Terug

Grote Extra Aanrekening - Defect Fietsstation

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. S.

Naar: velo antwerpen

29/09/2023

Beste,Vorige week heb ik mijn Velofiets ingeleverd aan een Velo Fietsstation.Bij inlevering moet je je kaart scannen, zodat de rit juist wordt gestopt.Die fiets was in het station ingeklikt, maar bij de scan van mijn kaart kreeg ik bericht dat mijn fiets nog in gebruik was, wat niet het geval was.Dit was rond 20u00-21u00 's avonds.Ik had een afspraak op dat moment en moest me haasten.Pas na de afspraak had ik een moment om naar de klantenservice van Velo te bellen,waar ik op hun voicemail het probleem heb beschreven en aangekaart.Dit was rond 00u00 's avonds diezelfde avond.Om 06u30 's morgens kreeg ik een automatische SMS dat mijn bericht goed is ontvangen en dat ik voorlopig nog geen gebruik kan maken van mijn Velokaart.We houden je op de hoogte.Ik ging er dus van uit dat dit in behandeling was.4 dagen later kreeg ik een mail, waarin ik een onverwachte aanrekening kreeg van 150EUR,En waarbij staat dat mijn fiets al die 4 dagen in gebruik was en ik hiervoor moest betalen.Ik heb de klantenservice gecontacteerd en alles nogmaals uitgelegd, waarop ik geen positief antwoord of ondersteuning heb kunnen krijgen.Ik denk dat ik het nodige heb gedaan om hun defect station aan te kaarten zo snel mogelijk.Ook de bevestigings SMS van hun klanten service heeft me een goed gevoel gegeven dat dit in behandeling is en dat ik tijdelijk mijn Velo niet kon gebruiken (alle screenshots in bijlage)Maar op geen enkel moment wist ik dat de huur periode al die dagen zou verlengd worden.

Berichten (2)

velo antwerpen

Naar: V. S.

03/10/2023

Geachte,Het doel van een deelfietssysteem zoals Velo Antwerpen is het bevorderen van korte ritjes zodat zoveel mogelijk Velo-klanten gebruik kunnen maken van de Velo-kes waarbij ritten tot 30 minuten zijn inbegrepen in het abonnement. De prijsstructuur is erop gericht kort gebruik te bevorderen.De gebruiker van een fiets blijft verantwoordelijk voor de ontlening van de fiets tot en met het moment dat de fiets correct wordt geregistreerd na gebruik.Een rit begint wanneer het station de fiets toewijst toat het scherm de afmelding bevestigt.Door de gebruikerskaart te scannen na het terugplaatsen van de fiets, verschijnt een boodschap op het scherm of de fiets al dan niet geregistreerd is.Wanneer de melding verschijnt je hebt al een fiets in gebruik. Komt de fiets niet los uit het slot of gaat er iets mis bij het terugplaatsen?Meld dit registratieprobleem onmiddellijk via de Velo-app of contacteer +32 3 206 50 30 om onverwachte kosten te vermijden. en dit wordt ons onmiddellijk gemeld, kan de klantendienst onmiddellijk actie ondernemen door de rit stop te zetten en worden er geen kosten aangerekend.Indien wij geen melding ontvangen, na het terugplaatsen van de fiets, blijft de fiets in gebruik en zal men gefactureerd worden voor het gebruik na 30 minuten die inbegrepen zijn in het abonnement.Men kan melding maken op verschillende manieren: gewoon door te bellen of heel eenvoudig via de Velo app. s Nachts kan je ook een voice mail achterlaten.Velo Antwerpen communiceert de gebruiksvoorwaarden op alle mogelijke manieren- tijdens het aankoopproces- in de Velo-app- op elke zuil aan elk Velo-station- aan elk van de meer dan 9000 sloten hangt een expliciete verwijzing naar de te volgen procedureVelo AntwerpenVosseschijnstraat 16 202030 ANTWERPENVisit us at

velo antwerpen

Naar: V. S.

07/10/2023

Beste '¯ We'¯bevestigen'¯hierbij'¯de'¯ontvangst'¯van je mail en'¯onderzoeken'¯je'¯klacht. '¯ Je'¯mag'¯binnen'¯detwee'¯weken'¯een'¯antwoord'¯verwachten. '¯'¯ Met'¯vriendelijke'¯groeten '¯ Velo Customer Service +32 (0)3 206 50 30 www.velo-antwerpen.be '¯'¯'¯ Velo '¯Antwerpen/Service2Cities hecht waarde aan het beschermen van uw persoonsgegevens. De manier waarop we dat doen, verandert in overeenstemming met de Europese wetgeving. Raadpleeg onze bijgewerkte privacyverklaring'¯ hier .'¯Vergeet niet: in de gebruikerszone kunt u uw voorkeuren op elk gewenst moment aanpassen. '¯


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform