Individuele lessen kwamen neer op niet veel meer dan surveillantie
Kwadralfa
Start een klachtAard van probleem:
AndereKlacht
B. C.
Naar: Kwadralfa
Beste,Onze zoon en dochter hebben dit jaar een kwadralfa@sea paaseditie gevolgd. Uit gesprekken met hen blijkt dat een aantal features vermeld op de website van de organisatie niet inbegrepen waren in deze stage.Er werden allerminst meer dan 12 individuele lesuren verzorgd. De cursisten bleken gezamelijk ondergebracht te zijn in een ruim lokaal. Ze daar op eigen houtje laten werken, als in een studielokaal, beantwoordt niet aan wat onder individuele lesuren redelijkerwijs kan worden begrepen. Zowel onze dochter als onze zoon bevestigen dat ze amper 5 minuten effectief uitleg kregen van een leerkracht. Toen, op het einde van dag één, onze dochter en een van haar klasgenoten aan de organisator toonden wat ze hadden gedaan en waar ze vragen bij hadden, kregen ze zelfs niet de tijd vragen te stellen maar hoorden dat ze harder moesten doorwerken. Dit strookt niet met de motiverende en stimulerende aanpak die de organistor aanprijst op de website. Bovendien is het vreemd dat de organisator (de leerkracht zelf) niet eerder bij hen is langsgekomen om te kijken hoe ze het ervan afbrachten. Zij rapporteren ook dat hij vrij nors omging met enkele andere cursisten, waardoor bij hen de druk hoog was om hun vorderingen en problemen aan de organistor voor te leggen. (En wanneer ze dat dan uiteindelijk toch deden, kreeg, zoals gezegd, mijn dochter haast niet de kans om uitleg te vragen.)Lesmateriaal in de vorm van een cursus of losse bladen werd niet voorzien. Nochtans maakt de website, ook voor de herfst- en paaseditie, melding van lesmateriaal. Blijkbaar moesten de cursisten dat zelf meebrengen. Tenslotte werd er geen getuigschrift uitgereikt, opnieuw in tegenstelling tot wat de website vermeldt.Wij verwachten dat binnen veertien dagen tweemaal 100 euro (het deelbedrag voor lessen en omkadering) wordt terugbetaald op ons rekeningnummer. Om bovenstaande redenen hebben wij weinig vertrouwen in de zomerstage en vragen dat het voorschot van tweemaal 145 euro ook binnen de veertien dagen wordt terugbetaald.We vragen dus dat het bedrag van 490 euro op het volgende rekeningnummer over te schrijven:BE21 8805 2549 3103Wij hebben onze grieven en dit verzoek tot terugbetaling eerder aan de organisator overgemaakt per e-mail (6 mei 2019). Wij kregen daar nooit eerder reactie op. Dat de organisator desondanks beseft dat de beschrijving op de website niet strookt met wat hij daadwerkelijk aanbood, blijkt uit het feit dat de aanstootgevende beschrijving inmiddels werd aangepast: geen vermelding meer van individuele lesuren, van lesmateriaal of van getuigschrift. Wij hebben niettemin een schermafdruk van de vorige versie, waar ook de datum op staat. Wij vinden het maar fair dat, aangezien de organisator inmiddels de nodige aanpassingen aan de website heeft gedaan om voortaan buiten schot te blijven, er door hem ook kan worden tegemoetgekomen aan ouders die zich gedupeerd voelen bij wat er op de eerdere versie van de website werd beloofd.
Berichten (2)
B. C.
Naar: Kwadralfa
Geachte Geert Sarasyn,Wij stellen vast dat u nog niet hebt gereageerd op onze eerdere email (met hierbij excuses voor de verkeerde spelling van uw naam in een eerder e-mailbericht gericht aan uw firma) of op de hierboven geformuleerde klacht. Nochtans is de grond van de klacht duidelijk, aangezien u na onze melding uw website hebt aangepast: u maakt niet langer gewag van "individuele lessen", van "lesmateriaal".of van "getuigschrift". Wij herinneren u eraan dat wij voor het zomerkamp een voorschot hebben betaald voor een service die wij konden verwachten op basis van de informatie die u op uw website verstrekte en dat voor het paaskamp de aangekondigde service niet werd verleend.Om die redenen vragen wij met aandrang dat u gepast gevolg geeft aan onze klacht. Met vriendelijke groeten,Ouders van gedupeerde 'cursisten'(onze co-ordinaten zijn bij u bekend)
Kwadralfa
Naar: B. C.
Geachte heer/mevrouwZoals u hieronder kunt zien, heb ik als bijlesaanbieder op 16 juni 2019 reeds uitvoerig geantwoord op de ongegronde klacht die u ontving van de familie Cappelle.Echter is het zo dat mijn antwoord (nog) niet werdgepubliceerd bij de betreffende zwart makende en schadelijke post.Als ik mijn persoonlijke naam (Geert Sarasyn) of de naam van mijn firma (leerstudio kwadralfa) google, dan staat deze lasterlijke post bij de eerste 5 zoekresultaten op Google!Dat betekent dat ik hiervan onterecht veel schade ondervind indien mensen mij proberen terug te vinden op internet.Mag ik u vriendelijk doch met de nodige aandrang verzoeken omofwel ASAP deze klacht niet meer publiekelijk te vertonen en de lasterlijke aantijgingen dus te verwijderenofwel mijn RECHT VAN ANTWOORD opvallend en duidelijk bij de klacht te willen publiceren? (cfr. de mail die ik hieronder forward en die reeds van 16/06/2019 in uw bezit zou moeten zijn)Indien uw diensten het nalaten om mijn rechten te eerbiedigen, dan zal ik het nodige doen om verdere stappen te ondernemen.Ik kijk alvast uit naar uw snelle reactie en rechtzetting (toevoeging) in deze,---kwadralfiaanse groetenGeert SarasynLeerstudio kwadralfaVlaanderenstraat 789000 Gent0498 16 59 50www.kwadralfa.bebijles wiskunde, statistiek en wetenschappen middelbaar, hogeschool en universiteitvoorbereiding middenjury en ingangsexamenstijdelijk onderwijs aan huis (TOAH)workshops informatica, leren leren, teamcoaching en positief denkenondersteuning van ouders met studerende kinderenmotivatie- en faalangsttrainingjongerenvakanties aan zee--------------Onderwerp:Re: Klacht: Individuele lessen kwamen neer op niet veel meer dan surveillantie (CPTBE0066975466)Datum:2019-06-16 20:22Afzender:Geert - leerstudio kwadralfa leerstudio@kwadralfa.beOntvanger:klachtenbox@test-aankoop.beGeachte heer/mevrouw,Ik kan niet anders dan zwaar verbouwereerd reageren op al deze lasterlijke en pertinent 'gelogen' uitlatingen. Ze verdraaien de waarheid voor de volle 100% en ik ben van mening dat zulks ten onrechte mijn meer dan uitstekende reputatie schade aanbrengt.Het is dan ook van het allergrootste belang dat ik deze onjuistheden resoluut weerleg en ten volle in hun juiste proportie duw.Primo is het zo dat het aspect 'individuele les' door betrokkene op een totaal foutieve manier wordt gea¯nterpreteerd! Of had de klager verwacht dat iedere deelnemer een privéleerkracht ter zijner beschikking zou gesteld krijgen? Mijns inziens zou het inschrijvingsgeld van 100 euro voor het lesgedeelte dan wel veel te laag zijn. Dat klager in een utopiewereld leeft, is op zich niet zijn fout, echter is het wel zo dat ik enkele weken voor aanvang van de paaseditie van ons wiskundekamp een uitvoerig telefoongesprek heb gevoerd met de echtgenote van klager. Tijdens dit gesprek werd het organisatorische luik door mezelf expliciet verduidelijkt. Daarbij werd duidelijk gestipuleerd dat het wiskundegedeelte zich tijdens ons initiatief afspeelt in een zaal waar alle deelnemers samenzitten. Echter is het zo dat iedere deelnemer stuk voor stuk individueel begeleid wordt voor wat zijn vooruitgang en de nodige bijsturing betreft. Iedere deelnemer maakt een oefening die hij door mezelf op maat opgelegd krijgt. Nadat deze is afgewerkt, komt iedereen 1 voor 1 bij mij langs om deze oefening individueel te bespreken. Indien de oefening klopt, krijgt de deelnemer een volgende oefening enz. Op die manier is het individuele karakter van de begeleiding voor de volle 100% aanwezig en gegarandeerd. Deze werkwijze wordt al 6 jaar lang door andere ouders bejubeld. Ik zie niet in waarom nu plots iemand daar anders moet over denken door de waarheid alle geweld aan te doen! Dat de dochter van het gezin geen aandacht zou hebben gekregen is een grove leugen! Tijdens de tweedaagse heb ik er bij haar meermaals (i.c. zeker 20 keer) op aangedrongen om iedere gemaakte oefening te komen laten zien. Echter is het zo dat zijzelf telkens die vraag op eigenwijze toon negeerde en wegwuifde, met de woorden: 'ik doe het hier samen met mijn vriendin, het lukt wel'. Ik denk dat ik toch maar moeilijk manu militari kan gaan optreden om haar uit haar aangehaalde comfortzone te plukken en te verplichten bij mij te komen.Wat dat betreft moet er toch ook iets anders van mijn lever. Ik voel hoegenaamd niet de behoefte om door een puber of 1 van haar ouders naderhand de les te moeten krijgen dat ik 'nors' reageerde op een andere deelnemer. Mijn jarenlange ervaring als wiskundecoach heeft me geleerd dat het af en toe broodnodig is om ontgoocheling in de vooruitgang van iemands groeiproces te tonen. Op die manier bekom je dat betrokken deelnemer eventjes extra gefocust de leerinhoud toch gaat slikken en het verhaal helemaal snapt. Het getuigt dan ook van enorm veel gebrek aan respect voor een ervaringsdeskundige dat een leek op het vlak van leerstofoverbrenging zich daarmee gaat bemoeien. Ik wil trouwens nog even verduidelijken dat de deelnemer tegen wie ik 'nors' zou hebben opgetreden, dat op dat moment verdiende. Het behoort ook tot mijn deels opvoedkundige taak als mentor. Die bewuste deelnemer had er precies niet zoveel last van en begreep dat mijn houding op dat moment terecht was, want na het kamp wou hij op eigen verzoek ook inschrijven voor de zomereditie. Dus. hetgeen daarover geschreven wordt is compleet over de schreef! Ook de zoon van het gezin van klager heeft permanent opvolging genoten, daar ben ik 100% zeker van. Kids uit het lager onderwijs worden zelfs niet geacht om bij mij langs te komen, ze krijgen permanent individuele ondersteuning aan hun tafel! Hiervan heb ik meer dan 30 getuigen uit de afgelopen edities van ons wiskundig initiatief beschikbaar.Secundo wil ik graag ingaan op hetgeen wordt gezegd over het lesmateriaal! Het getuigt van een gigantisch grote kortzichtigheid om dat aan te halen als een 'gebrek' tijdens de organisatie. Ik verklaar me nader. Het lesmateriaal waarvan sprake bevat kladpapier, schrijfgerief en extra oefeningenmateriaal. Tijdens onze paaseditie werken we voor de volle 100% naar het eindexamen van juni toe. Om deze voorbereiding vlot te laten slagen coachen we de deelnemers terecht vanuit hun eigen vertrouwde werkomgeving (werkboek en/of handboek). Leerlingen op dat moment losrukken uit hun vertrouwde omgeving qua drukwerk, druk- en oefeningenstijl zou rampzalig contraproductief zijn.Op 24/03/2019 om 19u13 hebben wij klager een mail verstuurd met daarin de vriendelijke vraag om het saldo te volstorten op onze rekening. In die mail wordt duidelijk ook gevraagd om het eigen cursusmateriaal mee te brengen om de hierboven geschetste gegronde reden. In bijlage de print van deze mail. Achteraf komen klagen dat er geen lesmateriaal aanwezig was, grenst voor mij aan het infantiele. Zulks is compleet onjuist, het oefenmateriaal was zelfs in groten getale aanwezig. Tijdens de paaseditie durven we af en toe eens iets extra aanbieden van zodra we merken dat het eigen schoolmateriaal tekort schiet of indien er een extra push forward nodig is met een analoge oefening uit een andere schoolboekomgeving. Aangezien de dochter geen zin had om haar evolutie, oefening per oefening, aan mij kenbaar te maken, kon ik 'in haar geval' ook geen eventuele extra push door extra oefeningen aanbieden. Ik wil er bovendien ook op wijzen dat dit ruim ter sprake is gekomen tijdens het eerder aangehaalde telefoongesprek met de echtgenote van klager. Tijdens onze zomereditie krijgt iedere deelnemer een eigen werkbundel aangepast aan het leerjaar waar hij of zij het volgende jaar naartoe zal stromen. Dat concept is anders dan het paasconcept, waarbij we resoluut trouw zweren aan de vertrouwde omgeving van de deelnemer. Hier blijkt nog maar eens hoe verdraaid en onjuist alles wordt in kaart gebracht door betrokkene. Het attest van deelname kan op ieder moment op aanvraag bekomen worden. In plaats van hier vriendelijk naar te vragen, vond klager het eerder nodig om dit compleet onnodig en verzuurd aan te kaarten als een 'gebrek'. Ook hiervan klopt duidelijk geen nanometer! Aanvraagje en attest komt eraan. ook hier voldoende getuigen die dat kunnen bevestigen.Tertio vind ik dan nog het allerergste dat mijn jaarlijks bejubelde tradities aan zee in een dusdanig leugenachtig daglicht worden gezet door klager dat het publiek publiceren van deze onjuistheden op uw site als lasterlijk en broodrovend wordt aangevoeld. Het is een ware rooftocht op mijn persoonlijk eergevoel, een eergevoel dat helemaal prat gaat op zin voor perfectie en gigantisch attent handelen naar leerlingen en hun ouders toe. Het is niet moeilijk om op de website van mijn organisatie de referenties even onder de loep te nemen. Die pagina bulkt werkelijk van de ultrapositieve commentaren over aanpak en organisatorische know how. Langs de ene kant sterkt me dat in die mate dat ik weinig of geen belang hecht aan het gezwans van een enkeling, maar aan de andere kant is het een schoolvoorbeeld van wat laster en eerroof als definitie in het woordenboek der Nederlandse taal zouden verdienen.Het allergekste is eigenlijk nog, dat tijdens de korte afscheidsbabbel, zowel de dochter als de zoon op een uitermate positieve manier stonden te ventileren tegen de echtgenote van klager. Het viel zo erg op dat een medewerker van het vakantiedomein me hierover naderhand aansprak. Die medewerker vertelde me: 'Het is dit jaar allemaal weer vlotjes verlopen zo te zien, iedereen weer tevreden? Daarnet zag ik bij die broer en zus toch heel veel enthousiasme'. Hiermee doelend op betrokken deelnemers, had de medewerker gezien hoe positief de broer en de zus de tweedaagse verlieten en met grote appetijt uitkeken naar de zomereditie. Dat werd door hen letterlijk, ik herhaal 'letterlijk' zo aangehaald. Zelfs een kind op die leeftijd kan geen show opvoeren en zijn of haar eigen mening 180° verdraaid staan verkondigen als de moeder hen komt halen! Het enthousiasme droop als het ware van hun gelaat! En dan komt er na dit afscheid de toch wel grove aanfluiting die me ten laste wordt gelegd dubbel zo zwaar aan. Ik vind het een regelrechte schande dat men op zulks een valse manier probeert geld te recupereren van een organisatie die zich voluit en met meer dan alle mogelijke energie heeft gesmeten om iedere deelnemer individueel enkele trapjes hoger te duwen in het wiskundig denkpatroon.Mijn persoonlijkheid is er één die uitblinkt in attent en geengageerd handelen. Iedereen in mijn omgeving kan en zal dat volmondig bevestigen.Ik kan dan ook niet overweg met het feit dat mijn vlekkeloze reputatie op dat vlak wordt geschaad door het publiek stellen van dergelijke leugenachtige en verdraaide vertelsels.Om die reden eis ik dan ook dat deze onjuiste post van uw publiek forum wordt gehaald binnen de 7 kalenderdagen, te rekenen vanaf vandaag. Zo niet, zal ik in samenspraak met mijn raadsman, de nodige stappen ondernemen om betrokken personen te vervolgen voor laster en eerroof.Tenslotte wil ik ook mededelen dat betrokkenen de deelname aan ons zomerkamp op eigen initiatief kunnen annuleren. Echter is het zo dat de algemene voorwaarden (duidelijk en openbaar vermeld op onze website, print in bijlage) reeds jaar en dag de voorwaarden tot annulering weergeven. Deze annulering moet eerst en vooral schriftelijk gebeuren. Hierbij aanvaarden we ook een kennisgeving per mail (zoals klager duidelijk heeft gedaan). Indien de annulering eerder plaatsvindt dan 1 maand voor aanvang van het kamp (hetgeen in deze het geval is), dan rekenen we niet enkel 75 euro administratiekost aan per geannuleerde deelnemer, maar ook 15% van het totaal inschrijvingsgeld.Derhalve verwachten wij binnen de 30 dagen vanaf heden (maildatum 16/06/19) de betaling van 38,50 euro op onze rekening van kwadralfa met nummer BE26 3631 1833 8929 met als vermelding 'Annulering zomerwiskundestage 2019 Ella en Juul Cappelle'.Het bedrag werd alsvolgt bekomen:Er werden 2 aparte inschrijvingsformulieren ontvangen, eentje voor Ella en eentje voor Juul. Beide inschrijvingsformulieren vermelden deelname aan paas- en zomereditie.Het inschrijvingsformulier voor Ella werd ontvangen op 03/01/19 om 11u20, verzonden vanop het IP-adres 178.118.159.35Dat van Juul ontvingen we op 03/01/19 om 11u25, verzonden vanop hetzelfde IP-adres.In bijlage mailen we u de beide inschrijvingsformulieren.Het gaat om 2 inschrijvingen met volgende annuleringsvoorwaarden:Twee keer 75 euro administratiekost en twee keer 15% annuleringskost (van 595 euro), dus twee keer 89,25 euro.Opgeteld geeft dat: 2 x 75 euro 2 x 89,25 euro = 328,50 euro. Brengen we het voorschot van twee keer 145 euro (samen 290 euro) in mindering, dan blijft er nog een annuleringsvergoeding van 38,50 euro te voldoen.DixitMet verbouwereerde groeten!Geert Sarasyn Leerstudio kwadralfa--- kwadralfiaanse groeten Geert Sarasyn Leerstudio kwadralfa Vlaanderenstraat 78 9000 Gent 0498 16 59 50 www.kwadralfa.be bijles wiskunde, statistiek en wetenschappen middelbaar, hogeschool en universiteit voorbereiding middenjury en ingangsexamens tijdelijk onderwijs aan huis (TOAH) workshops informatica, leren leren, teamcoaching en positief denken ondersteuning van ouders met studerende kinderen motivatie- en faalangsttraining jongerenvakanties aan zeeklachtenbox@test-aankoop.be schreef op 2019-06-10 15:25:
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten