Terug

Geen volwaardige retour

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: Meltivo

14/03/2024

Beste,Op 10 februari bestelden we 2 broeken op de site van Meltivo. (bestelnummer 1027)20 februari kregen we bevestiging via mail dat de bestelling was verzonden. Op 6 maart hebben we het pakket mogen ontvangen.De bestelling betrof 2 broeken voor onze dochter. De maat was totaal verkeerd (taille én lengte) alsook de kwaliteit was ondermaats. De broek kon eveneens niet worden toegeknoopt o.w. van een niet afgewerkt knoopsgat. Voldoende redenen om deze niet te aanvaarden.Diezelfde avond hebben we een mail gestuurd om de broeken te retourneren op 6 maart 2024... (zie mail onder)---------------------------------------------------------------“Beste, Bij deze had ik graag mijn bestelling geretourneerd. De broeken passen niet zoals we hadden ingeschat. Kunnen jullie me het retouradres bezorgen? Alvast bedankt!”---------------------------------------------------------------Zeer snel, wat positief is, kregen we een reactie van Meltivo op 7 maart 2024, met de melding... (zie mail onder)---------------------------------------------------------------Beste (naam),Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen dat de bestelling niet naar wens is. Zou je ons van een reden willen voorzien zodat wij onze service en producten kunnen verbeteren? Dit is natuurlijk niet verplicht! We zouden je graag een aanbieding doen om voor beide partijen tijd noch moeite te besparen en dit toch tot een goed einde te brengen. Graag bieden we een terugbetaling van 25% aan over de gehele bestelwaarde zonder dat het product geretourneerd hoeft te worden, deze mag je dus gewoon houden. Het retourneren van het product naar de fabriek kan hoger oplopen, dan het aannemen van de 25% terugbetaling!Hopende je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en we zien graag je reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Lotte Klantenservice Meltivo---------------------------------------------------------------We waren een beetje verbijsterd aangezien we recht hebben op een volledige terugbetaling indien we dit melden binnen 2 weken. We willen niet ingaan op het voorstel van 25% terugbetaling en mailde volgende terug op 7 maart 2024. (zie mail onder)---------------------------------------------------------------Hallo, Dankjewel voor jullie voorstel, we hadden toch graag het product gewoon geretourneerd. Zou het mogelijk zijn om ons het retouradres te bezorgen? Alvast bedankt!---------------------------------------------------------------Hierop kregen we geen reactie en mailde nogmaals op 12 maart 2024. (zie mail onder)---------------------------------------------------------------Hallo Lotte,Kan het zijn dat we nog geen retouradres van jullie hebben mogen ontvangen? Op jullie site staat dat we binnen de 2 weken moeten retourneren maar dat gaat natuurlijk pas vanaf we een retouradres hebben natuurlijk ??Grtjs ---------------------------------------------------------------Als reactie kregen we van Meltivo op 12 maart 2024. (zie mail onder)---------------------------------------------------------------Beste (naam),Fabriek adress: Addres: South 2nd Floor, No. 318 Shenzhou Road, Houzhai StreetStad: Yiwu CityPost code: 322000Provincie: Zhejiang ProvinceLand: ChinaTelefoon nummer: 17757923996Naam: Iris---------------------------------------------------------------Er wordt blijkbaar verwacht dat we een retour doen naar China. Dit terwijl Meltivo een filiaal heeft in Nederland, wat we ook hebben aangekaart via mail op 12 maart 2024. (zie mail onder)---------------------------------------------------------------Hallo Lotte, Aangezien jullie een bedrijf hebben in Nederland, retourneer ik het toch gewoon naar Nederland? Ik retourneer het toch niet naar jullie fabrikant waar jullie producten afnemen? Ik heb de producten aangekocht bij Meltivo en niet bij jullie fabriek in Yiwu City in China.Ik wil anders ook contact opnemen met testaankoop hier in België hoe we dit correct kunnen afhandelen?Grtn ---------------------------------------------------------------Zoals jullie kunnen zien hebben we meerdere mails verstuurd én binnen de aanvaardbare termijn van retour-voorwaarden (zoals vermeld op de website van Meltivo).Echter krijgen we geen reactie meer op onze laatste mail van 12 maart 2024, waardoor we alleen maar kunnen gissen of er een retour volgens Europese wetgeving kan gebeuren.Met Vriendelijke Groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform