Terug

Iet gewaarschuwd voor wetswijziging

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

G. G.

Naar: De VakantieDiscounter

08/04/2025

Beste, Wij hebben via de VakantieDiscounter een reis geboekt naar Tunesië, waarbij we ervan uitgingen dat reizen met een Belgische identiteitskaart volstond, zoals dit lange tijd het geval was. Voor onze boeking hebben wij dit nog gecontroleerd en op dat moment was dit inderdaad zo. Bij vertrek op de luchthaven geweigerd omdat een paspoort vereist bleek te zijn. Wij stonden daar met onze 1-jarige baby, klaar om op vakantie te vertrekken, en kregen te horen dat wij niet mee konden. Dit zorgde niet alleen voor een enorme teleurstelling, maar ook voor extra kosten en veel stress. De VakantieDiscounter stelt dat dit onze verantwoordelijkheid is, maar wij vinden dat zij als reisorganisatie hun klanten hierover hadden moeten informeren. De wijziging is zeer recent, en twee maanden geleden konden Belgische reizigers nog met een identiteitskaart naar Tunesië. Wij hadden dan ook geen reden om deze informatie opnieuw te controleren nadat we dit vooraf hadden nagekeken. Wij voelen ons misleid en geconfronteerd met een zeer pijnlijke situatie. Wij willen daarom graag advies over onze rechten als consument in deze situatie. Kan Testaankoop ons hierin bijstaan? En is er een mogelijkheid om via de Geschillencommissie Reizen een officiële klacht in te dienen? Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Gitte Geeraerts1 0499161700 Mijn boekingsnummer bij de VakantieDiscounter: B252614249


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform