Beste R. (El Royale),Via deze weg breng ik jullie op de hoogte van mijn klacht. Op 20 juni 2020 te Van Schoonhovenstraat 25, 2060 Antwerpen startte ik met jullie laserbehandelingen promopakket 'Diode Laserontharing, volledig lichaam, €1000, onbeperkt behandelingen'. Een voorschot van €200 werd overgemaakt op 18 mei en de rest, €800, werd overgeschreven via bank op 10 juni 2020. Jullie beloofden na enkele sessies al resultaat (10% haarvermindering met spontante haaruitval bij elke behandeling en vrijwel haarloos na zes sessies). Ik heb vanaf de start va, mijn sessies tot vandaag, 31 oktober 2020, al vier sessies achter de rug maar ik heb geen enkele haarvermindering. Zoals gevraagd, moet de klant alles zelf scheren, maar het vergt mij na drie keer nog twee uren de tijd om al mijn haartjes kort te scheren. Jullie apparatuur is niet effectief. Ik heb nog steeds 0% haarvermindering. Ik vermoed dat het apparaat ofwel defect is ofwel verouderd en dat jullie toe zijn aan inspectie. Ik werd behandeld met beide handstukken, het grotere HS handstuk en de chilltip. Na mijn derde sessie meldden jullie een defect van het HS handstuk en dat ik met de chilltip behandeld zou worden. Ik werd drie sessies lang met een defect apparaat behandeld.Ik werd drie keer behandeld door dezelfde werknemer, een middelgrote vrouw, oranje bruin haar en getattoeërde wenkbrauwen. Ik vermoed dat zij ook foute of verlaagde instellingen gebruikte, waardoor de laser niet effectief werkte en ik op mijn arm hypopigmentatie heb opgelopen. Deze werknemer heeft haar naam nooit gecommuniceerd en nooit duidelijk gemaakt welke opleiding/achtergrond zij heeft. De vierde keer werd ik behandeld door C. , een filipijnse jongedame die weinig ervaring had. Het personeel is ongeschikt en onvoldoende opgeleid. C. ging onnauwkeurig te werk en gleed snel over de behandelzones. Tevens werd ik op een ligstoel behandeld en moest ik mij helemaal uitkleden (zonder enige handdoek of bedekking) terwijl de kamer verkoeld is waardoor ik tegen het einde van de sessie, één uur later, onderkoeld was van de lasergel. Daarna kreeg ik maar twee papiertjes om mij droog te deppen. Deze ervaring was zeer onprofessioneel en slordig.Het vastleggen van een afspraak is ook zeer omslachtig, de communicatie met mij verliep en verloopt vermoeiend. Telefoon word nooit opgenomen, op SMSen DMs (instagram) wordt met vertraging of niet geantwoord. Na mijn derde afspraak merkte ik dat hun officiële website verdwenen was, boeken kon nog enkel via instagram 'elroyale_' met doorverwijzing naar 'Treatwell'. Ik moest moet zelf alles uit de mouw halen om een afspraak vast te leggen maar op deze manier is het niet onderhoudbaar. Op 5 september 2020, is er tevens een 'anti.elroyale_antwerpen' instagram pagina opgestart door andere klanten die hun ontevredenheid hebben uitgedrukt en getuigen van geldklopperij. Sindsdien veranderdde 'elroyale_' hun instagramnaam naar 'erlaserontharing'.Ik wil er ook op wijzen dat bovengenoemde promopakket, al sinds het mij bekend was in mei, consequent op de instagrampagina staat en dus altijd te koop is. El Royale verkoopt énkel het promopakket en aan zoveel mogelijk klanten. Er bestaat geen 'normaal' pakket op dit huidige moment.Ik heb mijn ontevredenheid en bezorgdheid aan het schoonheidssalon gecommuniceerd via SMS op 13 oktober 2020 en op 30 oktober 2020. Zonder respons. Ik heb hen ook aangesproken op 22 oktober 2020, in persoon, voor mijn laatste behandeling. Daarbij heb ik een foto getoond van arm en mijn huidige 'vooruitgang' (geen dus). Daarvan kreeg ik te horen dat het aan de instellingen van het apparaat lag en dat die bijgestuurd zouden worden. Maar ook na deze laatste sessie, geen resultaat. Ik heb nog een laatste keer contact genomen, 31 oktober 2020, via instagram 'erlaserontharing' met vraag naar het certificaat van hun laserapparatuur en terugbetaling van mijn geïnvesteerde €1000. Ik heb tevens mijn wantrouwen uitgedrukt i.v.m. de veiligheid van hun behandelingen. Maar helaas geen respons.Ik wil hierbij getuigen en klacht indienen tegen onjuiste en onoprechte promotie/reclame van de laserbehandelingen van 'El Royale' met oog op versneld profijt door het verkopen van promopakketten via instagram 'erlaserontharing'. Bovendien dien ik klacht in voor oplichterij, opzettelijk, ondermaatse, inefficiënte en ONVEILIGE laserbehandelingen door onervaren personeel met defect laseraparatuur bij 'El Royale'. Ik stel mij open voor bemiddeling met de verkoper en verwacht een terugbetaling van de volledig geïnvesteerde €1000 binnen de vijf werkdagen (ten laatste vrijdag 6 november 2020). Mits zonder respons en oplossing van mijn klacht, zal ik gerechtelijke bijstand inschakelen.Hoogachtend,K.A.31 oktober 2020