Geachte heer,
Dank voor uw bericht en voor het gebruik van uw Brother MFC-L3750CDW printer.
We begrijpen dat het vervelend is wanneer uw printer na een firmware-update niet meer goed functioneert met cartridges van derden. Brother streeft ernaar om betrouwbare en kwalitatieve printoplossingen te bieden, en firmware-updates zijn bedoeld om de prestaties, veiligheid en compatibiliteit van onze apparaten te verbeteren.
Brother ondersteunt het gebruik van originele toners, omdat deze zijn afgestemd op de technische specificaties van onze printers. Het gebruik van niet-originele cartridges kan in sommige gevallen leiden tot compatibiliteitsproblemen, zoals foutmeldingen of verminderde printkwaliteit. Dit is echter niet het gevolg van een bewuste blokkering via firmware. Dat zou immers strijdig zijn met de geldende Europese wetgeving.
Wij adviseren u om contact op te nemen met de leverancier van uw cartridges om te verifiëren of deze compatibel zijn met de nieuwste firmwareversie van uw printer. In sommige gevallen kan een reset of het gebruik van alternatieve third-party cartridges met aangepaste chips een oplossing bieden.
Mocht u verdere ondersteuning wensen, dan staan wij uiteraard klaar om u te helpen via onze technische dienst.
Dit kan op onderstaand adres:
Brother International (Belgium) NV/SA
't Hofveld 8 (volg/suivez : Spoorwegstraat - GOWEST)
1702 Groot-Bijgaarden
Ma – vrij : 08:30 – 12:30 13:00 – 17:00
Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Kind regards,
Brother Technical Service
Jo Lammens
Email: repair@brother.be
DDI Tel: +32 (0) 2 467 42 02
Fax: +32 (0) 2 467 44 44
Brother International (Belgium) NV/SA
't Hofveld 8 (volg/suivez : Spoorwegstraat - GOWEST)
1702 Groot-Bijgaarden
Belgium
www.brother.be
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: zondag 19 oktober 2025 18:15
Aan: Order (Brother Belgium) order@brother.be
Onderwerp: Incompatibiliteit met merkloze producten sinds update