Beste, Op 21 /08/2022 heb ik een elektrische fiets besteld via jullie website. Het betreft type 28 E-bike Minerva Estrel C-motor Alivio 9-speed Green D 49. Hiermee dacht ik te bestellen, rechtstreeks bij de fabrikant en een betere kwaliteit te ontvangen. Na de bestelling heb ik onmiddelijk de fiets betaald via overschrijving. Aangezien ik geen betaalbevestiging heb ontvangen, heb ik telefonisch contact opgenomen met minerva cycling. Een zeer onvriendelijke heer nam de telefoon op en kon me vertellen dat ik zeker 3 weken moest wachten. Online bestellen is online bestellen, het heeft geen zin om daarvoor te bellen. De leverancier belt gegarandeerd de dag voor levering om te laten weten dat hij er aan komt. In blijde verwachting op onze fiets kregen wij geen verdere communicatie. Op vrijdag 23/08/2022 krijgen wij telefoon van een jonge man die voor de deur staat met de fiets. Wanneer we vertellen geen telefoon te hebben ontvangen krijgen we te horen dat dit nooit gebeurt, dat is slechts een middel om klanten gemakkelijk af te schepen. De leverancier laat weten dat de fiets bij de buren staat. Later op de dag halen wij de fiets op bij de buren. Dit is niet eenvoudig aangezien het een immens grote en zware verpakking is. Om de fiets niet te beschadigen scheuren wij de kartonnen doos stuk. We steken we fiets in elkaar en willen de display opzetten, maar deze werkt niet. We laden de batterij gedurende 6 uur op en proberen het nog eens. De batterij geeft aan 4 groene strepen te hebben, echter gaat de display niet aan en krijgen we geen elektrische ondersteuning bij het fietsen. Wat later springt de display plots wel aan, nog steeds geen ondersteuning. Wanneer we dit probleem dezelfde dag telefonisch melden bij Bike service, krijgen we een zeer onvriendelijke dame aan de lijn die het probleem gaat doorgeven. Omdat we hier geen goed gevoel bij hebben, sturen we de vaststellingen ook via email en via het contactformulier op de Minerva website door. De volgende dag, zaterdag 24/08/2022, bellen we opnieuw om meer informatie te verkrijgen. We zitten met een nieuwe elektrische fiets, die reeds betaald is, maar waar we niets mee zijn omdat deze defect is. Aangezien er geen concrete oplossing wordt geboden bellen we opnieuw en krijgen we een man aan de lijn die ons verteld dat er iemand kan langskomen op 12 september. Dit is veel te laat voor ons. wanneer we ons ongenoegen laten horen en graag de fiets willen teruggeven wordt er opnieuw gemeld dat de aanvraag zal worden doorgegeven. Op maandag 26/08/2022 kan ons geen verdere informatie worden gegeven. De aanvraag wordt opnieuw doorgegeven. We krijgen niemand hogerop aan de lijn. Op dinsdag 30/08/2022 krijgen we een mail van mijnheer Jurgen. Hij vraagt de aankoopfactuur op, welke we niet hebben ontvangen, en vraagt wat er juist defect is. We leggen de situatie nogmaals uit. We krijgen dan de vraag of een hersteller de fiets mag komen herstellen op 5/09/2022. Intussen hebben wij reeds een andere fiets aangekocht (van een ander merk) . We zijn dus niets met het laattijdig herstellen van de Minerva fiets en geven opnieuw aan dat we de fiets willen teruggeven. Op de website staat duidelijk aangegeven dat de consument het recht heeft op het herroepen van de aankoop indien dit binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen wordt doorgegeven. Wij hebben reeds op dag 1 aangegeven dat we de fiets willen teruggeven. De service en houding van de contactpersonen liet de wensen over. We voelden meteen aan dat er weinig service was en dat we lang moesten wachten op antwoorden of oplossingen. Toen we op 30/08/2022 nogmaals via email aangaven dat we de fiets willen retourneren, vergezeld van een ingevulde herroepingsaanvraag, kregen we hierop een dag later, een heel eenvoudig antwoord dat de centen worden terugbetaald wanneer de fiets in hun bezit is en dat de verantwoordelijke van de planning me zal contacteren. De sfeer in het gesprek is duidelijk omgeslagen. De bereidwilligheid is niet meer te bespeuren. Wanneer ik vroeg wanneer de ophaling ongeveer zou plaatsvinden, kon me niets meegedeeld worden. Op 02/09/2022 bellen we opnieuw om te weten te komen wanneer we thuis moeten zijn voor de ophaling van de fiets. We werken namelijk ook voltijds en kunnen niet zomaar elke dag thuis zijn. De heer aan de andere lijn deelt ons mee dat er geen ophaling gepland staat bij mijn naam. Wanneer we vragen naar mijnheer Jurgen, zegt hij dat Jurgen er niet is en deze niet kan doorgegeven worden. Er komt geen einde aan dit ongelukkige verhaal. Een defecte fiets wordt telefonisch ontvangen als een benulligheid Er is een ontoereikende communicatie en de fiets wordt maar niet opgehaald, waardoor dus ook het bedrag van de fiets niet wordt teruggestord. Wij willen dit verhaal heel graag afsluiten en wensen de fiets zo snel mogelijk terug te geven zodat wij onze centen mogen ontvangen. Met vriendelijke groeten, F. A