Terug

kapotte gasboiler onder garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. P.

Naar: elco

05/01/2024

BesteOp 14 november 2023 meldde ik mijn installateur , dat er geen warm water en geen cv was. Hij kwam en stelde vast , na testen, dat binnenin de ketel , waar het normaal brandt, er water zat. Dat stuk was volledig kapot. mijn installateur zegde me dat dit nog onder garantie was. Garantie van 3 jaar, ketel geplaatst en gekeurd door Elco op 31/1/2021.Hij stelde Elco op de hoogte. Er gebeurde niets.In de dagen en weken die volgden, hebben zowel installateur als ik ettelijke keren contact genomen met Elco, meestal telefonisch. Ze zouden de onderdelen bestellen. Na een maand gaven ze toe dat de onderdelen nog steeds niet binnen waren. Ik liet hen weten dat garantie toch betekent dat het bedrijf moet zorgen voor reparatie of vervanging. Al zeker voor een verwarmingsketel . Vooral in de winter. In die maand heeft het enige dagen gevroren. Wij konden ons niet douchen, en het huis was steenkoud en er begon zich al hier en daar schimmel te vormen.Op dit moment is het 5 januari 2024. Elco heeft een soort telefoondienst waar je telkens andere mensen aan de lijn krijgt die allemaal nergens van weten. Allemaal komen ze na enige tijd met de info dat er een onderdeel niet binnen komt, en dat iemand van Elco me zal terugbellen. Echter dat gebeurt nooit.Ik heb inmiddels bij Elco schriftelijk een klacht ingediend . Met de mededeling dat , als ze het onderdeel niet hebben, ze me dan een vervangketel moeten bezorgen. ook op deze klacht kwam geen reactie. De laatste weken is het zachter weer. We gaan inmiddels douchen bij buren en familie. Het huis is vochtig en schimmelig, er komen vlekken op de muren. We hebben enkele elektrische blazers gezet, die qua verbruik zeer duur zijn, om erger te voorkomen en om het te kunnen uithouden in huis. Vanaf overmorgen zou het gaan vriezen, 7 graden onder 0.In juli 2021 was de ketel ook kapot. (slechts 6 maanden in dienst). Ik heb toen vrij lang moeten wachten, maar uiteindelijk heeft Elco dit gerepareerd : nieuwe printplaat en nieuwe pomp en nieuwe cablage. Ik vond het merkwaardig dat er zo snel na de installatie zoveel aan kapot was. Toen was het gelukkig zomer.Nu is het winter.Ik wil een oplossing, asap. Hoe doe ik dat ?

Berichten (1)

elco

Naar: I. P.

17/01/2024

Beste Ine,Wij hebben deze klacht met aandacht gelezen en verontschuldigen ons voor de latere reactie tijd via dit platform.Na het lezen jouw bericht hebben wij onmiddellijk persoonlijk contact opgenomen. Het is correct dat de er ongebruikelijk lang is gewacht op wisselstukken, helaas is het ons niet gelukt dit wisselstuk sneller tot bij ons te krijgen.We kunnen blij melden dat er voorzien is geweest in een tussentijdse oplossing, en dat vandaag (17/01) de herstelling volledig werd uitgevoerd.Steeds tot uw dienst,Elco Belgium


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform