Terug

Geen vervangstukken gekregen, geen herstelling maar wel factuur

Closed Openbaar

Belle & Moi

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Belle & Moi

01/09/2020

We hebben in april 2013 een buitendouche op zonne-energie aangekocht van het merk Arkema. Deze douche is een Solar Douche Energy Pro die nog steeds verkocht wordt aan 1479€ (zie bijlage). Zolang die werkte waren we er ook zeer tevreden over.Na 3 jaar, in 2016 kwam de buitencoating los. Kon niet gerepareerd worden maar we konden een andere buitendouche kopen aan de helft van de prijs. Dat hebben we dan ook gedaan.Na 3 jaar in werking en bij het opstarten van het nieuwe seizoen in april 2020 werkte de douche niet naar behoren. We hebben een plaatselijke loodgieter laten komen die ons adviseerde om via de leverancier en fabriek te gaan omwille van de set vervangstukken die nodig was.Op 15 april 2020 hebben we telefonisch en per mail een aanvraag ingediend bij Belle & Moi waar we de douche aangekocht hebben. We hebben dit uitgebreid gedocumenteerd met foto's.Begin juni kregen we te horen dat de firma Arkema alleen een offerte wou geven voor de reserveonderdelen als we onze douche naar Italië zouden opsturen op onze eigen kosten. Dit zou ons 500€ kosten enkel en alleen om een offerte te krijgen. Ze stelden voor om deze douche lokaal te herstellen met onderdelen uit de lokale winkels.Op 8 juni hebben we de douche gedemonteerd afgeleverd in Harelbeke (we zijn van Lokeren)28 juni hebben we de douche opgehaald en terug gemonteerd. De aan/afknop werkt echter niet, we kunnen de douche niet uitzetten. Het water loopt constant uit de douchesproeier en mengkraan functioneert ook niet. We hebben een mailtje gestuurd en telefonisch contact op 29 juni gehad met de zaakvoerder Jan Allaert. We hadden een filmpje gemaakt en voorgesteld om dit door te sturen maar dit vond hij niet nodig. We hadden voor deze reparatie een factuur gekregen van 233,59€. We hadden gezegd dat we verwachten dat ze dit kwamen herstellen tegen 1 juli of dat we anders de factuur niet betaalden. Hij ging het verder bekijken. We hebben er sindsdien niets meer van gehoord. Op 12 augustus kregen we een mail met een rappel voor deze factuur. Ik heb onmiddellijk een mail teruggestuurd met de vraag om deze rappel te herroepen. We hebben geen voorstel tot oplossing gekregen, onze douche is niet hersteld maar we zouden wel 233,59€ moeten betalen.Op 17 augustus krijgen we als antwoord dat ze een interventie gaan inplannen om ter plaatse te komen zien wat het probleem is. De factuur van 233,59€ spreekt volgens Bellemoi op de reeds vervangen stukken en gedane werken, ook al werkt het niet, de herstelling zou ter plaatse worden uitgevoerd in garantie.Sedertdien weer niets meer gehoord ….We zijn nu 1 september, zomervakantie voorbij, nog steeds geen werkende buitendouche, enkel een factuur!

Berichten (1)

P. V.

Naar: Belle & Moi

19/09/2020

Op 18 september kregen we een mail van de zaakvoerder, Jan Allaert, met de vraag om de douche opnieuw te demonteren en te vervoeren naar Harelbeke.Ons antwoord:Beste,We zijn het ondertussen weer meer dan een maand verder na je laatste belofte en zijn het nu echt beu om aan het lijntje te worden gehouden. We hebben sinds april en heel de zomer een defecte buitendouche gehad maar doordat we niet wisten of u voor een oplossing ging zorgen of niet, zaten we zelf sloot We willen gewoon duidelijkheid:- ofwel doet u wat u in uw mail van 17 augustus zelf hebt voorgesteld: Een technieker sturen en de douche ter plaatse herstellen onder garantie nadat we in juni de douche al zelf gedemonteerd, getransporteerd, opgehaald en terug gemonteerd hebben en dan bleek deze niet eens te werken.- ofwel zegt u dat u dit niet doet en dan vervalt de factuurWe willen graag tegen 22 september a.s. een antwoord dan weten we waar we aan toe zijn.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform