Terug

Grove fouten crematie papegaai

Closed Openbaar

Incinera

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Incinera

26/12/2023

Geachte,Op 26-9-2023 overleed mijn grijze roodstaart papegaai bij de vogelarts en werd schriftelijk opdracht gegeven mijn papegaai individueel te cremeren en zijn as los in de standaard urne te doen:- op 11-10-2023 werd mijn papegaai bij u individueel gecremeerd en de as los in de urne gedaan- de urne werd, conform afspraak, bij de vogelarts retour bezorgd- de urne lag op zijn zijkant in een doosje, toen ik de urne eruit pakte lag er al as in het doosje en viel er as uit de urne, daar deze niet volledig afgesloten was. Mijn vertrouwen dat de as van mijn papegaai nog volledig is, is hiermee volledig verdwenen.- toen ik de as van mijn papegaai op 17-11-23 over wilde doen in een nieuwe urne, die ik speciaal hiervoor had gekocht, kreeg ik de schrik van mijn leven, want in plaats van een fijne as trof ik allemaal brokstukken verbrande beenderen aan !- op 20-11-23 nam ik telefonisch contact met uw bedrijf op en vertelde beide zaken (as wat uit de urne al in het doosje lag en brokstukken verbrande beenderen). Uw medewerkster beloofde mij dat ik zou worden terug gebeld zodra de leidinggevende aanwezig zou zijn- toen ik op 22-11-23 nog niet was terug gebeld, belde ik uw bedrijf opnieuw en kreeg ik een man aan de lijn die mij niet geloofde en zei dat het helemaal niet kon wat ik vertelde. Hierop heb ik zeer emotioneel gereageerd, daar ik het niet in mijn hoofd zou durven halen om te liegen over de as van mijn overleden geliefde papegaai ! Tot mijn grote verbijstering verbrak uw medewerker de verbinding- ik belde direct terug (22-11-23), daar ik het niet accepteer dat ik voor leugenaar wordt uitgemaakt en er totaal geen empathie werd getoond voor de situatie. Ook was er tot dat moment nog geen enkel excuus door uw medewerkers aangeboden voor de gemaakte fouten. Ik moest volgens uw medewerker maar contact opnemen met mijn vogelarts.-na dit telefoongesprek nam ik direct contact op met mijn vogelarts en zijn assistente heeft de zaak op zich genomen- er werd gebeld door de vogelarts-assistente met uw bedrijf en er werden foto’s van de inhoud van de urne naar uw bedrijf gestuurd, waarop duidelijk de stukken beenderen van mijn overleden papegaai te zien zijn- de assistente werd medegedeeld dat het ongebruikelijk was de “as” los in een urne te doen, dit werd er doorgaans in een zakje gedaan. En de beenderen zouden niet vermalen zijn omdat de as anders uit de urn zou vallen- daar de assistente verder niks meer kon doen hierin, nam ik op 4 december wederom telefonisch contact met uw bedrijf op en vroeg ik naar Erwin (de assistente had mij deze naam doorgegeven, daar zij met hem contact had gehad). Meneer Erwin was niet aanwezig en wederom werd mij gezegd dat ik terug gebeld zou worden- 2 dagen later, 6 december, was ik helaas weer niet terug gebeld en heb ik dan helaas door moeten geven aan uw medewerkster dat als ik voor het komende weekend geen reactie had ontvangen, ik genoodzaakt was de zaak hogerop te brengen. Wat ik dus bij deze doe, daar ik geen enkele reactie meer van uw bedrijf heb ontvangen. Ik stel u in gebreke voor het onkundig en onvolledig uitvoeren van de opdracht om mijn overleden grijze roodstaart individueel te cremeren en zijn AS los in de urne te plaatsen, conform het opdrachtformulier. Tevens is er het leed wat ik hierdoor moet doormaken en het dis-respect uwer zijde.Het vertrouwen in uw bedrijf is bij mij volledig weg. Nooit zal de “as” van mijn overleden dierbare papegaai nog compleet kunnen zijn, dit tot mijn grote verdriet, die ik niet in woorden kan beschrijven. Het restproduct van mijn overleden papegaai (de inhoud van de urn) zal vermalen moeten worden om hem eindelijk zijn welverdiende rustplaats te geven in een geschikte urne. U zult inmiddels begrijpen dat ik dit niet meer in handen van uw bedrijf ga laten doen.Ik stel dan ook voor dat u mij compenseert voor het volledig betaalde bedrag van de individuele crematie en de standaard urne, plus een schadevergoeding voor het geleden persoonlijke leed, plus de nog te maken kosten om de inhoud van de urne te laten vermalen bij een crematorium van mijn keuze (inclusief de te maken transportkosten).Indien er uiterlijk binnen 1 maand na het versturen van dit bericht geen antwoord uwer zijde komt, ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen.Een copy van deze brief is ook via de klachtenbox van test-aankoop verzonden (en openbaar zichtbaar op hun site).In afwachting op uw schriftelijk passende reactie,Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform