Terug

Geen reactie voor herstelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Alumax - Maxam garagepoorten

09/10/2022

In februari bestelden we een nieuwe garagepoort met opendraaiende deuren. Met vertraging werd deze geplaatst op donderdag 12 mei.De dag erop was het beter weer en zagen we de mankementen, die we onmiddellijk gemeld hebben via mail met foto's. Ten eerste, vlekken op de hoeken van het kaderprofiel. Ten tweede, in één vleugel waren de vlakken niet netjes tegen elkaar gemonteerd.Na geruime tijd zijn jullie uiteindelijk komen kijken naar de poort op maandag 6 juni. Dat waren een dame en een heer. Wij waren toen met verlof en onze buurman heeft hen de poort laten zien? We hebben op dat moment telefonisch contact gehad waar de dame de problemen erkende en ons heeft gezegd dat een afspraak ging gemaakt worden om de poort mee te nemen en te herstellen. Tussentijds ging de opening in de garage dichtgetimmerd worden. Onze buurman is hier getuige van.Maar dan bleef het weer stil.Dus mijn vrouw stuurden een mail eind juni en eind juli om te vragen hoe het zat en kreeg eindelijk reactie op de laatste mail op 22 juli waarin dhr. Kirtan ons vertelde dat ze midden in een verhuis zaten en iedereen gingen helpen vanaf 22 augustus.Op 27 juli stuurde mijn vrouw nog een mail waarin ze vermelde dat er bijkomende mankementen zijn, nl. de verf komt los van de klinken (blijkbaar een stuk gelakte plastiek) en de profielen staan wat krom waardoor de deur niet goed meer sluit.Ondertussen staat er ook water binnen na een regenbui, maar wij kunnen niet inschatten hoe dit komt. Waarschijnlijk door de sluiting omdat die niet goed meer sluit of onder het vloerprofiel omdat deze niet waterdicht is gemaakt.We hebben gewacht na 22 augustus, dan op verlof geweest en op 14 september opnieuw een mail gestuurd, waarop dhr. Kirtan ons meldde dat er op 23 september iemand langs ging komen om de klink te vervangen (maar geen sprake over de andere grotere problemen).MAAR NIEMAND gezien op 23 september.Ondertussen is ons geduld op en vinden we het gebrek aan respect zéér ernstig.Des te meer omdat mijn vrouw - die lijdt aan een chronische ziekte- dit heeft betaald met haar zuurverdiende spaarcenten.Daarom willen we nu dat tegen einde oktober alle problemen opgelost geraken en dat tijdens deze herstelling het volledige aankoopbedrag in garantie wordt gegeven bij een derde partij.En dat de herstelling maximaal één week mag duren, zoals ook gezegd op maandag 6 juni.Indien jullie dit niet willen doen, dan vragen we een schadevergoeding van 2000 euro om zelf de herstellingen te laten uitvoeren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform