Terug

Huisdieren verlamd door Vapona

Closed Openbaar

S.A. Henkel Belgium N.V.

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: S.A. Henkel Belgium N.V.

03/01/2018

Hoewel Vapona (en dus Henkel) zelf beweert dat Vapona bij een juist gebruik niet schadelijk is voor huisdieren, hebben wij duidelijk iets anders ervaren. We gebruikten hun anti-muggenmachine met uiterste voorzichtigheid. Enkel in onze slaapkamer, enkel als we effectief een mug hoorden en altijd met een ruit open om de ventilatie goed te houden. Dingen die zelfs niet nodig zijn volgens de website van Vapona.Toch kregen onze twee katten van 8 en 5 maanden oud verlammingsverschijnselen. We hebben drie dierenartsen bezocht, heel wat afspraken gemaakt in de Dierenkliniek te Merelbeke, een gespecialiseerde dierenarts uit Amerika gecontacteerd samen met de Dierenkliniek... niemand die wist waar de verschijnselen vandaan kwamen. Aangezien ik op internet las dat verlammingsverschijnselen ook kunnen opduiken bij intoxicatie, besloot ik meteen Vapona weg te smijten en dit te melden aan de dierenarts. Maar aangezien de katten bleven achteruitgaan - weken later nog steeds - dacht niemand dat we het nog in die richting moesten zoeken. Uiteindelijk konden onze katten niet meer zelfstandig eten, naar de kattenbak, of zelfs maar rechtzitten. Tot de Dierenkliniek contact heeft opgenomen met het Antigifcentrum. Zij wisten ons te vertellen dat Vapona véél schadelijker is dan mensen denken. Zelfs als het product al lang verwijderd werd, blijven de stoffen in textiel zitten waardoor de katten geïntoxiceerd blijven. Wat volgde was een opname in de Dierenkliniek met alle nodige medicatie, een volledige professionele kuis van het huis en alle textiel... De katten zijn niet meer achteruitgegaan, maar de schade die werd aangericht, is blijvend. Vapona heeft ons nu al meer dan 700 euro gekost. Om maar te zwijgen van de emotionele schade bij ons en de fysieke schade bij onze katten. We zijn twee maanden verder en de oudste kan nog steeds geen tien stappen na elkaar zetten. Als het zo blijft, moeten we rekening houden met het feit dat we hem moeten laten inslapen. Dan zijn we niet alleen weer 750 euro kwijt (het bedrag dat we voor hem betaalden enkele maanden geleden), maar ook één van onze lieve huisdieren.

Berichten (2)

S.A. Henkel Belgium N.V.

Naar: A. C.

15/01/2018

Beste meneer/mevrouw,Onlangs hebben we onderstaande klacht over Vapona van jullie ontvangen. De tevredenheid van onze klanten en de veiligheid en kwaliteit van onze producten zijn onze hoogste prioriteit. Om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen met eventuele vragen of klachten, staat onze klantendienst klaar om alle verzoeken direct en persoonlijk te behandelen. Het telefoonnummer staat op alle verpakkingen: 0800-15173. Het gratis telefoonnummer is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00.Daarnaast kunnen onze klanten de klantendienst ook bereiken via info.detergents@henkel.com.In dat kader zouden we u willen vragen om de bovenstaande contactgegevens aan mevrouw Van Coillie te bezorgen. Zodra ze rechtstreeks contact opneemt met onze klantendienst, zal ons team haar vraag meteen behandelen.Bij voorbaat dank!Met vriendelijke groet, With kind regards,Jeanine van Kaam Brand Manager Homecare and InsecticidesHenkel Laundry and Homecare, BelgiumEsplanade 1, PO box 101, 1020 Brussels, BelgiumPhone: +32 (0) 24 21 27 21Mobile: +32 (0) 468 238 977E-Mail: jeanine.vankaam@henkel.com

S.A. Henkel Belgium N.V.

Naar: A. C.

19/01/2018

Beste meneer/mevrouw,Zou u mij kunnen laten weten of onderstaande boodschap is overgebracht naar mevrouw Van Coillie? Wij nemen deze klacht zeer serieus en zouden graag met deze mevrouw in contact komen, zodat we de kwestie verder kunnen onderzoeken.Alvast bedankt.Met vriendelijke groet, With kind regards,Jeanine van Kaam Brand Manager Homecare and InsecticidesHenkel Laundry and Homecare, BelgiumEsplanade 1, PO box 101, 1020 Brussels, BelgiumPhone: +32 (0) 24 21 27 21Mobile: +32 (0) 468 238 977E-Mail: jeanine.vankaam@henkel.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform