Terug

Geen terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: DFDS Seaways

28/04/2022

Geachte,Ik had bij ferrymaatschappij DFDS seaways met vertrek in Ijmuiden een overtocht geboekt naar scotland met 2 vrienden, 1 hut en 3 motors.Door een hartstilstand van een van de vrienden hadden wij meer dan 2 maand op voorhand een wijziging gedaan online (wat dat kon) en onze vriend geannuleerd ( de vooruitzichten waren niet bijster...hij lag in coma ).Amper 4 dagen nadien overleed onze vriend.Wij kregen de boeking van zijn motor terug ten bedrage van 123,20€.Tot daar geen probleem.Maar bij zijn overlijden vooral na de begrafenis waren we daar zodanig van onder de indruk, emotioneel dan, dat wij besloten onze reis volledig te annuleren.Het was een vroegboekkorting bij onze boeking, maar online kon je wijzigen en annuleren.De reis was gepland met vertrek op 26 mei.De annulatie gebeurde op 20 maart.Toen kregen wij bericht van DFDS dat er geen teruggave voorzien werd omdat het een vroegboeking was ?Dan stellen wij ons de vraag dat bij annulatie van onze vriend zijn vervoer motor wel werd terugbetaald en bij onze annulatie ons vervoer staanplaats motor helemaal niet ?Ik heb al zeker 3 mails verstuurd naar DFDS zonder antwoord.Als je 2 maand op voorhand annuleert en zij ons vertellen dat bij vroegboeking geen teruggave is klopt hun redenering echt niet.Wijzigingen konden via mijn klantenprofiel online.Annuleren kon daar ook en de enige vermelding online bij annulering was dat er een kost was...zonder bedrag.Onze reis was in totaal 560 €, en daarvan helemaal niets van teruggave ?Dit is echt de klant plunderen terwijl als je nu zou boeken onze gereserveerde hut niet meer beschikbaar is en hun prijzen meer dan het dubbele zijn bij boeking.Verlies hebben ze echt niet.Het is totaal onbegripvol van DFDS, en geen rekening houdend dat klanten soms niet kunnen vertrekken door omstandigheden, rekening houdend de annulering meer dan 2 maand op voorhand gebeurde.Ik heb geen zin om nog bijkomende kosten te doen met een telefoongesprek naar DFDS, en ze antwoorden zelf niet op mijn klachtenmails...onrespectvol.Wat kunnen wij nog doen ?Of hoe kunnen jullie ons helpen want ik veronderstel wij ook niet de enige klanten zijn die zoiets bij DFDS meemaken.Mvg,Eddy Hellinckx


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform