Terug

geld van de rekening gehaald zonder toelating

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: Belfius Banque/bank

17/01/2023

geachte,op 15/01/2023 zijn er 3 bedragen (700€, 23.49€ en 23.49€) van mijn rekening gegaan zonder mijn toestemming of medeweten. Ik heb dit gezien op 15/01 rond 17u15 en direct Belfius fraude gecontacteerd. Zij hebben onmiddellijk mijn rekening geblokkeerd. Op 16/01/2023 om 12u heb ik dan aangifte gedaan bij de politie waar een PV is opgemaakt. Om 14u, diezelfde dag, had ik afspraak in het Belfius kantoor. Daar kon men me enkel zeggen dat zij hieraan niets kunnen veranderen en ik dat geld zo goed als verloren mag beschouwen en zij enkel alles kunnen doorsturen naar de cel fraude. Nochtans heb ik kunnen lezen in het Wetboek Economisch Recht, bescherming van de consument : als je nog in het bezit bent van je kaart terwijl ze frauduleus werd gebruikt, dan geniet je een hogere bescherming en worden alle verliezen die je op deze manier hebt geleden, terugbetaald. als ik daarover spreek bij Belfius hebben zij hier geen oren naar. Het is niet mijn fout dat deze bedragen van mijn rekening zijn gegaan en zou dan ook graag dit geld (of minstens toch een groot deel er van) terug krijgen.ik heb op 17/01/2023 ook een verklaring van frauduleus gebruik naar Beheer fraudedossiers van Belfius gestuurd. Ik kan deze eurootjes heel goed gebruiken want ik vertrek binnenkort om meerdere weken vrijwilligerswerk te doen in het buitenland en ik heb hiervoor ook heel wat uurtjes weekendwerk moeten kloppen om deze centjes bij elkaar te krijgen.kan u me hierbij verder helpen aub?

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: H. D.

23/01/2023

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform