Terug

Incassobureau contact voor niet gemaakte bestelling

Opgelost Openbaar

Goodiebox

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. L.

Naar: Goodiebox

02/01/2023

Vorig jaar had ik een abonnement op Goodiebox. Elke maand kreeg is mijn box en betaalde ik zonder probleem.Vorig jaar heb ik deze stop gezet omdat ik geen box meer nodig had.Het laatste contact dat ik heb ontvangen van hen is in april voor een eenmalige bestelling die mooi betaald is.Vorige week ontvang ik uit het niets een bericht van een Incassobureau Call2Collect voor 2 betalingen van boxen die ik niet heb aangekocht. Ik heb hier ook nooit een brief of betalingsherinnering voor gehad. Het adres waar ze deze box naar gestuurd hebben is ook zelf niet meer mijn adres.Maar het gaat over 2 boxen (50 euro) met een incassobedrag van 40 euro erbij.Ze zeggen me dat ik deze heb betaald en dan een chargeback heb gedaan. Maar ze weigeren me meer informatie te geven, zelfs niet te zeggen op welke rekening dit is gebeurd.Ze geven geen details en wanneer ik vraag over informatie sturen ze me naar Call2collect.Uit voorzichtigheid heb ik mijn rekening nagekeken en hier is nooit zoiets gedaan geweest.Dus zover ik het zie hebben ze uit hun eigen besloten een box te sturen en dan dit meteen naar een incassobureau laten gaan zonder dat ik zelf maar op de hoogte ben.Meer en meer mensen hebben blijkbaar hetzelfde probleem.

Berichten (2)

Goodiebox

Naar: K. L.

02/01/2023

Hi ,Bedankt voor je e-mail.Je berichtje is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Normaal gesproken beantwoorden we je berichtje binnen 3 werkdagen. We kunnen niet wachten om je nog meer happy moments te bezorgen! 🔥We wensen je een fantastische dag toe,Team HappinessPrevious-message-reference: 63b2da00.170a0220.2d08a.edf2SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: 310ede1ecaf84b43bc3a9f2a7f0146ed@email.dixa.io January 2, 13::20 GMTKlacht - Incassobureau contact voor niet gemaakte bestelling -(CPTBE01687698-92) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --

Goodiebox

Naar: K. L.

24/01/2023

Beste Kim,Het spijt ons echt dat je je zo voelt vooral omdat we bij Goodiebox de tevredenheid van onze members boven alles stellen. Ik zie dat jouw Goodiebox account eerder niet is opgezegd, maar dat er meerdere keren is gekozen voor een pauze. Het pauzeren van een Goodiebox account heeft een maximale duur voor 2 maanden, en daarna wordt het membership hervat zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden:Members kunnen op elk moment een abonnementbox zonder minimum verbintenis pauzeren voor een periode van 1 of 2 maanden. In dat geval worden er geen betalingen in rekening gebracht die anders tijdens deze periode verschuldigd zouden zijn en ontvangt u geen boxen die anders op deze betalingen zouden volgen. Uw abonnement wordt automatisch hervat na deze periode van 1 of 2 maanden. Jouw membership is gepauzeerd geweest van 4 Oktober 2021 - 4 December 2021, 4 Februari 2022 - 4 April 2022 en vanaf 14 December 2022 voordat het werd opgezegd op 20 December 2022. In de maanden dat jouw Goodiebox membership actief was, hebben wij iedere maand conform het betalingsschema op de 25e van de maand de betaling voor de box van de daaropvolgende maand ingezet. In eerdere maanden zijn de betalingen mislukt alvorens we de boxen hebben verzonden, waardoor er voor die maanden geen openstaande vordering is. Echter, zijn in Oktober en November 2022 de vorderingen terug geboekt terwijl de boxen al onderweg waren - de boxen zijn dan ook respectievelijk bezorgd in November en December op het bij ons bekende adres. Hierbij is er ook geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de boxen gratis te retourneren.Goodiebox kan niet accepteren dat members onterecht hun maandelijkse abonnementskosten terugvorderen terwijl ze de box daadwerkelijk hebben ontvangen en van de producten hebben genoten, terwijl Goodiebox niets verkeerds heeft gedaan. Onze Algemene Voorwaarden zijn heel duidelijk en transparant. Die kun je hier vinden: s:bygoodiebox.com/welcome/benl-terms/ en hieronder vind je een paragraaf over je klacht:'Goodiebox behoudt zich het recht voor om verder onderzoek te doen en actie te ondernemen in het geval members het bedrag van hun abonnement of gekochte product onrechtmatig terugvorderen, terwijl ze hun bestelling hebben ontvangen volgens deze Voorwaarden en deze niet hebben geretourneerd volgens het retourbeleid. Goodiebox kan gebruik maken van externe dienstverleners (incassobureaus) om onbetaalde en/of openstaande facturen te innen.'We begrijpen dat er soms een menselijke fout gemaakt kan worden, en juist daarom proberen we altijd eerst persoonlijk contact op te nemen. Maar je kunt ermee instemmen dat het legitiem is om de invorderingsdienst uit te besteden (altijd in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden). De Eur40 kosten zijn voor de juridische diensten van het incassobureau en Goodiebox moet ook zon vergoeding aan het bureau betalen juist daarom houden we het liever zoveel mogelijk onder ons.Daarom moedigen we altijd elke member die problemen heeft aan om contact met ons op te nemen, zodat we samen een oplossing kunnen vinden, in plaats van onterecht een bedrag terug te vorderen.Als je enige reden hebt om aan te nemen dat dit een fout van ons was, en je kunt bewijzen dat je de boxen danwel hebt geretourneerd conform het retourbeleid of de vorderingen tijdig hebt voldaan, dan herzien de factuur natuurlijk graag!Nogmaals, het spijt ons oprecht dat je je zo voelt en we hopen dat je je alle Happy moments die we hebben bezorgd terwijl je member was van Goodiebox zult herinneren!Groetjes,Team Goodiebox GroetjesAffectueusement 💗Charlotte GoodieboxPrevious-message-reference: 310ede1ecaf84b43bc3a9f2a7f0146ed@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63b2da00.170a0220.2d08a.edf2SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: 6082a2f48ded498fae91e14e68db2133@email.dixa.io System user January 2, 13::20 GMTHi ,Bedankt voor je e-mail.Je berichtje is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Normaal gesproken beantwoorden we je berichtje binnen 3 werkdagen. We kunnen niet wachten om je nog meer happy moments te bezorgen! 🔥We wensen je een fantastische dag toe,Team Happiness January 2, 13::20 GMTKlacht - Incassobureau contact voor niet gemaakte bestelling -(CPTBE01687698-92) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform