Terug

Incorrecte facturatie

Opgelost Openbaar

Eco Pump Service

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

X. T.

Naar: Eco Pump Service

26/01/2020

Beste,Wegens een probleem met de regenwaterpomp werd door mijn buurman aan Eco Pump Service gevraagd eens langs te komen om een offerte te maken voor reparatie. Aangezien ik een gelijkaardig probleem heb met dezelfde pomp, heb ik de technieker gevraagd eveneens even binnen te springen.Helaas resulteerde deze 10min inspectie in een factuur van 122,57€ (89€ uurloon + 33€ kilometervergoeding) zonder dat er iets gerepareerd werd.Concreet:- Er werd niet op voorhand gecommuniceerd dat er kosten verbonden zouden zijn aan het opmaken van een offerte- De technieker heeft 10min naar de pomp gekeken en daarna een door ons aangeboden koffietje gedronken. Hiervoor werd een uur interventie aangerekend (later na klacht aangepast naar 0,5u) en een stevige kilometervergoeding.- Later is gebleken dat oorzaak van defect aan de pomp verkeerd / niet volledig was vastgesteld. Een expert van de verzekering ontdekte bijkomende defecten. Dit werd bevestigd toen de buurman de reparatie op basis van de eerste offerte liet uitvoeren, doch toen stelde de technieker vast dat er extra stukken nodig waren, bijgevolg nog een extra interventie en extra kilometervergoeding.- Stevig uurloon van 89€ + verplaatsingskosten aan +- 1€/kmGelet op het feit dat er niet gecommuniceerd was dat er kosten zouden aangerekend worden, er geen feitelijke werken uitgevoerd werden, en dat bovendien de vaststelling van het defect (voor het opmaken van de gevraagde offerte) niet correct was, verzoek ik om een volledige terugbetaling.Vriendelijke groeten

Berichten (2)

Eco Pump Service

Naar: X. T.

07/02/2020

Beste, Wij bespraken uw mail wederom met de zaakvoerder. Wij hadden wel degelijk van u een aanvraag ontvangen om ter plaatse te komen om de regenwaterpomp te bekijken. Dit weten we zeker omdat de technieker een werkbon op voorhand heeft meegekregen met de gegevens van de klant op. Dit kan enkel als we deze gegevens op voorhand hebben ontvangen. Indien de klant had gevraagd om te komen kijken, terwijl onze technieker ter plaatse was, hadden we enkel een handgeschreven bon ontvangen in plaats van een reeds gedrukte bon. Ons uurloon bedraagt 59,00Eur per uur. Er werd foutief 1,25 uur aangerekend. Dit kwam doordat we rekening hadden gehouden met ons trackingsysteem. Via deze gegevens bleek de technieker langer aanwezig dan genoteerd op de bon. Hierdoor werden deze aangenomen. Na de eerste klacht, namen wij contact op met de technieker. Deze bevestigde mijnheer zijn verhaal en hiervoor werd dan ook een creditnota opgemaakt. Er werd nog een half uur aangerekend, zoals genoteerd op de werkbon door de technieker en ondertekend door de klant. Wij betreuren het dat volgens u de foute diagnose werd gemaakt. Aangezien wij de werken verder niet hebben uitgevoerd kunnen we dit niet bevestigen of ontkennen. Indien wij door u opnieuw waren gecontacteerd om de werken uit te voeren hadden we dit verder kunnen bekijken en achteraf bespreken, zoals we ook met uw buurman zullen doen indien dit nodig blijkt. Verder betreuren we ook het contact met testaankoop, wat volgens ons geheel onnodig was. Indien u opnieuw op de mail had geantwoord dat u niet akkoord was, hadden we verder de klacht intern kunnen bespreken. Er werd besloten om de factuur te crediteren om uit deze impasse te geraken. In bijlage kan u dan ook de gedeeltelijke creditnota terugvinden. Met vriendelijke groeten, Dienst FacturatieBondec BVBAFortbaan 72A2160 Wommelgem03/239.31.47

Eco Pump Service

Naar: X. T.

18/02/2020

Beste,Bedankt voor uw begrip en de bereidheid de rekening te crediteren.Gelieve echter te noteren dat deze rekening reeds betaald werd op 27/01/2020 met referentie zoals aangegeven op de factuur.Mag ik u verzoeken het reeds betaalde (en later gecrediteerde) bedrag van 69,03€ terug te storten op volgende rekening: BE 77 8805 7907 0142.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Xenios Tillez


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform