Terug

Hoofdvervaldag autoverzekering versus eerste inschrijving van mijn nieuwe auto

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: Touring

26/04/2018

Beste,Graag een deftig antwoord op het volgende. Mijn auto wordt ingeschreven op 9/01/2017. Mijn hoofdvervaldag van mij verzekering is blijkbaar 22/04. Hoe kan dit? Ik ga op 09/01/2017 akkoord met het bedrag van mijn verzekeringspremie. Die jullie blijkbaar op 22/04/2018 zomaar kunnen aanpassen naar een veel hoger bedrag. Meer dan 10% terwijl ik al zovele jaren ongevalvrij ben. Mijn auto, zelfs deze nieuwe auto is na 1 jaar weer minder waard. Ik heb ook een kilometerverzekering waar ik mij strikt aan houd. Wij, mijn echtgenoot, telefoneert met jullie dienst voor de reden van deze verhoging. Wij krijgen geen antwoord, wel een korting die nog meer dan 7% bedraagt. (Ik raad dus alle klanten van altijd te bellen!) Dit is geen indexaanpassing meer. Toch alvorens nieuwe documenten te ontvangen gaat het eerste bedrag zomaar van mijn rekening op een datum die niet overeenstemt met 22/04. Wij hebben er dan ook voor gekozen om niet langer Touring verzekerd te zijn en hebben de overstap gemaakt naar een andere verzekering want wij zijn het niet eens met dit soort van praktijken dat opeens de premie niet alleen wordt gewijzigd op een door jullie gekozen hoofdvervaldag, maar dat ik ook nog eens met jullie moet blijven samenwerken tot 09/01/2019. Begrijpen wie dit kan... maar waarschijnlijk houden jullie de kleine lettertjes als antwoord op mijn vraag alvast weer in de hand! (En dan doen jullie volgens de wet weer niets verkeerd...) Maar bij deze heb ik mijn medemens gewaarschuwd voor jullie.Ik weet dat mijn uitspraak zeer direct overkomt, maar jullie halen ook het geld direct van mijn rekening!

Berichten (1)

M. R.

Naar: Touring

26/06/2018

Geachte Touring verzekeringen, ik wacht nog steeds op mijn geld. Ondertussen durven jullie een nieuwe factuur opsturen van enkele euro's, dit maakt dat ik zo'n 8 euro nog van jullie te goed heb, jullie zijn...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform