Hieronder volgt het antwoord dat we hebben ontvangen van jullie,
Geachte
We vinden het betreurend dat je via testaankoop een klacht schrijft tegen correct uitgevoerde diensten.
Een antwoord op je bemerkingen, Ik nam er eens de mails bij,
- Er is een prijsofferte gemaakt voor het ophalen van de bus, deze is goedgekeurd door jullie,
- Toen we nog niets ontvingen daags voor de afhaling van de bus (geen voorschot, geen adres en wij jullie opdracht gingen annuleren kwam jullie mail dat je wel degelijk de volledige som ging vooruit betalen, dat dit geen probleem was.
- We hebben toen een voorschot van €750 ontvangen,
- We zijn vertrokken zoals gevraagd,
- Toen de chauffeur bijna ter plaatse was werd de opdracht geannuleerd en moest de
chauffeur terug komen op jullie bevel. (de aankoop werd door jullie geannuleerd) De
chauffeur heeft 302 km afgelegd en 5 uren onderweg geweest.
- De verantwoordelijkheid ligt volledig in jullie handen, vooraleer je tot een aankoop
overgaat en een extra dienst besteld, wordt in de veronderstelling gegaan dat jullie de aankoop goedgekeurd en aangekocht hebben.
We verwachten dan ook een rechtzetting door jullie op testaankoop; (anders zullen wij dit doen met jullie naam en voornaam)
Indien we vandaag geen betaling krijgen van onze correct opgestelde factuur zullen we dit dossier aan onze raadsman overmaken met alle kosten ten uwe lasten,
De gestuurde mails zijn de correcte bewijzen om jullie in het ongelijk te stellen, Onder voorbehoud van alle rechten,
Zwevegem 27 september 2024
Demunster Depannage
Pluim 23
8550 Zwevegem
Dit is onze repliek!
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw reactie op onze klacht met betrekking tot de facturering ontvangen en nemen deze ter harte. Desondanks willen wij enkele belangrijke punten nogmaals verduidelijken om misverstanden te vermijden.
Aanbetaling en overeenkomst: Het klopt dat wij akkoord zijn gegaan met de offerte en een aanbetaling van €750,00 hebben gedaan. Echter, deze betaling was gekoppeld aan de verwachting dat de volledige dienst daadwerkelijk zou worden uitgevoerd.
Annulering van de opdracht: Zoals aangegeven in ons eerste schrijven, werd de opdracht geannuleerd voordat de takelwerkzaamheden begonnen. Wij hebben dit telefonisch doorgegeven toen bleek dat de bus niet klaar was om getakeld te worden. Uw chauffeur bevestigde tijdens dit gesprek dat, aangezien er geen werkzaamheden waren uitgevoerd, er geen verdere kosten in rekening gebracht zouden worden. Er werd dus wel degelijk een annulering gedaan waardoor de werken slechts deels uitgevoerd dienden te worden en dus deels gefactureerd zouden worden zoals mondeling overeen gekomen.
Reis van de chauffeur: Wij erkennen dat uw chauffeur een afstand heeft afgelegd, en dat hier kosten aan verbonden zijn. Echter, wij hebben ons beroep gedaan op de woorden van uw chauffeur, die ons verzekerde dat er geen extra kosten in rekening zouden worden gebracht. Dit schept naar onze mening een duidelijke verwachting aan onze kant, die nu wordt geschonden door de aanvullende factuur van €800,00.
De betaalde vergoeding van 750 euro voor 5h verplaatsing is > 120 euro/ h aangerekend + te vermeerderen met kosten brandstof.
Correcte facturering: Hoewel wij begrijpen dat er mogelijk enige reis- en tijdskosten zijn gemaakt, vinden wij de hoogte van het aanvullende bedrag van €800,00 dus buitensporig, zeker gezien de dienst niet volledig is uitgevoerd. Wij staan nog steeds op het standpunt dat deze factuur HERZIEN moet worden.
Met betrekking tot uw verzoek om een rectificatie bij Testaankoop, willen wij eerst een correcte oplossing van deze zaak afwachten. Indien we gezamenlijk tot een redelijke en billijke oplossing kunnen komen, zijn we bereid de klacht via Testaankoop in te trekken. We hopen dat een juridische procedure kan worden vermeden en dat we deze kwestie in der minne kunnen regelen.
Indien u, zoals u aangeeft, niet bereid bent de factuur te herzien stellen wij voor bij de vrederechter een verzoeningszitting aan te vragen. Dit kan op vraag van één der partijen in deze.
Wij verzoeken u daarom nogmaals om de aanvullende factuur te herzien en samen tot een oplossing te komen die voor beide partijen redelijk is.
Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
De Laender P.
Vandewalle Kim