Terug

installatiekosten?

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Verisure

25/02/2020

Beste, Op 09/11/2018 heb ik een VERISURE-alarminstallatie aangekocht. De vertegenwoordiger/verkoper Dhr H. kwam aan huis voor een uiteenzetting van het systeem, de voordelen en het gebruiksgemak werden opgesomd. Door zijn vlotte verkooppraatje werd ik verleid tot het aankopen van het systeem. Hij liet me een 2-jaren contract ondertekenen. Er werden mij geen andere mogelijkheden aangeboden. Toen ik vroeg wat er na die 24 maanden gebeurt als ik de maandelijkse bijdrage niet meer wens te betalen, lachte hij mijn vraag weg “ dat is niet de bedoeling hé? Dan heeft u een gewone alarminstallatie“ en ging hij weer snel over tot zijn verdere verhaal. Ik betaalde 1141,03 voor de installatie ( heel wat kortingen kreeg ik aangeboden). Daarnaast betaal ik elke maand 53,98€ , ondertussen is dat al 56,37€.Door onverwachte financiële kosten, overweeg ik om in november 2020 de samenwerking met Verisure te verbreken. Pas na lang aandringen bij de klantendienst word ik doorverwezen naar de opzegdienst op nr 02/263 71 21. Ik verneem daar dat het geen probleem is om op te zeggen , maar dat het systeem dan volledig onbruikbaar zal zijn. De applicatie en de gepersonaliseerde diensten worden stopgezet omdat de lokale modus eigendom blijft van VERISURE. Dit staat blijkbaar in art.10.1 van de gebruiksvoorwaarden die ik niet ontving…Echter, indien ik 36 maanden zou aangesloten blijven dan zou ik mijn alarmsysteem nog lokaal kunnen gebruiken. Het enige wat dit dan inhoudt, is dat het systeem afgaat in huis maar dat ik daar nooit geen melding van krijg op mijn GSM, dus enkel waneer ik thuis ben, zal ik weten dat het alarm afgaat… Ook zal het alarm de buurt niet opschrikken, want het alarm is enkel binnenshuis te horen. Als ik het goed begrijp heb ik dus een alarminstallatie dat enkel werkt wanneer ik maandelijks betaal? De installatiekosten van 1141,03€ is dus een verloren kost wanneer ik het contract wens op te zeggen? Wat moet ik met een alarmsysteem dat niets doet? Ik ben boos omdat me dat tijdens de verkoop niet werd verteld, ik zou nooit overgaan op de aankoop van dit systeem indien ik had geweten dat het niet zou werken zonder de maandelijkse premie. Ik dacht dat de premie diende voor de interventies die zouden moeten plaatsvinden. Dat ik bij het verbreken van de overeenkomst de bijhorende app niet meer zou kunnen gebruiken, werd me NOOIT verteld. Ik voel me opgelicht, bedot. Waarom installatiekosten betalen wanneer het systeem op zich tot niets dient zonder abonnement? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij deze zaak.

Berichten (2)

Verisure

Naar: R. D.

25/02/2020

MERCI POUR VOTRE E-MAIL - BEDANKT VOOR UW E-MAILCher client,Merci pour votre e-mail ! Nous vous confirmons sa bonne réception. Nous allons traiter votre demandedans les meilleurs délais.Notre service clientèle est ouvert du lundi au vendredi de 08h00 à 19h00 (sauf jours fériés)Voulez-vous un accès 24/7 à toutes vos données ? Téléchargez maintenant l'App Verisure ouconsultez My Pages.Vous avez une communication urgente pour notre centrale d'alarme ?N'hésitez pas à envoyer un mail à alarm@verisure.beGeachte klant,Bedankt voor uw e-mail! Wij hebben deze goed ontvangen. Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk behandelen.Onze klantendienst is open van maandag tot en met vrijdag van 08u00 tot 19u00(uitgezonderd feesagen). Wilt u 24/7 toegang tot uw gegevens? Download dan nu de Verisure Appof raadpleeg My Pages.Hebt u een dringend bericht voor onze alarmcentrale?Mail ons dan gerust op alarm@verisure.beCordialement, Met vriendelijke groeten,Team Verisure078 365 7 24Securitas Direct SA/NVRue de la FuséeRaketstraat 64-66B-1130 BrusselsPhone: 078 365 7 24Fax: +32 (0)2 270 31 12New Website www.securitas-direct.beAutorisation comme entreprise de gardiennageErkenning als beveiligingsonderneming: 20.1325.07Agréation comme entreprise de sécuritéErkenning als bewakingsonderneming: 16.1025.11----------------------------------------Klacht: installatiekosten? (CPTBE00831886-14)

Verisure

Naar: R. D.

26/02/2020

Geachte,Wij hebben uw email betreffende de klacht van onze gezamenlijk klant goed ontvangen.Dit dossier geniet bij ons de volledig aandacht, wij zullen het verder opnemen met mevrouw De Bruyckere.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groeten,ManarSocial Media Complaints BEassistance@verisure.beSecuritas Direct NV/SARaketstraat 66 /Ruede la Fusée 66, 1130 Brussels - Belgiumverisure.beLicensenumber16.1025.11and20.1325.07Securitas Direct SASCentrale Parc - Bâtiment 1 - Avenue Sully Prudhomme, 92290Châtenay-Malabry– Franceverisure.frDe inhoud van deze e-mail is vertrouwelijk. Als u dit bericht ten onrechte heeft ontvangen, gelieve de afzender dan onmiddellijk te verwittigen door op deze e-mail te antwoorden en wis deze e-mail van alle apparaten. Elke verwerking van gegevens in deze e-mail is ongeoorloofd anders dan door de beoogde ontvanger voor de overeengekomen doeleinden. De afzender aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enig ongeoorloofd gebruik van informatie opgenomen in deze e-mail.De geregistreerde naam van het bedrijf: Securitas Direct N.V.KBO-nummer: 0459.866.904. Plaats van registratie: BelgiëLe contenu de cet e-mail est confidentiel. Si vous avez reçu ce message par erreur, veuillez en informer immédiatement l'expéditeur en répondant à cet e-mail et supprimer cet e-mail de tous les appareils. Tout traitement de données dans cet e-mail n'est pas autorisé, sauf par le destinataire prévu aux fins convenues. L'expéditeur décline toute responsabilité pour toute utilisation non autorisée des informations contenues dans cet e-mail.Le nom enregistré de la société: Securitas Direct S.A.Numéro CBE: 0459.866.904.Lieu d'immatriculation: Belgique The contents of this email are confidential. If you have received this message in error, please inform the sender straight away by replying to this email and erase this email from all devices. Any processing of data contained within this email is unauthorized other than by the intended recipient for the agreed purposes. The sender accepts no liability for any unauthorised use of the information included in this email.The company’s registered name: Securitas Direct LC.The company’s registration number: 0459.866.904Place of registration: BelgiumPART OF SECURITAS DIRECT GROUP


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform