Terug

Geen TV-aansluiting mogelijk

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Scarlet

24/11/2016

Half mei beslisten mijn vrouw en ik om Scarlet te nemen als provider voor internet, TV en telefonie voor onze nieuwbouwwoning omdat dit de goedkoopste provider was. We belden hiervoor naar Scarlet en het enige dat ons gemeld werd, is dat er een kabel door Proximus diende voorzien te worden.Deze kabel werd door Proximus voorzien voor een kostprijs van 90€.Vandaag wouden we Scarlet Trio online bestellen maar kregen we de boodschap 'Tot onze spijt kunnen wij je geen internetproduct aanbieden op dit adres'. Vervolgens belden wij naar de hulplijn van Scarlet (0800 84 000) waar er ons gemeld werd dat televisie niet beschikbaar was in onze straat en ons onvriendelijk werd verweten dat we dit beter eerst hadden nagekeken en de 90€ voor de aanlegkosten van Proximus nog wel meeviel.Gevolg is dat wij nu verplicht zijn over te stappen naar een duurdere provider, een andere aansluitingskabel te plaatsen en de kosten van de door Proximus reeds aangelegde kabel verloren kosten zijn.

Berichten (3)

Scarlet

Naar: A. C.

25/11/2016

Geachte heer Stiens,Om het product 'Scarlet Trio' (internet, telefonie en digitale TV) te activeren op uw adres dient de VDSL technologie aanwezig te zijn op het netwerk.Momenteel is er enkel een mogelijkheid voor een aansluiting op het ADSL netwerk waardoor wij u de producten 'Scarlet Internet ADSL' en 'Scarlet Internet en Telefonie' kunnen aanbieden.Wij hopen je hiermee alvast voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.Vip Complaints AdministratorScarlet Belgium NVCarlistraat 2, 1140 EVEREWeb:www.scarlet.be - BE0447.976.484Disclaimer:www.scarlet.be/disclaimer-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------This e-mail and any attachments may be confidential and the subject of legal professional privilege.Any disclosure, use, storage or copying of this e-mail without the consent of the sender is strictly prohibited.Please notify the sender immediately if you are not the intended recipient and then delete the e-mail fromyour inbox and do not disclose the contents to another person, use, copy or store the information in any medium.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A. C.

Naar: Scarlet

25/11/2016

Beste,Dit is geen antwoord op mijn klacht maar louter een verstrekking van informatie...Deze informatie had mij reeds gegeven moeten worden op het moment dat ik informeerde naar de vereiste voorwaarden (mei 2016). Er hadden mij dus niet enkel instructies betreffende de installatie van de Proximus kabel moeten gegeven worden.Hierdoor heb ik dus een Proximus kabel laten installeren met een kost van 90€ terwijl ik deze niet kan gebruiken voor televisie.Met vriendelijke groet,Rob S

Scarlet

Naar: A. C.

06/12/2016

Geachte heer Stiens,Wij kunnen u enkel informeren dat het abonnement 'Scarlet Trio' niet kan geleverd worden aangezien er geen VDSL netwerk beschikbaar is op het toegangsnetwerk van Proximus.Wij kunnen ook niet tussenkomen in de kosten die u gemaakt heeft betreffende de aanleg van een Proximus kabelaansluiting.Wij hopen je hiermee alvast voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.Vip Complaints AdministratorScarlet Belgium NVCarlistraat 2, 1140 EVEREWeb:www.scarlet.be - BE0447.976.484Disclaimer:www.scarlet.be/disclaimer-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------This e-mail and any attachments may be confidential and the subject of legal professional privilege.Any disclosure, use, storage or copying of this e-mail without the consent of the sender is strictly prohibited.Please notify the sender immediately if you are not the intended recipient and then delete the e-mail fromyour inbox and do not disclose the contents to another person, use, copy or store the information in any medium.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform