Terug

Installatie laadpaal afgekeurd

Closed Openbaar

Bes - Belgian Energy Systems

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. H.

Naar: Bes - Belgian Energy Systems

03/06/2023

Beste,September 2021 werd er een laadpaal door jullie geïnstalleerd.In 2022 heb ik aan jullie de vraag gesteld of deze gekeurd is, tot mijn grote verbazing was dit niet zo, tevens had ik geen stroomschema ontvangen wat volgens de keuring verplicht is voor elke nieuwe elektrische installatie.Ik heb deze laten keuren en deze installatie werd afgekeurd op 3 verschillende punten.Inbreuken1. De EV charger is niet beveiligd door een ADS 30mA.2. Bijkomende equipotentiale verbinding vereist aan het toestel ontbreekt.3. Interne gegevens van de laadinrichting zijn niet bekend.Jullie hebben telefonisch contact opgenomen, nadat ik via mail en telefoon contact had opgenomen, de manier waarop was allesbehalve professioneel.De eerste reactie was, wat wil je nu dat we daar aan doen?Ik vertelde dat dit opgelost moest worden.Dit gaat je veel geld kosten was het antwoord.Niet alleen werd ik afgesnauwd nadat ik vertelde dat ik dit via test aankoop zou regelen, ikzou het reglement in verband met de installatie van de laadpaal niet moeten opzoeken omdat ze er zelf niet aan uit geraken?Slechts 10 minuten had ik nodig om dit op te zoeken.Januari 2023 heb ik een mail verzonden voor een aanpassing van de installatie, stroomschema + keuring .Tot op heden heb ik hierop nog steeds geen antwoord ontvangen.

Berichten (2)

Bes - Belgian Energy Systems

Naar: V. H.

07/06/2023

Beste Graag wil ik onze mening hierover geven, alleen ik vraag vriendelijk en met aandrang om deze klacht prive te plaatsen op de website. Teksten die in een opwelling zijn geschreven komen meestal verkeerd over en beginnen een eigen leven te leiden. Zie ook de offerte in bijlage, waar duidelijk te zien is dat de keuring NIET is inbegrepen.Verder vindt u inline onze antwoorden. ( in de tekst van de klacht)Volgens mij gaat het hier over een serieus misverstand, die wij in tegenstelling wat de klant beweert wel willen oplossen.En we willen ons excuseren omdat op de mail van 13 jan nooit een antwoord kwam, de mail zat op de verkeerde plaats. Iedereen kan eens iets vergeten. @vincent, misschien had een reminder via mail of via telefoon al deze problemen vermeden. Ons voorstel is inderdaad zoals Vincent Haot gevraagd had om een offerte op te maken, voor deze aanpassingen. Zie hier de mail die nu ook terug vond op de verkeerde plaats.  ---------- Forwarded message ---------

V. H.

Naar: Bes - Belgian Energy Systems

12/06/2023

Beste,De mails naar info@bes.be zijn steeds toegekomen vanaf hetzelfde mailadres, het verzendadres is nog steeds dezelfde.Het is vanaf dat ik melding maakte van een afgekeurde keuring dat ik geen antwoord meer kreeg op mails.Nu dat mijn mail van januari opeens gevonden werd na een klacht via dit platform, welke zijn nu de volgende stappen?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform