ECCBE-144819 - Ontvangstbevestiging klacht van 25/11/25, maar met een verwerkingstermijn van 3 maanden !!!
Geachte,
De tekst van mijn klacht werd zelfs niet hernomen in hun ontvangstbevestiging …
Gezien het hopeloos lang verwerkingstermijn verliest elke ‘klacht’ aan actualiteit & momentum, zowel voor potentiële BE klanten, elk T-A lid als het aangeklaagd (NL) bedrijf zelf !
Vandaar hieronder de herhaling van mijn bericht (zonder bijlagen):
«
- volgens hun KVK-nummer 94118272 + kvk.nl + kadastraleKaart.com doet éénmansbedrijf “LMmedias - Ascent Amsterdam” eigenlijk aan webdesign & social media marketing (op o.m. YouTube), vanuit een kantoor van 128 m2, binnen het Bedrijvencentrum Osdorp met 44 adressen ; zie o.m. ook op GoogleMaps: LMmedias zonder adres in Amsterdam, maar in een reply op ‘Ahmed K’ review “gevestigd in ‘het mooie Haarlem”, maar aldaar onbekend) ;
- hun Ascent online shop heeft een zeer beperkt aanbod, zonder vermelding van de herkomst van de goederen, maar wel in de Algemene Voorwaarden “Prijzen excl. mogelijks bijkomende invoertaksen” ;
- na mijn bestelling op 19/11/2025 : uw bestelling wordt “even bewaard”, om “je bestelling af te ronden” (?)
- volgens online Reviews: “bij retourneren” blijkbaar slechts een ‘75% terugbetaling, wegens ‘moeilijkheden’ ?
- volgens AVG virusscanner “Dreiging: URL:FakeShop” : Ascent’s URL https://ascentamsterdam.nl/apps/track-and-trace wordt bestempeld als een geïnfecteerde website, omdat het “programmacode bevat die uw computer kan schaden … “ !
Omslachtig én duurder om 10 (ongelabelde) ‘Easyclean’ krasvrije draadvaatwasdoeken’ voor 19,95€ vanuit het “buitenland” (?), terwijl je bv. op Bol.com voor 10 (ook merkloze) ‘krasvrije vaatdoeken van draad’ slechts 6,30€ zou betalen !
Verzending: door Y-Ship van ? overgevlogen naar BE Liège Airport -> naar BPost : van 4460 Grâce-Hollogne -> naar 1930 Brussel sorteercentrum NBX Brussels airport -> voor de ‘Laatste mijl’ op 25/11/2025 thuis bezorgd) …
Maar retourneren blijkt wel een ‘hachelijke’ onderneming !!
Kortom :
- De afrekening van een EU online bestelling moet ‘all-in’ zijn...
- Stroeve chatbot-achtige communicatie, zonder concrete antwoorden op mijn gestelde vragen ...
- Finaal te vermijden online winkel, zonder échte méérwaarde, maar wel met énige méérprijs voor een merkloos en anoniem na-verpakt product !!
«
ECC: eerder een lege doos, beter via Consumentenbond.nl (echter enkel voor leden) ??
Mvg