Terug

Incassobureau via Goodiebox

Opgelost Openbaar

Goodiebox

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: Goodiebox

31/12/2022

Beste,ik had een domiciliëring op Goodiebox.Ik heb mijn account op pauze gezet en dus werd ook de domiciliëring stopgezet (begin 2021).nu ontvang ik op 20 december 2022 (10 dagen geleden) een email van het incassobureau Call2collect dat ik nog een openstaande rekening heb van 24,95 euro en dat er bijkomend nog 40 euro incasso wordt gerekend omwille van een openstaande rekening van juni 2021.Blijkbaar zijn er meerdere gedupeerden...Allemaal hebben zij op dezelfde datum een email gekregen over een niet betaalde goodiebox...

Berichten (8)

Goodiebox

Naar: R. S.

31/12/2022

Hi ,Je bericht is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Op dit moment zijn we niet aanwezig om meer happiness te verspreiden. Op werkdagen zijn wij van 9:00u - 17:00u beschikbaar en antwoorden we met ongeveer 3 werkdagen. Dus ga even lekker zitten, relax, doe een lekker maskertje op en geniet van je weekend. Voor je het weet heb je al een berichtje terug! 🔥Geniet van je weekend!Team GoodieboxPrevious-message-reference: 63b05530.170a0220.3f519.2e92SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: 5ff9931ec4564d489bd86f19f949318a@email.dixa.io December 31, 15::28 GMTKlacht - Incassobureau via Goodiebox - (CPTBE01687062-38) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

Goodiebox

Naar: R. S.

19/01/2023

Beste Roel,Het spijt ons echt dat je je zo voelt vooral omdat we bij Goodiebox de tevredenheid van onze members boven alles stellen.Het pauzeren van een Goodiebox account heeft een maximale duur voor 2 maanden, en daarna wordt het membership hervat zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden:Members kunnen op elk moment een abonnementbox zonder minimum verbintenis pauzeren voor een periode van 1 of 2 maanden. In dat geval worden er geen betalingen in rekening gebracht die anders tijdens deze periode verschuldigd zouden zijn en ontvangt u geen boxen die anders op deze betalingen zouden volgen. Uw abonnement wordt automatisch hervat na deze periode van 1 of 2 maanden. Je hebt jouw Goodiebox membership in Oktober 2021 voor 2 maanden gepauzeerd, echter heeft de openstaande vordering betrekking op Juli 2021 waarbij wij de betaling hebben ingezet op 25 Juni 2021.Op dat moment stond jouw Goodiebox membership dus nog op actief, en is de Goodiebox dan ook verzonden. Echter is de betaling later terug gevorderd.Goodiebox kan niet accepteren dat members onterecht hun maandelijkse abonnementskosten terugvorderen terwijl ze de box daadwerkelijk hebben ontvangen en van de producten hebben genoten, terwijl Goodiebox niets verkeerds heeft gedaan. Onze Algemene Voorwaarden zijn heel duidelijk en transparant. Die kun je hier vinden: s:bygoodiebox.com/welcome/benl-terms/ en hieronder vind je een paragraaf over je klacht:'Goodiebox behoudt zich het recht voor om verder onderzoek te doen en actie te ondernemen in het geval members het bedrag van hun abonnement of gekochte product onrechtmatig terugvorderen, terwijl ze hun bestelling hebben ontvangen volgens deze Voorwaarden en deze niet hebben geretourneerd volgens het retourbeleid. Goodiebox kan gebruik maken van externe dienstverleners (incassobureaus) om onbetaalde en/of openstaande facturen te innen.'We begrijpen dat er soms een menselijke fout gemaakt kan worden, en juist daarom proberen we altijd eerst persoonlijk contact op te nemen. Maar je kunt ermee instemmen dat het legitiem is om de invorderingsdienst uit te besteden (altijd in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden). De Eur40 kosten zijn voor de juridische diensten van het incassobureau en Goodiebox moet ook zon vergoeding aan het bureau betalen juist daarom houden we het liever zoveel mogelijk onder ons.Daarom moedigen we altijd elke member die problemen heeft aan om contact met ons op te nemen, zodat we samen een oplossing kunnen vinden, in plaats van onterecht een bedrag terug te vorderen.Als je enige reden hebt om aan te nemen dat dit een fout van ons was, en je kunt bewijzen dat je in Juli 2021 daadwerkelijk voor je box hebt betaald, dan zetten we dit natuurlijk heel graag recht. Nogmaals, het spijt ons oprecht dat je je zo voelt en we hopen dat je je alle Happy moments die we hebben bezorgd terwijl je member was van Goodiebox zult herinneren!Groetjes,Team Goodiebox GroetjesAffectueusement 💗Myrthe GoodieboxPrevious-message-reference: 5ff9931ec4564d489bd86f19f949318a@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63b05530.170a0220.3f519.2e92SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: a186897088364eedb6e55be91f1538fb@email.dixa.io System user December 31, 15::28 GMTHi ,Je bericht is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Op dit moment zijn we niet aanwezig om meer happiness te verspreiden. Op werkdagen zijn wij van 9:00u - 17:00u beschikbaar en antwoorden we met ongeveer 3 werkdagen. Dus ga even lekker zitten, relax, doe een lekker maskertje op en geniet van je weekend. Voor je het weet heb je al een berichtje terug! 🔥Geniet van je weekend!Team Goodiebox December 31, 15::28 GMTKlacht - Incassobureau via Goodiebox - (CPTBE01687062-38) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

R. S.

Naar: Goodiebox

19/01/2023

Beste,we betaalden al maanden onze Goodiebox via een overschrijving en niet via een domiciliëring. Hiervan zijn voldoende bewijzen, indien u deze wenst.Een aantal maanden voor juli 2021 werden er al geen Goodieboxen meer gekocht / betaald via overschrijving en hier waren geen problemen mee. Bijkomend is het zo dat jullie enkel versturen bij effectief ontvangst van het geld.Echter, jullie hebben nooit een betalingsherinnering gestuurd. Graag hier bewijs van?Bijkomend moet u weten dat incassobureaus gehouden zijn aan specifieke regels die door de Belgische wet zijn vastgelegd. Zo kan Call2Collect geen extra kosten aanrekenen als deze niet zijn voorzien in de algemene voorwaarden van Goodiebox. Deze voorwaarden blijken deze kosten niet te vermelden. Daarom kan u dus deze door Call2Collect geclaimde extra kosten betwisten. (informatie bekomen via Europees Centrum voor de Consument )

Goodiebox

Naar: R. S.

19/01/2023

Hi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven ❤️🙏We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙏 test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

Goodiebox

Naar: R. S.

24/01/2023

Hi Roel,Dankjewel voor je reactie.Het niet voldoen van de betaling staat niet gelijk aan een opzegging. Het Goodiebox membership was niet opgezegd, waardoor er iedere maand een betaling werd ingezet toen het account op actief stond. Je kan in sectie 9 van de voorwaarden meer lezen over het opzeggen:  s:bygoodiebox.com/welcome/nl-terms/  Nogmaals, we vinden het erg spijtig dat het zo gelopen is. Indien je het niet eens bent met de incasso procedure en hoe het incasso proces is gelopen dan kan je hiervoor schriftelijk verweer indienen bij het incassobureau Call2Collect. Zij onderzoeken de zaak dan verder en staan je graag te woord. Je kan ze hier bereiken:T 31(0)88 88 97 900E incassocall2collect.nlWhatsApp 31 (0)6 27 181 117  Groetjes,Team Goodiebox GroetjesAffectueusement 💗Charlotte GoodieboxPrevious-message-reference: aa755941173047809ccfdba89c3412c0@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63c9b5b3.050a0220.5dac1.229eSMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: a2bc23907c0a43479db49a03c1891a18@email.dixa.io System user January 19, 21::27 GMTHi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven ❤️🙏We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙏 test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

R. S.

Naar: Goodiebox

11/02/2023

Beste goodiebox,Jullie geven, zoals bij zovele van deze klachten, enkel respons op hetgeen jullie goed uitkomt. Concreet, mijn vraag en deze is van velen: graag bewijzen van reminders dat deze box niet betaald werd? Vermelden dat er een e-mail werd gestuurd is geen bewijs want deze werden niet verstuurd.

Goodiebox

Naar: R. S.

11/02/2023

Hi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven ❤️🙏We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙏 test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

Goodiebox

Naar: R. S.

25/02/2023

Beste,Het klantnummer komt niet overeen met de naam van de klant.We kunnen dus niet verdere informatie geven over het dossier.Zou het misschien mogelijk zijn om een e-mail adres te ontvangen met de correcte naam van de klant?Alvast bedankt!Silke GroetjesAffectueusement 💗Silke GoodieboxPrevious-message-reference: c78b23532ba54fad990687c0b1a4e2ba@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63e73889.170a0220.bb22a.2b26SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: 0395f9388490495fb494da4137829540@email.dixa.io System user February 11, 6::41 GMTHi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven ❤️🙏We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙏 test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform