Terug

gefraudeerd via visakaart - bedrag wordt niet terug betaald door de bank

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: BNP Paribas Fortis

24/03/2023

Beste, Op zondag 22.01.2023 is er een bedrag van €991 van mijn visakaart afgehouden. Ik heb dit een week later gezien, als ik keek naar mijn visa-uittreksel.Het enige wat ik heb gedaan die dag was de app Vinted proberen te installeren op de gsm van mijn dochter. Ik heb mijn visakaart moeten ingeven ter verificatie. Voor de rest heb ik absoluut niets gedaan van bepaalde betalingen of dergelijke.Doordat ik op M2 heb geduwd, wil de bank dit bedrag niet terug storten. Ik kan hiermee absoluut niet mee akkoord gaan. Vooral niet omdat ik een tweede bedrag had opgemerkt die ook van visakaart is afgehouden voor een bedrag van 31.99€, transactie was op 28.01.2023. Hiervan had ik ook een melding van gemaakt. Dit bedrag krijg ik wel terug (nog steeds niets ontvangen). Maar de clue van dit verhaal is, enkele weken na mijn melding zei mijn dochter de naam van een app die ik heb aangekocht voor haar en opeens rinkelde een belletje bij mij. Het ging dus over het bedrag van 31.99€ die de bank wel ziet als fraude, terwijl dit eigenlijk niet kan kloppen. Want ik heb ook op M2 geduwd en daarom wil ik dus klacht neerleggen, omdat hun regel van de M2 niet klopt! Moest ik nu echt zo naïef geweest zijn om in een valstrik te vallen, dan zou ik het hierbij laten. Het is mijn eigen stomme schuld, maar ik heb alleen maar de vinted app gedownload en de bank is niet redelijk met hun M2 regel.Ik ga zoviezo nog een afspraak maken bij de politie om bij hun ook klacht neer te leggen.

Berichten (1)

BNP Paribas Fortis

Naar: M. V.

27/03/2023

Geachte mevrouwGeachte heerGelieve te noteren dat de klant vandaag een antwoordbrief van ons ontvangen heeft.Met vriendelijke groetenKlachtenmanagement ======================================================BNP Paribas Fortis disclaimer::www.bnpparibasfortis.com/e-mail-disclaimer.BNP Paribas Fortis privacy policy::www.bnpparibasfortis.comrivacy-policy.======================================================


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform