Terug

installatie airco buiten unit

In behandeling Openbaar

energyp BV

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: energyp BV

28/08/2025

Op 19 januari 2024 betaalde ik de slotfactuur voor de installatie van een mono split airco in de slaapkamer. De buiten installatie gebeurde op een zeer amateurischte manier. De leiding lopen scheef naar boven, de poort van de oprit kan niet meer volledig open omdat de leiding in de weg liggen. Winter 2023/2024 heb ik deze unit niet gebruikt om te verwarmen. In het komende tussenseizoen deed ik dat wel en tot mijn verbazing merkte ik dat het condenswater van de buitenunit tijdens het verwarmen de hele muur nat maakte. Ik veronderstel dat de oorzaak moet gezoch worden bij het feit dat het overschot van de gasleiding gewoon opgerold achter de unit is geduwd en contact maakt met de muur en de unit waardoor het condenswater tegen de muur stroomt. Ook trekt het op niets. Niemand heeft me gezegd dat er een andere plaats moest gevonden worden voor installatie van de unit, want die plaats is er wel degelijk. Ik had voorgesteld om die langs de straatkant tegen de grond te zetten. Vermits het een volle muur is waartegen de buitenunit is geïnstalleerd , wordt de muur ook vochtig aan de binnenkant. Ik heb u al verschillende emails hieromtrent gestuurd maar u doet zelfs geen moeite om erop te antwoorden. Graag een oplossing. Vriendelijke groet E. Maes

Bemiddeling door Testaankoop 12 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform