Terug

Installatie na anderhalve maand nog niet operationeel + panelen liggen te dicht bij dakgoot

Closed Openbaar

Gutami Solar

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: Gutami Solar

11/10/2022

Op maandag 29/08/22 werden mijn zonnepanelen geplaatst. De installatie zou toen ook volledig geinstalleerd worden, wat echter niet het geval is. De pannelen liggen sinds dan ter versiering op mijn dak.Op 12/09/2022 had mijn dakwerker gepland om mijn dakgoot aan de voorgevel volledig te vernieuwen aangezien deze versleten is. Hij heeft echter moeten vaststellen dat hij deze werken niet kan uitvoeren doordat de zonnepanelen te laag liggen.De haken van de zonnepanelen steunen op de onderliggende dakpan, hierdoor kan de onderliggende dakpan barsten bij trillingen van de zonnepanelen.Hierdoor krijg ik lekken aan mijn dakbedekking waar gutami verantwoordelijk voor is. Ook moeten de haken uit de zonnepanelen geslepen worden, zo ligt de bovenliggende dakpan mooi aansluitend op de onderliggende dakpan.Zorg ervoor dat de dakhaak een 3- 5mm boven de onderliggende pan blijft ‘zweven’ zodat er geen druk komt op de pan. De bovenliggende pan kan worden uitgeslepen zodat deze niet op de haak maar terug op de onderste pan komt te liggen.(deze tekst heb ik van internet gehaald uit plaatsingshandleiding van durasun voor hellende daken met dakpannen).Hier dient gutami toch voor terug te komen om mijn installatie volledig conform volgens de regels van de dakdichtingen in orde te brengen.Dan kunnen zij ineens de installatie hoger plaatsen zodat ik in de eerste instantie meer opbrengst heb en ook ten aller tijden een reparatie aan mijn dakgoten voor en achterkant kan uitvoeren.Zij weigeren mij verder te helpen zonder enige meerkost en beweren dat de zonnepanelen conform geplaatst zijn. DIT IS DUS NIET HET GEVAL. Op 16/09/2022 zou dan eindelijk de omvormer en de panelen worden aangesloten, die dag zelf stuurde de elektricien zijn kat wegens ziekte, dag erna 17/09 zou er dan iemand komen. Elektricien heeft wat zitten prullen in mijn elektriciteitskast en batterijen en omvormer omhoog gehangen. Echter kon hij niet verder omdat het kabeltracé niet geboord werd door de ploeg die instaat voor het dak.Ik heb daarna een klacht geformuleerd op facebook omdat ze wel posts kunnen zetten over tevreden klanten, maar de ontevreden klanten worden niet verdergeholpen en schrijnende dossiers worden niet behandeld. Maandag 26/09 hebben ze mij dan gebeld en diezelfde week zou alles dan toch worden afgewerkt. Op woensdag 28/09/2022, kwam er dan enkel een elektricien, terwijl we duidelijk hadden gezegd dat er zowel een elektricien nodig was als een ploeg voor het kabeltracé. De elektricien is welgeteld 20 min aanwezig geweest en daarna terug vertrokken. De ploeg voor het kabeltracé is na 19u na een ander werk nog heel het kabeltracé komen boren nadat de elektricien zijn kabels gewoon is komen afdroppen en terug is weggereden. CONCLUSIE: de installatie werkt nog steeds niet zoals beloofd.Echt schrijnend hoe heel mijn dossier behandeld wordt. Ik kan alleen maar zeggen, teken NIET in op een groepsaankoop met Gutami, ik wil jullie alle miserie en stress en allerhande emoties besparen. De teams die ze sturen kunnen ook geen Nederlands, Frans, (zeer gebrekkig Engels) of enkel Spaans, dus zeer moeilijk om te communiceren. @testaankoop: Kunnen jullie ingrijpen aub??


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform