Terug

Je vinger hangt er half af maar je hebt wel een doorverwijzing nodig van de huisarts

Opgelost Openbaar

AZ Nikolaas

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: AZ Nikolaas

21/01/2021

Beste,Toen ik de factuur m.b.t. de spoedinterventie voor een diepe snede in mijn vinger mocht ontvangen viel het meteen op hoe vindingrijk jullie waren met de aanrekening. Lees duidelijk: Ik wil betalen voor goede zorg, maar de mutualiteit is geen machines voor couponcodes. 150 euro waarvan 80 euro ten laste van de patiënt. Na mijn klacht viel er plots de dubieuze hechtingskit eruit. Echter Honorarium spoed spec.urgentie zonder verwijsbrief begrijp ik niet. U verwijst naar de Risiv regelementering, maar ik kan niet geloven dat de risivreglementering dit voor ogen had. Als ik verder kijk is elk ziekenhuis vrij om deze regelgeving te interpreteren. Verder lees ik dit in uw antwoordAls een patiënt zicht meldt op de dienst spoedongevallen en wordt gezien door een arts dan dient de patiënt de medische handelingen te betalen. Aangezien de urgentie van sommige medische handelingen, is het niet mogelijk om de patiënt op voorhand in te lichten over de kostprijs van de behandeling.Ik ga er dan van uit dat u het ermee eens bent dat het inderdaad een spoedgeval is. De zenuw was geraakt, het bloeden stopte niet, ik kon niet met de wagen rijden laat staan een smartphone vastnemen. Dat deel van mijn vinger dat gehecht was, voel ik nog steeds niet.Ik kan begrijpen dat misbruik van de spoed moet worden tegengehouden. Maar u maakt misbruik van de correcte inschatting van de patiënt, die ter goede trouw geen misbruik wil maken van een ambulancedienst omdat de echtgenote hem kan brengen. Dit kan echt niet door de beugel.

Berichten (1)

AZ Nikolaas

Naar: P. L.

02/02/2021

Beste,Uw klacht werd reeds door ons intern behandeld en afgewerkt.We hebben de factuur aangepast zoals de collega's van uw mutualiteit voorstelden. Daarnaast bevestigen we dat de tarificatieregels die we toepassen binnen de ziekenhuissector opgedragen zijn door het RIZIV (Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering). Uw mutualiteit bevestigt dit trouwens.U kan zich steeds wenden tot s:www.riziv.fgov.be/ indien u deze regels wenst te betwisten.We bestendigen onze factuur.Met vriendelijke groeten,Manager Patientadministratieve ProcessenCentrale Inning/Facturatie, Patientadministratie, Financieel AanspreekpuntVzw Verenigde ziekenhuizen van Waas en Durme.Campus Sint-NiklaasAZ NikolaasMoerlandstraat 1, 9100 Sint-Niklaas03 760 83 70s:aznikolaas.webex.com/meet/kristof.schepens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform