. De voorverkoop verliep goed, ze waren zeer vriendelijk en behulpzaam maar zodra het contract getekend was begonnen de problemen.Op 06/07/2020 heb ik hiervoor de volledige factuur moeten betalen, want zonder volledige betaling begonnen ze niet met werken.De eerste keuken werd geïnstalleerd met een verkeerd kleur van werkblad. Elke afbeelding die we kregen en mondeling werd afgesproken dat het werkblad zwart was, maar ze hebben een houtkleurige geïnstalleerd. In het contract stond in de kleine lettertjes dat het houtkleurig was dus hebben we ons hierbij maar neergelegd, want we hebben niet elk kleur van elk stuk gecontroleerd.Met de tweede keuken is alles pas echt slecht gegaan.Op 15/07/2020 was de plaatsing gepland en kwamen ze voor de eerste keer.Meerdere afmetingen waren verkeerd waardoor ze later opnieuw moesten terugkomen.Ze kwamen ook nog langs met verkeerde onderdelen op 15/09/2020, 27/10/2020, 07/01/2021 (toen kwamen ze niet af zonder verwittiging. Ik wist dit pas toen ik in de late namiddag belde) en vandaag op 15/01/2021.Nu is de keuken nog steeds niet af. Meerdere kasten hebben geen kliksysteem om de deur te openen en een zijpaneel is nog steeds 15 cm te kort.Bij de aankoop van de keuken kregen we bonnen die gebruikt konden worden voor “28% korting op elk nieuw opbergontwerp op maat, voor uw interieur, inbouwkast, dressing of wasplaat”. We hebben deze bon proberen te gebruiken voor een bureau en een inbouwkast maar we kregen als antwoord dat we het enkel kunnen gebruiken voor een dressing kunnen gebruiken.Contact met eggo loopt ook rampzalig. Ze plannen enkel een nieuwe installateur in wanneer ik meerdere keren bel of naar de winkel ga, anders negeren ze het probleem gewoon. Reeds 3 keer gebeurde het dat ik ze belde en dat ze “binnen de 48 uur” zouden terug bellen, maar ik werd nooit terug gebeld.Wanneer ik vraag naar de compensatie word ik afgewimpeld en krijg ik steeds antwoord dat ze pas iets weten over een eventuele compensatie wanneer de keuken af is.De reden dat ze zoveel missen is volgende winkel corona. Hoe corona verkeerde afmetingen doet weet ik niet.In het contract staat dat ze €80 compensatie geven per week dat de keuken later af is dan gepland. We zijn al 25 weken verder en de keuken is nog niet af. Hierbij staat ook dat dit enkel geld wanneer de keuken niet functioneel is maar dit kan betekenen dat wanneer ze alles op de grond zetten en een jaar wachten met de keuken af te werken dat ze geen compensatie moeten betalen.Wat doe ik best in deze situatie om te zorgen dat ik minstens een deftige compensatie krijg?

Berichten (4)

eggo

Naar: R. D.

15/01/2021

Bonjour,Nous accusons réception de votre mail et nous y donnerons suite dans les meilleurs délais.Suite à la situation sanitaire actuelle, il est cependant possible que le temps de réponse soit plus long que d’habitude.Veuillez nous en excuser.Pour toute demande urgente, n’hésitez pas à contacter notre service client en composant le numéro de votre magasin Eggo suivi de l’option 2 ou 3Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen en zullen deze zo snel mogelijk behandelen.Maar naar aanleiding van de sanitaire crisis op dit moment is het echter mogelijk dat de behandeling wat meer tijd in beslag neemt.Wij bieden hiervoor alvast onze verontschuldigingen aan.Voor elke dringende vraag, aarzelt u aub niet om contact op te nemen met onze klantendienst via het telefoonnummer van uw Eggo shop, gevolgd door optie 2 of 3.

eggo

Naar: R. D.

15/01/2021

Onze referentie: 041RIQU200035Geachte Mijnheer Dequeker,We hebben uw klacht ontvangen. Deze trok onze aandacht.Gelieve te noteren dat wij contact met de verschillende diensten zullen opnemen opdat wij alle informatie zouden kunnen behouden betreffende uw dossier.We komen zo snel mogelijk naar u terug met een concreet antwoord en een oplossingsvoorstel.Wij blijven ter uwer beschikking.Met vriendelijke groeten.Quality Coordinator

eggo

Naar: R. D.

27/01/2021

Onze referentie: 041RIQU200035Geachte Mijnheer Dequeker,Allereerst willen we ons als èggo klantendienst verontschuldigen voor wat fout liep in dit project.De opmerkingen zijn terecht doch verdienen wat toelichting.De bij de tweede aankoop voorgestelde Batibouw condities bleken iets voordeliger dan de kortingvoucher van 28% uitgegeven bij de initiele aankoop. De klant werd hiervan op de hoogte gesteld en ging hiermee akkoord. Uiteraard zijn kortingen niet cumuleerbaar.De aanslepende afwerking van de keuken werd veroorzaakt door interne menselijke fouten, waarvoor nogmaals onze excuses.Onze eerste betrachting is de keuken opleveren naar wens van de klant.Het finale plaatsingsrapport geldt hier als juridisch verlengstuk van de verkoopovereenkomst.Een waardebepaling van een eventuele commerciele tegemoetkoming kan dus pas gebeuren na volledige afwerking van de keuken .De filiaalmanager zal u in deze zo snel mogelijk na de plaatsing contacteren.De nodige stukken werden herbesteld en de afwerking voor de keuken werd ingepland voor 22 feb.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Wij blijven ter uwer beschikking.Met vriendelijke groeten.Quality Coordinator

eggo

Naar: R. D.

24/03/2021

Onze referentie: 041RIQU200035Geachte Mijnheer Dequeker,Onze laatste interventie op 22/02 eindigde met succes.De keuken is nu compleet.De manager van het verkooppunt heeft u een commercieel voorstel gedaan voor een bedrag van 750 Eur.U hebt dit aanbod afgewezen.Helaas kunnen we niet positief op uw verzoek reageren, wetende dat de keuken altijd functioneel is geweest.Dit voorstel is dan ook puur commercieel om de overlast bij de installatie van de keuken te verlichten.Wij nemen kennis van uw weigering en zullen uw dossier daarom commercieel afsluiten.Wij blijven ter uwer beschikking.Met vriendelijke groeten.Quality Coordinator


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform