Terug

Kabelaansluiting

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

J. H.

Naar: Telenet

14/11/2025

Beste Ik heb een rijhuisje gerenoveerd waardoor er kabels moesten weggehaald worden van de gevel door alle telecom operatoren. Alles goed verlopen. In maart dit jaar hebben we dan een aanvraag gedaan om ons huisje terug aan te sluiten aan het netwerk van Telenet via een kabelaansluiting onder de grond die door Wyre (en onderaannemer Unit-T moet worden uitgevoerd). We willen natuurlijk niet door onze nieuwe gevel boren anders zaten we al lang bij Proximus. We zijn nu november en ik heb nog steeds geen aansluiting. We wonen hier sinds september en dat wilt dus zeggen dat wij geen internet hebben (wij werken 4-5 dagen per week thuis) en geen tv hebben. Uren en uren en uren heb ik al aan de lijn gehangen met Telenet/Wyre. Niemand weet iets van elkaar, iedere keer word je van de ene dienst naar de andere doorverbonden en tot opeens de lijn uitvalt. Uiteindelijk zei Telenet dat Wyre op 3 november zeker ging komen om aan te sluiten (dossiernummer: CZU0903_7997011) . Ze belden me zelf 2 keer die dag om te vragen of we zeker thuis waren om die mensen binnen te laten. Dit is niet gebeurd. Sindsdien zeggen ze mij ieder dag dat Wyre mij dezelfde dag nog zou contacteren om een afspraak in te plannen. Ik heb nog niemand van Wyre/Unit-T gehoord. Momenteel behelpen wij ons met een TP-Link bakje waarin een 4G simkaartje zit, maar dit is echt niet houdbaar als je thuis werkt en leeft. Hiervoor hebben we trouwens 70 EUR betaald wat we normaal niet zouden moeten betalen als alles gewoon in orde was geweest. Enkel via het Telenet center in Blankenberge krijg ik soms eens wat info die ik zelf niet krijgen kan. Zij proberen Wyre iedere dag in actie te krijgen (waarvoor heel veel dank). Maar helaas nog altijd zonder succes. Ik ben echt echt echt echt ten einde raad. Het enige wat ik wil, is dat wij worden aangesloten zodat ik wifi en tv heb van Telenet. En dat ik eindelijk eens deftig kan werken (prio!!!!) en tv kijken zonder haperingen omdat ik moet streamen via een mobiel wifi bakje. Alvast bedankt voor jullie hulp/feedback. Vriendelijke groeten Julie Haeck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform