Terug

Incompetentie en niet uitgevoerde werken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

B. E.

Naar: cralux

16/07/2024

Beste Testaankoop, hieronder een kort overzicht: 7/2/2023 offerte getekend en doorgestuurd. 13/02/2023 voorschotfactuur ontvangen en op dezelfde dag nog betaald. werken gepland voor 6/23 --> Na aandringen werd dit verzet na het bouwverlof 8/23. Tot mid augustus niets gehoord dus weer zelf moeten bellen, er werd ons gezegd dat het voor oktober/november 2023 zal zijn. Op 21/8/2023 werd er een mail gestuurd dat de werken in december 2023 zullen doorgaan. Op 25/09/23 werd er een mail gestuurd dat de werken in februari 2024 zullen uitgevoerd worden wegens aanhoudend slecht weer. Zelfde dag een mail uitgestuurd met onze bezorgdheden. (mail teruggekregen op 26/9/23 dat dit intern besproken zou worden) In november 2023 talloze keren gebeld om de exacte planning te horen voor februari 2024, geen antwoord. 20/12/2023 heb ik nog tevergeefs een mail gestuurd voor het bouwverlof startte. Geen antwoord. Ergens in januari 2024 toch iemand van de planning te pakken gekregen, werken werden gepland voor 10/2/2024. Week voor de geplande werken werden de werken afgebeld omdat de verantwoordelijke geen openbare ruimte had gereserveerd, dit nochtans verwittigd tijdens het telefoneren. Planning van de werken op zaterdag 09/3/2024 09/3/2024 om 13.00: niemand is er, ik bel de teamleider op, die wist niet dat er niemand was, belt zijn mensen op en zegt dat ze er aan komen. 09/3/2024 14.00: Team Cralux is aangekomen, doch zeggen zij dat het beter is de raamdorpels er niet uit te halen omdat dit te moeilijk/delicaat (kies) werk is, DOCH hebben wij in onze offerte wel degelijk nieuwe raamdorpels gevraagd, wat met overleg van de vertegenwoordigster geen probleem was om uit te halen. Na gesprek met teamleider via telefoon (team cralux sprak weinig Engels/Frans) toch raamdorpels eruit. 09/3/2024 17:30 : werk wordt stopgezet en men zegt dat men of maandag of dinsdag komt, afhankelijk van het weer. Wat ik dan moet doen met mijn werk is op zich geen probleem toch? Maandag 11/3/2024: Tweede voorschotfactuur komt aan, deze wordt meteen op de dag zelf betaald. Maandag 11/3/2024 staat team Cralux er terug. Bij het uitbreken van de deurdorpels vallen er bakstenen uit de dagkant (te begrijpen). Deze worden echter vervangen met isolatieblokken (zie foto 1). Wij vragen om deze te vervangen met bakstenen die wij nog hebben liggen( dit om werkende krachten op verschillende materialen te beperken, dit zijn toch dragen structuren?) : Na veel discussie wordt dit gedaan...... met opgespoten PU-schuim!! (zie foto 2). Na op 12/03/2024 foto's te sturen naar teamleider worden deze dan toch met cement(lijm?) opgevuld. EPS-isolatie wordt met heel weinig cementlijm bevestigd, waardoor op de zijkant van de gevel eigenlijk wel een koudebrug moet zijn. We laten dit weten en het team zegt dit wel later op te vullen. Er werd ons nochtans gezegd (door de vertegenwoordigster) dat de oude voegen helemaal gingen opgevuld worden... Donderdag 14/03/2024 eindigt de 1ste fase van de werken. Primer + Crepi + dorpels moeten later geplaatst worden (uitharden cementlijm--> dit snappen we). En dan: niets.... Vele malen gebeld maar het slechte weer wordt terecht/onterecht (kies) als excuus gebruikt. 16/05/2024: Ga ik zelf naar het hoofdkantoor om mijn bezorgdheid/klacht/ongenoegen (kies) te uiten. Ik praat met de betrokken teamleider en COO en bespreek de slechte planning, communicatie en lakse uitvoering van de werken. Men verzekert mij dat men actie zal ondernemen en dat dit vlug zal worden opgelost. Juni 2024 vraag ik na bij de teamleider wanneer de laatste fase van de werken zijn gepland: hij verzekert mij begin juli 2024. 3/7/2024: Ik ontvang een mail met de bevestigde datum van 17/7/2024: dan zullen de werken doorgaan. 16/7/2024: Ik krijg telefoon dat de werken niet zullen doorgaan omdat..... de dorpels bij transport zijn beschadigd en de leverancier op verlof is in het bouwverlof(uiteraard). Dus de werken staan gepland voor 8/2024....Of toch niet? Mijn vraag: Ik twijfel aan de competentie van dit bedrijf en vraag mij af of ik hier nog een eind aan zie. We zijn nu 1.5 jaar ver en de werken zijn nog altijd niet af. Ik dacht na het gesprek met de COO nu serieus genomen te worden maar dit blijkt toch maar ook gebakken lucht. Ook terzijde: Ik heb al ettele dagen mijn werk hiervoor moeten laten om aanwezig te zijn bij de werken (voor toegang tot water etc), dit kan toch zo niet meer? Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Welke garanties kan ik nog eisen?

Bemiddeling door Testaankoop 29 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform