Terug

Geld lessen kwijt omwille van Covid

Closed Openbaar

Rijschool NR Gent

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. A.

Naar: Rijschool NR Gent

12/07/2022

BesteIk kocht 20u rijles aan bij rijschool NR Gent. Dit voor een bedrag van 1350€ (+ 30€ administratiekosten). Vandaag ging ik naar de rijschool voor mijn geplande 2u les. Omdat ik me niet al te best voelde, verplichten ze mij een zelftest te laten doen. Deze was positief. Er werd mij verteld dat ik de les niet kan volgen, en dat ik het geld van die les kwijt was omdat ik geen 3 werkdagen op voorhand (we zijn dinsdag dus ik zou dit vorige week donderdag moeten verplaatst hebben, toen ik nog kerngezond was) geannuleerd had. Dit terwijl ik mij pas vannacht ziek begon te voelen en dacht dat ik een verkoudheid had. Daarenboven vertelden ze me ook dat de les die morgen gepland staat, ook geannuleerd wordt wegens mijn covid besmetting, en ik ook die 2 uur gewoon kwijt ben wegens niet 3 werkdagen op voorhand. Ik stond versteld. Dit kan volgens mij écht niet door de beugel. Ik heb er niet voor gekozen om besmet te worden met covid. De rijschool weigert de lessen te geven deze week (wat ik begrijp), maar int dus ook het volledige bedrag! Ik zou dus 4u rijles gewoon NIET kunnen volgen door covid en het gehele bedrag ook kwijt zijn, 270€. Ik zocht op of er een controleorgaan is voor malafide rijscholen, maar dit is er dus niet.. Kunnen jullie hier alsjeblief iets mee doen? Alvast bedankt. PS: Ik betaalde voor 20u handgeschakeld, mijn eerste rijles van 2u was met een automatic omdat de handgeschakelde auto in panne was. Het zou goed zijn mocht rijschool NR Gent deze 2uur alvast niet in rekening brengen en gebruiken voor de les die vandaag niet kon doorgaan wegens mijn covid (hoewel ik van mening ben dat mijn covid infectie complete overmacht is en het absurd is dat ik mijn lessen deze week zou moeten betalen). De eigenaar van de rijlessen weigert enige vorm van communicatie of overleg en heeft de telefoon toegesmeten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform