Beste, Op 09/11/2018 heb ik een VERISURE-alarminstallatie aangekocht. De vertegenwoordiger/verkoper Dhr H. kwam aan huis voor een uiteenzetting van het systeem, de voordelen en het gebruiksgemak werden opgesomd. Door zijn vlotte verkooppraatje werd ik verleid tot het aankopen van het systeem. Hij liet me een 2-jaren contract ondertekenen. Er werden mij geen andere mogelijkheden aangeboden. Toen ik vroeg wat er na die 24 maanden gebeurt als ik de maandelijkse bijdrage niet meer wens te betalen, lachte hij mijn vraag weg “ dat is niet de bedoeling hé? Dan heeft u een gewone alarminstallatie“ en ging hij weer snel over tot zijn verdere verhaal. Ik betaalde 1141,03 voor de installatie ( heel wat kortingen kreeg ik aangeboden). Daarnaast betaal ik elke maand 53,98€ , ondertussen is dat al 56,37€.Door onverwachte financiële kosten, overweeg ik om in november 2020 de samenwerking met Verisure te verbreken. Pas na lang aandringen bij de klantendienst word ik doorverwezen naar de opzegdienst op nr 02/263 71 21. Ik verneem daar dat het geen probleem is om op te zeggen , maar dat het systeem dan volledig onbruikbaar zal zijn. De applicatie en de gepersonaliseerde diensten worden stopgezet omdat de lokale modus eigendom blijft van VERISURE. Dit staat blijkbaar in art.10.1 van de gebruiksvoorwaarden die ik niet ontving…Echter, indien ik 36 maanden zou aangesloten blijven dan zou ik mijn alarmsysteem nog lokaal kunnen gebruiken. Het enige wat dit dan inhoudt, is dat het systeem afgaat in huis maar dat ik daar nooit geen melding van krijg op mijn GSM, dus enkel waneer ik thuis ben, zal ik weten dat het alarm afgaat… Ook zal het alarm de buurt niet opschrikken, want het alarm is enkel binnenshuis te horen. Als ik het goed begrijp heb ik dus een alarminstallatie dat enkel werkt wanneer ik maandelijks betaal? De installatiekosten van 1141,03€ is dus een verloren kost wanneer ik het contract wens op te zeggen? Wat moet ik met een alarmsysteem dat niets doet? Ik ben boos omdat me dat tijdens de verkoop niet werd verteld, ik zou nooit overgaan op de aankoop van dit systeem indien ik had geweten dat het niet zou werken zonder de maandelijkse premie. Ik dacht dat de premie diende voor de interventies die zouden moeten plaatsvinden. Dat ik bij het verbreken van de overeenkomst de bijhorende app niet meer zou kunnen gebruiken, werd me NOOIT verteld. Ik voel me opgelicht, bedot. Waarom installatiekosten betalen wanneer het systeem op zich tot niets dient zonder abonnement? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij deze zaak.