Terug

Installatie niet voldoende aan 10kVA.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Certago

30/08/2023

Duffel, 2023/08/30Per mail via klachtenplatform TestaankoopCertago bvWilrijkstraat 43 bus113590 Diepenbeek Betreft: Ingebrekestelling installatie Hoog-Lachenen 4, 2500 LierGeachte,Op 2022/10/28 ondertekende ik voor Uw offerte met referte 22-1015 voor akkoord, betreffende de installatie van zonnepanelen inclusief batterijsysteem in de woning gelegen te 2500 Lier, Hoog-Lachenen 4.Na het plaatsen van de installatie schreef U op 2023/03/05 factuur nr. 23017 uit en maakte die aan mij over.Nadien heb ik spijtig genoeg moeten vaststellen dat U zich niet aan de gemaakte afspraken heeft gehouden.Om die reden is mijn klacht als volgt :Fluvius heeft mij bij mail van 2023/07/14 op de hoogte gebracht van het feit dat volgens haar vaststellingen de installatie NIET voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de premie voor zonnepanelen, geïnstalleerd door particulieren. Het omvormervermogen mag namelijk maximaal 10 kVA bevatten. Fluvius heeft deze beslissing nogmaals gemotiveerd rechtstreeks in een mail met U in cc op 2023/07/27 en rechtstreeks als antwoord op uw reactie in ditzelfde mailverkeer op 2023/07/28.In bijlage vindt U nogmaals een gemotiveerd antwoord van Fluvius daterende van 2023/08/25 waarin wordt verduidelijkt dat de omvormer die U heeft geïnstalleerd niet voldoet aan haar eisen. Dit maakt dat de aanmelding van mijn zonnepaneleninstallatie met omvormer technisch niet werd goedgekeurd.Nadat U op 2023/07/28 door Fluvius op de hoogte was gesteld van dit gebrek vroeg ik U om deze situatie zo spoedig mogelijk recht te zetten en mij verschillende opties aan te reiken. Helaas moet ik vaststellen dat U niet reageert op mijn mails en dat U mijn oproepen niet meer beantwoordt.Via deze aangetekende brief geef ik U een laatste kans om U aan de afspraken te houden en een correcte installatie af te leveren. U heeft tot en met uiterlijk 2023/09/13 de tijd om mij per mail te contacteren betreffende concrete afspraken te maken om een nieuwe omvormer te plaatsen welke wel voldoet aan onze overeenkomst, zijnde met een maximaal vermogen van 10 kVA en welke voldoet aan de criteria van Fluvius voor zowel de zonnepaneleninstallatie als het batterijsysteem.U dient mij overigens ten laatste op bovenvermelde datum te melden welke omvormer U precies zult installeren alsook een technische fiche ter controle door te mailen.Indien U alle hoger vermelde zaken niet uitvoert binnen de gestelde data, stel ik U hierbij aansprakelijk voor alle schade die ik ten gevolge hiervan nu lijd en in de toekomst zal lijden.Hierbij een niet-limitatieve lijst van de mogelijke schade: ? Vergoeding van het vervangen van de omvormer door een andere firma.? Vergoeding van de herkeuring van de installatie.? Vergoeding van de premie voor zonnepanelen indien deze niet meer of in mindere mate wordt uitgereikt.? Vergoeding van de premie voor de thuisbatterij indien deze niet meer of in mindere mate wordt uitgereikt.? Vergoeding van geïnjecteerde stroom indien deze niet meer wordt vergoed. Ik wil er U hierbij alvast op wijzen dat een herkeuring tijdig dient uitgevoerd te worden aangezien de datum van herkeuring van de nieuwe omvormer geldig zal zijn voor het aanvragen van mijn premie voor de zonnepanelen alsook mogelijks de thuisbatterij.Ik reken op een correct gevolg op dit schrijven.Met vriendelijke groet,Pieter B


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform