Beste, Wij hebben via de VakantieDiscounter een reis geboekt naar Tunesië, waarbij we ervan uitgingen dat reizen met een Belgische identiteitskaart volstond, zoals dit lange tijd het geval was. Voor onze boeking hebben wij dit nog gecontroleerd en op dat moment was dit inderdaad zo. Bij vertrek op de luchthaven geweigerd omdat een paspoort vereist bleek te zijn. Wij stonden daar met onze 1-jarige baby, klaar om op vakantie te vertrekken, en kregen te horen dat wij niet mee konden. Dit zorgde niet alleen voor een enorme teleurstelling, maar ook voor extra kosten en veel stress. De VakantieDiscounter stelt dat dit onze verantwoordelijkheid is, maar wij vinden dat zij als reisorganisatie hun klanten hierover hadden moeten informeren. De wijziging is zeer recent, en twee maanden geleden konden Belgische reizigers nog met een identiteitskaart naar Tunesië. Wij hadden dan ook geen reden om deze informatie opnieuw te controleren nadat we dit vooraf hadden nagekeken. Wij voelen ons misleid en geconfronteerd met een zeer pijnlijke situatie. Wij willen daarom graag advies over onze rechten als consument in deze situatie. Kan Testaankoop ons hierin bijstaan? En is er een mogelijkheid om via de Geschillencommissie Reizen een officiële klacht in te dienen? Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Gitte Geeraerts1 0499161700 Mijn boekingsnummer bij de VakantieDiscounter: B252614249