Terug

hangrohe geeft geen goede garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: HANSGROHE sa

01/11/2020

ik bestelde via saniweb.nl een hansgrohe keuken kraan , echter hansgrohe waarborgt 5 jaar garantie (factuur 21 jan 2016)de sproeier begint helemaal af te blotten , chromelaag komt losgezien ik in belgie woon kan ik hiervoor alleen bij hansgrohe service van belgie terrecht .valt volgens hun niet ondr garantie , terwijl ik enkel reguliere kuisprodukten heb gebruikt en dit over de ganse oppervlakte heb gebruikt dus hun verklaring klopt niet , dan zou de ganse kraan moeten afblotten en niet alleen het douche stukzie hier hun mail ik heb echter nog bewijstukken zoals factuur en foto'sals antwoord krijg ik :Op di 25 feb. 2020 om 14:05 schreef [service@hansgrohe.be]:Beste Meneer De foto die u hebt doorgestuurd vertoond barstjes op de handdouche en het oppervlak is aangevreten.De chroomlaag, maar ook al de tussenlagen zijn tot op het basismateriaal (beige kunststof) weggevreten.Wij kunnen bijgevolg met zekerheid stellen dat de schade aan deze handdouche niet te wijten is aan een chromagefout.Een chromagefout stelt men vast tijdens het uitpakken van het product, hetzij manifesteert zich deze in de eerste weken na de montage.Door gebruik van een agressief extern medium (onderhoudsproducten) werd de vuistdouche niet overvloedig nagespoeld met zuiver water, zoals wij nochtans aanbevelen in onze onderhoudsvoorschriften,die zich in de verpakking van elk van onze producten bevinden.Bijgevolg hebben de agressieve deeltjes tijd gehad om hun verwoestende werk te doen.Dit is geen garantiegeval.

Berichten (1)

HANSGROHE sa

Naar: B. M.

20/11/2020

Beste Klachtenbox,Vooreerst mijnexcuses voor deze late reactie.Sinds jaar endag is onze dienst naverkoop eerlijk en rechtuit.Een navraag bijonze klanten (sanitaire groothandels) zal dit bewijzen.Het is voor onsheel éénvoudig om klant Morren gratis een nieuwe uittrekbare vuisouchete bezorgen.Dit strookt echterniet met ons bovenvermeld beleid.Op basis van defoto in bijlage moet ik de analyse van mijn collega Gilles onderschrijven.De schade aande vuisouche van de keukenmengkraan van klant Morren kan enkel veroorzaaktzijn door een agressief extern medium (d.i. een reinigings- of onderhoudsproduct,een ontkalkingsmiddel, of andere).Bovendien gaathet hier om een agressief extern medium dat bestanddelen bevat die agressiefreageren t.o.v. kunststoffen delen.Na gebruik vandit medium werd de vuisouche niet overvloedig nagespoeld met zuiver water,zoals wij nochtans aanbevelen in onze onderhoudsvoorschriften, die zichin de verpakking van elk van onze producten bevinden.Ik bevestig datdit geen garantiegeval is.Het staat klantMorren vrij om de oppervlakteschade aan zijn vuisouche in een onafhankelijklaboratorium te laten onderzoeken.Indien dit gebeurt,zouden wij graag een copie van het laboverslag ontvangen.Met vriendelijkegroeten.Marc BogaertManager TechnicalService CenterHansgrohe NV/SA. Blvd Internationalelaan 55K 1070 Anderlecht . BelgiumPhone: +32 2 54301 55. Fax: +32 2 543 05 86E-Mail: service@hansgrohe.beInternet: pro.hansgrohe.bespares.hansgrohe.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform