Terug

inadmissibel

Closed Openbaar

Demunster

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Demunster

26/09/2024

Korte beschrijving van uw probleemGeachte heer/mevrouw, Betreft: Onrechtmatige facturering en onaanvaardbare handelspraktijken Wij verwijzen naar onze eerdere afspraak met uw bedrijf voor het takelen van een bus van Nederland naar België, waarvoor een totaalbedrag van €1.500,00 was overeengekomen. Conform deze afspraak hebben wij een voorschot van €750,00 direct voldaan. Op de afgesproken dag waren wij ter plaatse aanwezig, doch bleek de bus niet in staat om getakeld te worden. Aangezien de chauffeur reeds onderweg was, heb ik per direct telefonisch contact opgenomen met hem om hem hiervan op de hoogte te stellen en de opdracht te annuleren. Tijdens dit gesprek bevestigde de chauffeur uitdrukkelijk dat er geen verdere kosten in rekening zouden worden gebracht, aangezien er geen werk werd verricht. Tot onze verbazing hebben wij nadien een aanvullende factuur van €800,00 ontvangen. Wij achten deze factuur onaanvaardbaar en volstrekt ongegrond. Het is ons inziens uiterst incorrect en onprofessioneel om kosten in rekening te brengen voor een dienst die niet is uitgevoerd, en die bovendien door uw eigen medewerker als niet verschuldigd is bevestigd. Wij zijn bijzonder teleurgesteld in de wijze waarop uw bedrijf in deze kwestie heeft gehandeld. Dit getuigt van een ernstige tekortkoming in klantgerichtheid en wij wensen andere potentiële klanten te waarschuwen voor de twijfelachtige handelspraktijken die door uw onderneming worden gehanteerd. In het licht van het voorgaande, eisen wij dat deze onterechte factuur van €800,00 per direct wordt gecrediteerd. Tevens verwachten wij van uw kant een passende tegemoetkoming voor het ongemak dat wij als gevolg van uw nalatigheid hebben moeten ondervinden. Wij zien uw onmiddellijke reactie en correcte afhandeling van deze kwestie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, DELAENDER P.

Berichten (1)

K. V.

Naar: Demunster

29/09/2024

Hieronder volgt het antwoord dat we hebben ontvangen van jullie, Geachte We vinden het betreurend dat je via testaankoop een klacht schrijft tegen correct uitgevoerde diensten. Een antwoord op je bemerkingen, Ik nam er eens de mails bij, - Er is een prijsofferte gemaakt voor het ophalen van de bus, deze is goedgekeurd door jullie, - Toen we nog niets ontvingen daags voor de afhaling van de bus (geen voorschot, geen adres en wij jullie opdracht gingen annuleren kwam jullie mail dat je wel degelijk de volledige som ging vooruit betalen, dat dit geen probleem was. - We hebben toen een voorschot van €750 ontvangen, - We zijn vertrokken zoals gevraagd, - Toen de chauffeur bijna ter plaatse was werd de opdracht geannuleerd en moest de chauffeur terug komen op jullie bevel. (de aankoop werd door jullie geannuleerd) De chauffeur heeft 302 km afgelegd en 5 uren onderweg geweest. - De verantwoordelijkheid ligt volledig in jullie handen, vooraleer je tot een aankoop overgaat en een extra dienst besteld, wordt in de veronderstelling gegaan dat jullie de aankoop goedgekeurd en aangekocht hebben. We verwachten dan ook een rechtzetting door jullie op testaankoop; (anders zullen wij dit doen met jullie naam en voornaam) Indien we vandaag geen betaling krijgen van onze correct opgestelde factuur zullen we dit dossier aan onze raadsman overmaken met alle kosten ten uwe lasten, De gestuurde mails zijn de correcte bewijzen om jullie in het ongelijk te stellen, Onder voorbehoud van alle rechten, Zwevegem 27 september 2024 Demunster Depannage Pluim 23 8550 Zwevegem Dit is onze repliek! Geachte heer/mevrouw, Wij hebben uw reactie op onze klacht met betrekking tot de facturering ontvangen en nemen deze ter harte. Desondanks willen wij enkele belangrijke punten nogmaals verduidelijken om misverstanden te vermijden. Aanbetaling en overeenkomst: Het klopt dat wij akkoord zijn gegaan met de offerte en een aanbetaling van €750,00 hebben gedaan. Echter, deze betaling was gekoppeld aan de verwachting dat de volledige dienst daadwerkelijk zou worden uitgevoerd. Annulering van de opdracht: Zoals aangegeven in ons eerste schrijven, werd de opdracht geannuleerd voordat de takelwerkzaamheden begonnen. Wij hebben dit telefonisch doorgegeven toen bleek dat de bus niet klaar was om getakeld te worden. Uw chauffeur bevestigde tijdens dit gesprek dat, aangezien er geen werkzaamheden waren uitgevoerd, er geen verdere kosten in rekening gebracht zouden worden. Er werd dus wel degelijk een annulering gedaan waardoor de werken slechts deels uitgevoerd dienden te worden en dus deels gefactureerd zouden worden zoals mondeling overeen gekomen. Reis van de chauffeur: Wij erkennen dat uw chauffeur een afstand heeft afgelegd, en dat hier kosten aan verbonden zijn. Echter, wij hebben ons beroep gedaan op de woorden van uw chauffeur, die ons verzekerde dat er geen extra kosten in rekening zouden worden gebracht. Dit schept naar onze mening een duidelijke verwachting aan onze kant, die nu wordt geschonden door de aanvullende factuur van €800,00. De betaalde vergoeding van 750 euro voor 5h verplaatsing is > 120 euro/ h aangerekend + te vermeerderen met kosten brandstof. Correcte facturering: Hoewel wij begrijpen dat er mogelijk enige reis- en tijdskosten zijn gemaakt, vinden wij de hoogte van het aanvullende bedrag van €800,00 dus buitensporig, zeker gezien de dienst niet volledig is uitgevoerd. Wij staan nog steeds op het standpunt dat deze factuur HERZIEN moet worden. Met betrekking tot uw verzoek om een rectificatie bij Testaankoop, willen wij eerst een correcte oplossing van deze zaak afwachten. Indien we gezamenlijk tot een redelijke en billijke oplossing kunnen komen, zijn we bereid de klacht via Testaankoop in te trekken. We hopen dat een juridische procedure kan worden vermeden en dat we deze kwestie in der minne kunnen regelen. Indien u, zoals u aangeeft, niet bereid bent de factuur te herzien stellen wij voor bij de vrederechter een verzoeningszitting aan te vragen. Dit kan op vraag van één der partijen in deze. Wij verzoeken u daarom nogmaals om de aanvullende factuur te herzien en samen tot een oplossing te komen die voor beide partijen redelijk is. Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, De Laender P. Vandewalle Kim

Bemiddeling door Testaankoop 01 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform