Het betreft Hainan Airlines die mij geen instapkaart wilde geven op Zaventem en zelfs niet zonder ruimbagage wilden laten vertrekken.
Op 9 april 2025 kon ik de verantwoordelijke voor het inchecken van vlucht HU760 OZ372 die om 11.40 uur vertrok vanuit Brussel niet vinden.
Ze verlieten de balie ruim 1 uur voor het instappen.
Hun kantoor in Brussel Zaventem wilde mij ook niet helpen, noch voor het inchecken, noch voor een eventuele omboeking.
Uiteindelijk werd mijn hele heen en terugvlucht naar Seoul geannuleerd en moest ik een nieuwe vlucht boeken en 3 x de prijs betalen bij een ander bedrijf!
Ik vroeg hen om mij de kosten van mijn vlucht terug te betalen (531,99 euro) maar ze weigeren dit
Boekingsreferentie is OM6G53-NH2GPG
Eticketnummer 8803096144696
Klantreferentie 40-674814505 pin 2219
Ik ben dus niet aan boord van de vlucht mogen gaan en de luchtvaartmaatschappij heeft mij gemarkeerd als no-show (quod non) en heeft mijn ticket opgeschort.
Ze weigeren tussen te komen zelfs al waren al mijn vluchten bevestigd en kon ik bewijzen dat ik tijdig op de luchthaven was. Ze spreken echter van een verplichtingen van 150 minuten (2 u 30) voor de vlucht aanwezig te zijn: iets wat ik niet wist, wat niet in de procedure staat en wat ik schandalig vind.
Bijlagen:
briefwisseling met Hainan
Met vriendelijke groet,
lampaert luc