Terug

Huurwagen niet ter beschikking&geen teruggave waarborg+schadevergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

A. B.

Naar: MOLS HUURWAGENS N.V.

06/10/2024

Korte beschrijving van uw probleem: onze aangepaste (want met kleinere schadevergoeding!) email aan Mols met de klacht (de tekst van de originele email aan Mols laden we op bij 'toegevoegde documenten') "Geachte, Wij hadden een camionette (Klasse 33, FORD TRANSIT) bij Huurwagens Mols NV gereserveerd voor zaterdag 28/09/2024, voor een ganse dag (van 9u tot 17u59) en daarvoor reeds de waarborg van 350,00 Euro gestort op uw rekening. In het onderwerp van uw bevestigingsmail staat: “Bevestiging van uw reservatie R-20240916-3641445L1”. Bij aankomst op de plaats van reservatie, Leuvensesteenweg 25, Kampenhout-Sas, bleek er echter - na veel zoeken - niemand, zoals beloofd (in uw bevestigingsmail staat: “De wagen kan afgehaald worden bij: I.c.s Bvba, Leuvensesteenweg 25, Kampenhout Sas”), aanwezig te zijn om de sleutel van de wagen te overhandigen. Toen wij het telefoonnummer belden dat in de email stond (015/22.52.80) om 11u34, nam er een mannelijk persoon op die, na onze vraag hoe aan de sleutel te geraken, totaal onverschillig, apatisch en ongeïnteresseerd antwoordde “daar kan ik niks aan doen, 'die' die de sleutel moesten geven zijn daar niet meer” (!?!) en na onze vraag om dan tenminste iets van actie te ondernemen, alsnog op dezelfde totaal onverschillige manier antwoordde “nee, ik kan niks doen, dat gaat niet”, waarop wij zeiden dat dat heel onze planning voor die dag kapot maakte, waarop die man alsnog zei “ik kan niks doen” en verder zweeg heel de tijd. Daarop hebben wij die onaangename figuur (is dat een medewerker van Huurwagens Mols NV ?!?) duidelijk gemaakt dat wij het hier niet bij laten. Bij deze. Door deze criminele gang van zaken en alle schade die dit veroorzaakt heeft, eisen wij: 1) de onmiddellijke terugstorting van de huurwaarborg van 350,00 Euro (en niet de 21 dagen die Huurwagens Mols NV in de email zegt!: “De Huurwaarborg verminderd met het bedrag van de huur van het voertuig en de eventuele extra kosten wordt 21 dagen na de retour van het voertuig terugbetaald op uw rekeningnummer indien de wagen zonder schade werd ingeleverd. “), vermeerderd met de vele extra kosten & schade die wij door deze bedrieglijke gang van zaken hebben gehad, zijnde: 2) communicatiekosten: meerdere telefoons moeten doen om ten 1ste uw werknemer te contacteren + rondbellen om de personen die afhankelijk waren van de planning voor die dag te verwittigen dat er vertraging in de werken is opgelopen 3) communicatiekosten: zoeken op internet en rondbellen met GSM om ergens een andere camionette nog voor die dag te kunnen reserveren + het opnieuw moeten reserveren, app van Dockx Rental installeren & allerlei vereiste info moeten uploaden, weer een waarborg van 500,00 Euro moeten overschrijven (na verplichte aanvulling van zichtrekening eerst), zijnde in totaal een schade-bedrag van 10,00 Euro 4) de nutteloos gemaakte kilometers met eigen wagen om de camionette van Huurwagens Mols NV te gaan oppikken van Aarschot naar Kampenhout-Sas heen en terug + de extra kilometers om elders een andere huurcamionette te gaan oppikken (van Aarschot naar Dockx verhuur in Herent heen en terug) + de algemene slijtage & autokosten die deze nutteloze kilometers aan de wagen hebben aangericht, zijnde in totaal een schade-bedrag van 86,00 Euro 5) een schadevergoeding voor het geleden verlies aan werkzaamheden voor die dag: wij zijn door dit bedrog 2 volle werkuren verloren waardoor wij ook veel minder van het geplande werk hebben kunnen uitvoeren, waardoor wij nu genoodzaakt zijn om opnieuw een dag in de nabije toekomst alles opnieuw te organiseren om de werken rond te krijgen, hetgeen dus terug al de reeds gemaakte verplaatsingskosten, communicatiekosten, reservatie van huurwagen-kosten, containerpark-kosten enz. met zich meebrengt, zijnde in totaal een schade-bedrag van 267,00 Euro 6) de lichamelijke en maatschappelijke schade, aangericht door de stress en kwaadheid die dit bij ons veroorzaakt heeft, over deze onbegrijpelijke onverschilligheid van uw medewerker en onze absolute verachting van zulke manier van handelen Het totaal van de door uw nalatigheid geleden schade (inclusief de terug te storten waarborg) bedraagt hiermee: 713,00 Euro (inclusief BTW). Wij kunnen dit bedrag staven met bewijsstukken. Wij vragen u dit bedrag zo snel als mogelijk en ten laatste tegen 7/10/2024 te willen storten op rekeningnummer: BE17 0017 0714 3921 (BNPParibasFortis). Dit schrijven is een éénmalig aanbod om deze door ons geleden schade, door de fout van Huurwagens Mols NV, goed te maken. Als Huurwagens Mols NV hieraan geen gevolg geeft of regelrecht dit schrijven negeert, gaan wij over tot gerechtelijke stappen via onze advocaat en betrekken wij hier eveneens onze juridische partner, zijnde Test-Aankoop, bij. De keuze is aan Huurwagens Mols NV. Ervan uitgaande dat deze kwestie op de voorgestelde manier tot een goed einde gebracht zal worden, Hoogachtend, Alain Bonnel (de persoon die bij Huurwagens Mols NV gereserveerd had) en Familie Heye"

Bemiddeling door Testaankoop 15 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform