Terug

Geld spoorloos verdwenen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Belfius Banque/bank

17/02/2020

Beste,Watermaal-Bosvoorde, 17 februari 2020I. DE FEITEN1. Op 8 november 2019 heb ik via de Belfius app op mijn telefoon mijn onroerende voorheffing betaald ten bedrage van 1416.36 € aan het Brussels Hoofdstedelijk gewest. 2. Op 13 december, krijg ik van het Brussels gewest een herinneringsbrief wegens niet-betaling. (bijlage 1). Ik heb hiervoor ook een bevestiging gekregen (bijlage 2).3. Op 17 december heb ik deze overheidsdienst via mail onmiddellijk gemeld dat dit bedrag wel degelijk gestort was op 8 november. (bijlage 3)4. Op 30 januari 2020 heeft deze dienst mij via mail en telefoon gecontacteerd met de melding dat er geen spoor was van mijn betaling. Ik heb ze diezelfde dag nog een bewijs van betaling doorgestuurd. (bijlage 4)5. Op 30 januari ben ik naar het Belfiuskantoor gegaan met de vraag om me de rekening te geven waarop dit bedrag is gestort..De bediende van het kantoor heeft bevestigd dat het bedrag via mijn rekening was overgeschreven (en niet is teruggestort!) maar ze kon me niet zeggen op welke rekening dit bedrag overgeschreven is!!! (zie afgestempeld bewijs in bijlage 5)6. Op vrijdag 31 januari heb ik een klacht ingediend via de Belfius website. Ik heb voor deze klacht geen bevestiging van ontvangst heb gekregen (via mail bijvoorbeeld, wat ik als klant wel zou mogen verwachten, niet?7. Op 9 februari heb ik mijn klacht met in gebreke stelling ook doorgestuurd via de Belfius website naar de negociator van de bank. Ook bettreffende het indienen van deze klacht heb ik geen enkele bevestiging van ontvangst gekregen. (wel een screenshot gemaakt bijlage 6)8. Op 10 februari heb ik, wegens het niet ontvangen van enig bewijs van ontvangst van mijn klachten, deze aanmaning eveneens per aangetekende brief doorgestuurd naar de negotiator van Belfius. (bijlage 7)9. Op 17 februari. Klacht ingediend via de website van Test-aankoop wegens geen nieuws, zelfs niet van goede ontvangst van mijn klachten.II. Aanmaning en in gebrekestelling: Aangezien een bank toch zou moeten weten wat er met het geld van zijn klanten gebeurt en er zomaar geen sommen kunnen “verdwijnen” heb ik Belfius bank verzocht mij:1. zo spoedig mogelijk (tegen 14/02 ten laatste) de rekening mee te delen waarop dit bedrag is gestort2. mij, nu en in de toekomst, te vergoeden voor alle financiële en morele kosten die aan deze « verdwijning » verbonden zijn.Jan KUYPERS


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform