Terug

Incompatibiliteit met merkloze producten sinds update

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Brother International (Belgium)

19/10/2025

Beste, Sinds enkel jaren heb ik een laserprinter Brother MFC-L3750CDW, waarin ik de goedkopere toner cartridges van 123-Inkt gebruik. Echter, sinds de laatste update weigert het toestel de cartridges. Dit lijkt mij een onredelijke manier om aan merkbescherming te doen of gebruikers te verplichten duurdere Brother cartridges te doen kopen. Graag aanpassing van de software, zodat ik verder gebruik kan maken van de aangekochte cartridges. Met vriendelijke groet, Ronny De Bosscher

Berichten (1)

Brother International (Belgium)

Naar: R. D.

21/10/2025

Geachte heer, Dank voor uw bericht en voor het gebruik van uw Brother MFC-L3750CDW printer. We begrijpen dat het vervelend is wanneer uw printer na een firmware-update niet meer goed functioneert met cartridges van derden. Brother streeft ernaar om betrouwbare en kwalitatieve printoplossingen te bieden, en firmware-updates zijn bedoeld om de prestaties, veiligheid en compatibiliteit van onze apparaten te verbeteren. Brother ondersteunt het gebruik van originele toners, omdat deze zijn afgestemd op de technische specificaties van onze printers. Het gebruik van niet-originele cartridges kan in sommige gevallen leiden tot compatibiliteitsproblemen, zoals foutmeldingen of verminderde printkwaliteit. Dit is echter niet het gevolg van een bewuste blokkering via firmware. Dat zou immers strijdig zijn met de geldende Europese wetgeving. Wij adviseren u om contact op te nemen met de leverancier van uw cartridges om te verifiëren of deze compatibel zijn met de nieuwste firmwareversie van uw printer. In sommige gevallen kan een reset of het gebruik van alternatieve third-party cartridges met aangepaste chips een oplossing bieden. Mocht u verdere ondersteuning wensen, dan staan wij uiteraard klaar om u te helpen via onze technische dienst. Dit kan op onderstaand adres: Brother International (Belgium) NV/SA 't Hofveld 8 (volg/suivez : Spoorwegstraat - GOWEST) 1702 Groot-Bijgaarden Ma – vrij : 08:30 – 12:30 13:00 – 17:00 Met vriendelijke groeten, Meilleures salutations, Kind regards, Brother Technical Service Jo Lammens Email: repair@brother.be DDI Tel: +32 (0) 2 467 42 02 Fax: +32 (0) 2 467 44 44 Brother International (Belgium) NV/SA 't Hofveld 8 (volg/suivez : Spoorwegstraat - GOWEST) 1702 Groot-Bijgaarden Belgium www.brother.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 19 oktober 2025 18:15 Aan: Order (Brother Belgium) order@brother.be Onderwerp: Incompatibiliteit met merkloze producten sinds update ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform