Beste,
Ik kreeg als privé-persoon een “gratis vervangwagen” aangeboden door Europ Assistance. Zogezegd gratis … Pas bij aankomst in uw kantoren blijkt dat deze toch NIET gratis is… dit omdat Luxauto een kunstgreep bedacht heeft door te vragen dat klanten de wagen proper terugbrengen of voor het kuisen ervan betalen. Dit is hoogst ongebruikelijk in de verhuursector – in alle jaren dat ik wagen huurde zowel in België als in het buitenland ben ik nooit een bedrijf tegengekomen die dit bedacht heeft.
Ik weigerde dan ook hier mee akkoord te gaan. U beweert dat jullie een auto niet meegeven als mensen niet akkoord gaan met het aanrekenen van 30 euro + BTW (dit terwijl prijzen aar particulieren BTW in moeten meegedeeld worden). Ik heb dit nochtans EXPLICIET en ERG DUIDELIJK vermeld bij het ondertekenen van het document, en door dat duidelijk aan te geven aan de bediende die mij nadien de wagen overhandigde. Dit is zeer duidelijk zichtbaar op het door mij ondertekende exemplaar.
Desondanks kreeg ik de auto toch mee (alhoewel dat volgens u niet mocht …) – Dit is dan een fout van uw bediende… Nadien bedenkt u dan maar het niet erg geloofwaardige excuus dat mijn weigering had moeten “geparafeerd worden” door uw bediende...
Bovendien was de wagen niet echt vuil te noemen. Toch werd mij die som aangerekend (zie factuur in bijlage), dit door het misbruiken van de garantie die met een creditcard moet gesteld worden om een wagen mee te krijgen.
Ik vraag dus terugbetaling van de 30 euro + BTW die u mij onterecht aanrekende en vraag ander aan test-aankoop om in deze zaak te bemiddelen.
Patrick Merlevede