Terug

Geen toegang tot gereserveerde parking

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: ParkVia

11/03/2023

Beste, ik boekte op 21 februari bij Ryanair een vliegreis naar Bologna van vrijdag 3 maart tot en met zondag 5 maart. Ik reserveerde bij ParkVia een parkeerplaats voor 45 euro op parking P3 aan de luchthaven van Charleroi. Ik ontving een bevestigingsmail met nummer PC78229488. Hierin stonden enkel de gegevens van mijn wagen.Deze mail bleek op vrijdag 3 maart totaal nutteloos aan de ingang van parking P3 in Charleroi. Deze parking is immers onbemand. De poorten zijn gesloten en zijn enkel te openen met een QR-code of het nemen van een ticket. In de bevestigingsmail staat nergens een dergelijke code.Er kwam geen gehoor aan de bel op de ingang van de parking. Omdat ik een vlucht te halen had, zat er voor mij niets anders op dan een ticket te nemen. Dit kostte mij bij het afhalen van de wagen op zondagavond 75 euro. Op die manier kreeg een voor mij geslaagd weekend een nare nasmaak van oplichterij.De antwoorden op mijn klacht zijn zowel lachwekkend als denigrerend. Ik moet via foto's van gesloten poorten en screenshots van telefoongesprekken (hallo, privacywetgeving?)maar bewijzen dat ik niet op die parking kon raken. Dit is nochtans via bewakingscamera's perfect te bewijzen.Later gaan jullie stellen dat ik met de uitbaters van de parking had moeten contacteren om te melden dat ik betaald had. Welke uitbaters? De parking was onbemand.Ik wil bovendien aanhalen dat in jullie bevestigingsmail niet de minste uitleg staat over een eventuele procedure aan deze parking. Ik lees op verschillende reviewsites dat tientallen anderen identiek dezelfde problemen hebben gehad op deze parking.Waarom verschaffen jullie klanten dan geen QR-code of ten minste een duidelijke uitleg over wat er te doen staat als je voor gesloten poorten staat?Ik eis een terugbetaling van de 75 euro die ik door toedoen van jullie tekortkomingen extra moest betalen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform