Beste Kris,We hebben uw klacht mogen lezen bij Test aankoop.Na uw mail van . dec 2016 heb ik onmiddellijk een replay mail gezonden met de vraag om me telefonisch te contacteren, nadat ik zelf tot 3 maal toe contact opgenomen had met uw GSMnr . Helaas kreeg ik geen verbinding en heb dan een boodschap achtergelaten op uw voicemail met de vraag om me te contacteren op m'n gsm nr.Tot gisteren bleef m'n vraag onbeantwoord.U contacteerde me gisteravond 18 januari om 17.04u.Na een heel kort gesprek waarbij u snel tot hysterisch roepen overging heb ik u gevraagd om rustig te kunnen praten, indien u dit niet zou lukken zou ik u later opnieuw contacteren om op een serene wijze tot een oplossing te komen. U heeft zelf besloten om dit probleem onmiddellijk openbaar te maken en geen verder gesprek hierover aan te gaan.Hieronder geef ik u kort het verloop van de werken weer:-Het terugplaatsen van de PV installatie werd door u aangevraagd nadat uzelf deze installatie hebt verwijderd van het dak van een andere woning. Deze installatie werd niet door ons geleverd of geplaatst.-U heeft me alle onderdelen die dienden teruggeplaatst te worden van deze installatie, laten bekijken bij het bezoek dat ik bracht in december 2015 om een offerte te kunnen opmaken. U vertelde me toen dat alle onderdelen van de PV installatie door u verwijderd en verzameld werden van de vorige woning. Er waren PV panelen, dakhaken, solarkabels en een omvormer aanwezig. Er waren geen aardingskabels aanwezig bij dit geheel en deze zijn ook niet ter sprake gekomen tijdens dit bezoek.-In de offerte stond heel duidelijk en specifiek vermeld welke werken we zouden uitvoeren. Deze behelsden het mechanisch monteren van een eerste deel panelen op een steeldeck en een tweede deel van de panelen op een hellend pannendak. We zouden de solarkabels opnieuw verbinden met de omvormer. U zou zelf de omvormer reeds plaatsen.-U heeft tijdens de offerte fase niet gevraagd om de installatie door ons AREI te laten keuren. Wij werden gevraagd om de installatie terug te plaatsen met de onderdelen die u ter beschikking had en de installatie zoals voordien terug te laten werken. PV panelen, eind- en tussenbeugels, solarkabels met MC4 stekkers, alu driehoeken, dakhaken en Alu rails was het geheel aan gedemonteerd materiaal. Indien er montage materiaal te kort zou zijn, dienden we deze te voorzien in de offerte.-Wij boden u een gedailleerde offerte aan waarin we specifiek alle materialen stipuleerden die we zouden nodig hebben bij de mechanische wederopbouw van deze installatie. De solarkabels werden verlengd en verbonden tussen PV panelen en omvormer zodat de installatie opnieuw energie kon leveren zoals door u gevraagd.-De installatie is teruggeplaatst door ons op 26 januari 2016.-Bij het einde van de werken heeft u me nog gebeld met een vraag en ben ik ter plaatse gekomen om alles samen met u na te kijken. U heeft toen gemeld dat u tevreden was van de werken en we de afrekening mochten sturen. -Op 27 januari heeft u onze factuur ontvangen en op 9 febrauri werd deze door u betaald.-In deze factuur werden het soort en hoeveelheid gebruikte materialen aangepast volgens het werkelijk verbruik tijdens de werken. Het factuurbedrag was Eur 25.95 minder dan het offerte bedrag aangezien we minder montagemateriaal nodig hadden dan voorzien in de offerte.Als u wenst dat we de installatie ook elektrisch comform maken met het Arei en deze laten keuren kunnen we dit voor u verzorgen. Om geen onduidelijkheden te creeren stel ik voor om ook hiervoor eerst een gedetailleerde offerte op te maken zodat we nadien een correcte afrekening kunnen voorleggen.Wim---Wim MARISBedrijfsleiderEcotechnieken bvbaFabriekstraat 15B-8600 Diksmuide32 (0)51 506 800wim@ecotechnieken.beBE 0820.244.470