Terug

Installatie blijft uit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. H.

Naar: The El Company Bv

26/07/2023

Beste, eind oktober 2022 tekenden wij een offerte ter goedkeuring bij de firma eltex. De opmeting gebeurde met inbegrip van het nemen van foto’s van de electrische installatie.Op 14 december 2022 betaalden we een voorschot van 10.665,48euro.In januari komt Fluvius, op vraag van Eltex een nieuwe meter plaatsen.Op 10 maart volgt de installatie. De omvormers kunnen niet aangesloten worden doordat de nieuwe meter, door Eltex aangevraagd, te licht is.Een zwaardere meter wordt geplaatst na heel veel over en weer gebel met nauwelijks een antwoord op de vele telefoontjes die gepleegd worden.De electricien van Eltex komt opnieuw langs om de omvormers aan te sluiten. De meter van Fluvius blijkt nog niet de juiste te zijn. Er moet een 3 fasen met neuter komen. Dit zou betekenen dat wij onze volledige electrische installatie en domotica moeten vervangen naar de nieuwe situatie. Ik ga niet akkoord en stel dat eltex op voorhand de toestand van onze electrische installatie kende. Een voorstel om andere omvormers te installeren volgt. Deze zijn nu eindelijk geïnstalleerd.Intussen volgt een factuur van Fluvius voor het zwaarder maken van de meter. Een zinloze factuur had eltex van in het begin de correcte meter aangevraagd.Eltex weigert de keuring tenzij we het volledige bedrag minus 5% betalen! We hebben na 9 maanden nog geen werkend systeem, hebben inkomsten gederft door de laattijdige en onprofessionele acties van eltex. Het vertrouwen is door deze laatste eis volledig zoek. Ze gijselen hun klant doordat ze de macht hebben de keuring en het in werking stellen van de panelen uit te stellen.De firma eltex weigert de

Berichten (3)

The El Company Bv

Naar: G. H.

26/07/2023

Beste, Bedankt voor uw mail. We willen jullie graag informeren dat ons hele team in verlof is vanaf 17/07 tot en met 28/07. Gedurende deze periode zullen we niet beschikbaar zijn om e-mails te beantwoorden. We verontschuldigen ons voor eventueel ongemak dat dit kan veroorzaken. We zullen terug beschikbaar zijn en onze normale werkzaamheden hervatten vanaf 31/07. Vanaf die datum staan we weer klaar om al jullie vragen en verzoeken te beantwoorden. Dank jullie wel voor jullie begrip. We wensen jullie allemaal een prettige zomerperiode!

G. H.

Naar: The El Company Bv

09/08/2023

Beste,Graag een concreet antwoord (in casu een installatiedatum, een antwoord op de vraag tot betaling van de factuur van fluvius, een antwoord op de vraag naar een correcte schadevergoeding!) op mijn vragenGregory Hardeman

G. H.

Naar: The El Company Bv

09/08/2023

Beste,Graag een concreet antwoord (in casu een installatiedatum, een antwoord op de vraag tot betaling van de factuur van fluvius, een antwoord op de vraag naar een correcte schadevergoeding!) op mijn vragenGregory Hardeman


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform