Terug

Internetfraude via Belfius betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Belfius Banque/bank

08/12/2022

Ik kreeg een mail van proximus met de vraag om een achterstallig bedrag te betalen van 15,99euro. Afzender van de mail : billing-no-reply@proximus.be. Door op de betalingslink te klikken kon ik kiezen welke bank is wou nemen. ik koos dus Belfius. Aangezien ik klant ben bij Proximus voor tv en gsm bestand de mogelijkheid van een achterstallig factuur.Ik kwam vervolgens op een betaalpagina uit waarbij ik mijn kaartlezer van Belfius diende te gebruiken. Ik heb dus mijn kaartnummer ingevoerd op deze pagina en daarna getekend via de kaartlezer van Belfius. Enkele minuten later kreeg ik van Belfius 3 berich op mijn gsm dat er telkens bedragen zijnde 700,777 en 833 uro van mijn rekening waren gegaan.Ik heb dan onmiddelijk Cardstop gebeld en de bankkaart laten blokkeren. Na contact met Belfius leken de bedragen reeds van mijn rekening.Binnen 15 minuten werden deze bedragen via Paypal (Singapore) gebruikt voor een online betaling.Ik ontving ook nog een SMS waarin Belfius meedeelde dat ik de Belfius app had geiinstalleerd. Dat bleek later dus door de verdachte te zijn gebeurd.

Berichten (5)

Belfius Banque/bank

Naar: P. M.

14/12/2022

Goede dag,Wij hebben deze klacht via uw platform ontvangen.Echter, kunnen wij het onderzoek van uw aanvraag niet aanvatten aangezien uw aanvraag onvoldoende duidelijk of onvolledig is.Gelieve ons daarom het volledige adres en geboortedatum van de klant te mailen zodat wij de juiste clientgegevens kunnen inbrengen.Kan u ons ook contactgegevens van de werkgever bezorgen?Met vriendelijke groeten.Klachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

P. M.

Naar: Belfius Banque/bank

21/12/2022

Volledig Adres : Maris PatrickGerhagenstraat 1213980 Tessenderlo

Belfius Banque/bank

Naar: P. M.

22/12/2022

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

P. M.

Naar: Belfius Banque/bank

17/01/2023

Beste Belfius,Het probleem is dat jullie het probleem altijd bij de gebruiker leggen. Ik ga hier totaal niet mee akkoord.Tevens als je bij problemen ams dergelijke naar Belfius telefoneert neemt er niemand op!!Cardstop is ook zeeer omslachtig en duurt veel te lang om de kaart de blokkeren en daardoor verschillende betalingen mogelijk zijn. Tevens moet het haalbaar zijn om te achterhalen wie deze betaling heeft gedaan om deze te kunnen recupereren.Op zijn minst zijn jullie voor een deel belangrijk.Na de de ARcopar diefstal is dit weeral Belfius die niets maar ook niets doet voor zijn klant(en), zelfs geen intentie om het systeem te verbeteren, wetende dat er vandaag velen zijn die geconfronteerd worden door dit probleem.Maris P

Belfius Banque/bank

Naar: P. M.

24/01/2023

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenNegotiator =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform