Terug

Harmonische vervorming van de frequentie op ons elektriciteitsnet door SMA omvormer.

Opgelost Openbaar

SMA Benelux BV

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: SMA Benelux BV

27/05/2018

Geachte, Sinds 8/06/2011 zonnepanelen geplaatst met 2 SMA omvormers. Kort nadien problemen op ons elektriciteitsnet door klokradio's die verkeert beginnen te lopen, kookplaat die in storing gaat en uitvalt,kortweg storingen op ons net.Installateur van de zonnepanelen wilde niet komen kijken naar de problemen! Dan hebben wij de netbeheerder Infrax gecontacteerd. Zij hebben komen kijken en hebben 'harmonische vervorming van de frequentie' vastgesteld op ons net en in de ganse straat door een omvormer van SMA bij het terug steken van elektriciteit op het net (Sunny Boy SB 2100TL). In plaats van 50Hz 2.16Khz!! Ondertussen in zaten we in proces met de installateur.Infrax heeft ons dan een brief geschreven dat we de omvormer van het net moesten verwijderen anders zouden wij van het elektriciteitsnet afgesloten worden.Onder druk van Infrax heeft de installateur in overeenkomst met SMA een ander toestel geplaatst op 6/08/2011.Daarna is infrax terug gekomen om te meten en waren de problemen opgelost.Het proces (die hij zelf opgestart heeft) met de installateur is verder verlopen omdat het een mens was waar je niet kon met spreken. We hebben het op het einde wel gewonnen maar niet voor herhaling vatbaar....Nu 07/05/2018 terug problemen met de dus vervangen omvormer maar niet meer in garantie.Kookplaat valt terug uit als de omvormer van SMA elektriciteit op het net steekt. Schakel je de omvormer uit is het probleem opgelost.Terug frequentie vervorming op het Net.Ik heb dan gebeld op +- 7/05/2018 naar SMA gebeld om het probleem uit te leggen. Ze deden wel zeer moeilijk omdat ze een nummer van een foutcode wilde hebben die op het toestel komt. Op het toestel zelf komt geen foutcode. Het probleem is wel gekend bij SMA maar geven dat niet toe.ik heb dan een mail en filmpjes doorgestuurd met de vaststellingen van de problemen. Ze reageren niet meer. dan nog eens terug gebeld en terug alles doorgestuurd, maar ondertussen reageren ze weer niet. Volgen mij lees ik op internet nog mensen met foutcodes op hun kookplaat die uitvalt en die waarschijnlijk ook komt van omvormers maar die dat niet weten. ik weet nog van mensen die problemen met SMA omvormers maar misschien een beter installateur die druk kan zetten.Zelf ben ik zelfstandig elektricien maar ik plaats geen zonnepanelen en kan dus geen druk zetten op SMA. Maar de problemen kan ik wel vastsellen en bij klanten van mij heb ik ook al zulke metingen gedaan op hun net samen met SMA omvormers.Die problemen moet SMA eens toegeven en deze modellen gratis vervangen door een ander model en niet meer verkopen!!

Berichten (2)

SMA Benelux BV

Naar: R. M.

31/05/2018

Hallo,Betreft SMA Service Ticket (401916190)We hebben de klacht ontvangen en doen het nodige om zo snel mogelijk hieraan gevolg te geven.Vriendelijke groeten,Cordialement,Best regards,Service LineSMA Benelux bvbasprlGeneraal de Wittelaan 19B2800 MechelenBelgiumE-Mail:Service@SMA-Benelux.com www.SMA-Benelux.com

R. M.

Naar: SMA Benelux BV

03/09/2018

Geachte SMA Benelux,U kende het probleem niet, maar toch hebben jullie je verantwoordelijkheid genomen en mij een nieuwe omvormer opgestuurd.Bedankt en vriendelijk groeten,Reinhard M.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform