Terug

Hotel:Kinderen van 4 mnd en 3 jaar moeten een aparte kamer boeken

Opgelost Openbaar

Radisson blue palace spa

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. R.

Naar: Radisson blue palace spa

21/08/2019

Beste.Op 14 augustus 2019 boek ik via Booking.com 1 kamer voor 2 nachten in het Radisson Blue Palace hotel in Spa. Dit van 22 augustus tot 24 augustus.Ons gezin bestaat uit 2 volwassen, een kindje van 3 jaar en een baby van 4 maanden oud.Ik neem het hotel beleid goed door i.v.m. het verblijven van de kinderen op de kamer van de ouders. Ook stuur ik na de boeking nog even een mailtje om naar de eventuele extra kosten daarvoor te informeren.Daarop ontvang ik 3 dagen later het antwoord dat ik een kamer moet bijboeken voor mijn kinderen. Kinderen van 4 maanden en 3 jaar oud! Later kom ik te weten dat dit zo is om de reden dat de kamers in het hotel maar verzekerd zijn voor 3 personen. Nochtans heb ik hierover geen informatie gevonden tijdens mijn boeking.Er staat wel informatie over extra kosten voor kinderen boven drie jaar en gratis verblijf voor een baby (ik was dus wel van plan bij te betalen voor mijn oudste zoon om dat hij al 3 jaar is indien dat gevraagd werd.) Verder slaapt onze oudste zoon bij ons en de baby in zijn eigen kinderwagen. Ik vroeg voor 1 babybedje, gewoon om zeker te zijn. Gezien de leeftijd van de kinderen en het feit dat we eigenlijk geen extra dingen nodig hadden, en ik wel van plan was een toeslag bij te betalen zodat wij als gezin op deze kamer konden slapen zag ik het probleem niet aankomen op het moment van onze boeking. Maar het hotel zegt: Boek een extra kamer. Ze bedoelen dus leg jouw kinderen apart (al is het niet toegelaten om in te checken onder de 18 jaar.) Of papa zal op een kamer apart moeten slapen. Kinderen blijven bij mama: o.a. omwille van borstvoeding. Fijne gezinsuitstap zo opgesplitst. Verder kost een kamer alleen ondertussen ongeveer 230 euro extra bovenop de 216 euro die we al betaalde. Die dienen wij uiteraard volledig te betalen volgens het hotel. (Een totaal dus van 446 euro inmiddels.)Ik contacteer Booking.com verschillende keren, telkens komt het erop neer dat ook de medewerkers aan de telefoon, dit erg vreemd vinden en zelfs nog nooit meegemaakt. Ze zijn onder de indruk, zeker wanneer blijkt dat een bepaalde medewerker ook kinderen van die leeftijd heeft, ze kan het zich absoluut niet voorstellen dat ze haar eigen kinderen apart op een hotelkamer zou leggen.Ze staan absoluut aan mijn kant. Het hotel komt met een oplossing we krijgen een boodschap per mail dat ze gaan kijken voor een kamer waarbij de andere kamer ook met tussendeur bereikbaar is. Maar wel aan 230 euro extra. Dit was de voorgestelde oplossing. Concept van kinderen verblijven gratis onder drie jaar en tegen 30 euro per nacht boven 3 jaar gaat hier dus niet op.Nochtans staat het zowel geafficheerd op de website. We wijzen hen hier dan ook op, dat we wensen bij te betalen voor de extra bedden maar niet voor een extra kamer. Dat betekent dat wij nog steeds een opleg moeten doen: voor de kinderen die zogenaamd welkom zijn en gratis en of tegen toeslag mogen verblijven volgens vooropgestelde huisregels van het hotel te lezen bij hotel regels. Wij als gezin niet kunnen samen slapen. Tussen deur of niet. Op geen enkele manier krijg ik dat kind van drie jaar alleen in een kamer en in een vreemd bed. En ook de baby die nachtvoedingen nodig heeft uiteraard ook niet.Er komt maar geen oplossing uit de bus waar beide partijen mee kunnen instemmen. Zelfs niet na het zelf mailen/ bellen met het hotel. Ze doen eerder onvriendelijk en vinden dat ze genoeg gedaan hebben dit probleem op te lossen, en nadien negeren ze mijn mail en weigeren me te spreken wanneer ik bel. We denken dat het daarom beter is om te annuleren. Al zouden we besluiten een extra kamer te nemen en ons neer te leggen bij het feit dat papa apart slaapt en daarvoor dus ook nog een som geld betalen. Hoe kunnen wij ons hier nog welkom voelen en hoe kunnen we na deze ongelofelijk negatieve ervaring er nog een fijn tijd beleven. Wanneer we willen annuleren laten ze weten dat het niet mogelijk is zonder verlies van de volledige som. Het was namelijk niet mogelijk te annuleren. (Dat wist ik wel toen ik ging boeken maar omdat ik van onze kant wist dat we sowieso zouden gaan boekte ik die kamer.) Gezien de omstandigheden, had ik op zijn minst verwacht dat het hotel hier mee akkoord zou gaan. Maar zelfs dat niet. Het geld werd afgeschreven en daar moesten wij ons dan maar bij neerleggen. Klantvriendelijkheid is dus ook nul.Daarom stel ik langs deze weg: jullie, hotel Radisson Blue Palace in Spa/ België in gebreke. Het afficheren van foute en onvolledige informatie, vervolgens niet tot een oplossing wensen te komen. Geven mij als klant het recht om van het contract vooropgesteld door jullie en booking.com af te zien. Mijn hotelkamer te annuleren en alle betaalde vergoedingen terug te vorderen. En hierover verder geinformeerd te worden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform